Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 14:44
  #1
Medlem
Jag har sökt runt på FB ett tag nu och även på google men hittar inget svar så jag frågar här.

Hur funkar det på finlandsfärjor med deras övervakning? Man vet ju att dom har kameror överallt
men har dom även ljudinspelningar på dessa? Kameraövervakning kan jag ju förstå men
ljudinspelningar låter ju helt sinnessjukt.

Någon som kan berätta lite om detta?
Citera
2017-01-10, 14:49
  #2
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyahsnuz
Jag har sökt runt på FB ett tag nu och även på google men hittar inget svar så jag frågar här.

Hur funkar det på finlandsfärjor med deras övervakning? Man vet ju att dom har kameror överallt
men har dom även ljudinspelningar på dessa? Kameraövervakning kan jag ju förstå men
ljudinspelningar låter ju helt sinnessjukt.

Någon som kan berätta lite om detta?
Förr vara det inget ljud iallafall. Blev tagen när jag gjorde bus och tvärnekade. Fick följa med och kolla på mig själv på film.
Inget ljud men jävligt bra bild.
Citera
2017-01-10, 15:23
  #3
Medlem
Endast vid barer, i taxfree, restauranger och reception/guest relations.
Citera
2017-01-10, 15:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Endast vid barer, i taxfree, restauranger och reception/guest relations.

Sanning med modifikation om du menar kameror (dvs utan ljud). T.ex. Galaxy har särskilt undantag från kameraövervaknings-regelverken pga den ursprungligen byggdes för estländsk trafik. Den har därför kameror i nästintill varje vrå ombord.
__________________
Senast redigerad av DJ-Emerald 2017-01-10 kl. 15:32.
Citera
2017-01-11, 04:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Sanning med modifikation om du menar kameror (dvs utan ljud). T.ex. Galaxy har särskilt undantag från kameraövervaknings-regelverken pga den ursprungligen byggdes för estländsk trafik. Den har därför kameror i nästintill varje vrå ombord.
Men finns det även ljudupptagning på dessa?

Hur är det med Vikingline båtarna?
Citera
2017-01-11, 09:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyahsnuz
Men finns det även ljudupptagning på dessa?

Hur är det med Vikingline båtarna?


Inget ljud så vitt jag vet. Vikings fartyg går enligt gällande regler för svensk- eller finskflaggade fartyg. Dvs kameraövervakning på bildäck, i vissa trapphus, i barar och andra offentliga miljöer, men inte i hyttkorridorer.
Citera
2017-03-18, 04:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Inget ljud så vitt jag vet. Vikings fartyg går enligt gällande regler för svensk- eller finskflaggade fartyg. Dvs kameraövervakning på bildäck, i vissa trapphus, i barar och andra offentliga miljöer, men inte i hyttkorridorer.
Då får jag upplysa dig om att de har haft kameror i hyttkorridorer i flera år.Infördes när det påstods att det var prostitution ombord.
Titta upp mot taket nästa gång du åker så kommer du att se dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback