Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-23, 22:25
  #445
Medlem
Vedklyvens avatar
Nä, SVT har inte fel. Statistiken ska bara tolkas rätt. Det är bara SVT som behärskar den konsten.

Såg inslaget i Kulturnyheterna idag 23/01 kl 21.15.

http://www.svt.se/kultur/medier/sant...nouch-debatten
Citera
2017-01-24, 18:58
  #446
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Janouch biter ifrån i nättidningen Dagens PS:

Citat:
Jag kom till Sverige 1974 som 10-åring och blev mobbad av mina klasskamrater för att jag var en ”jävla utlänning”. Mer än 40 år senare upplever jag samma sak, fast nu i en annan och mycket mer skrämmande form. Mobbingen bedrivs från den högsta maktens korridorer och från mediaelitens slutna rum. Där sitter välmående gossar som alla heter Jan, Fredrik, Anders, Henrik, Jonas, Peter, Hynek, Johan, Jack, Özz med flera och förfasar sig över att en kvinna från Östeuropa har mage att offentligt säga det som stått i tidningarna i flera års tid.

Av artikeln framgår att hon har diskuterats på Publicistklubben efter att hon själv fått sin inbjudan återkallad.

Citat:
...fick jag veta samma kväll. SVT:s programdirektör Jan Helin, som jag ofta champagneskålat med i diverse halvprivata sammanhang, hävdade att SVT:s vinklade och agendasättande ”faktagranskning” av mina uttalanden var korrekt och att SVT inte gjort något fel, trots att man medvetet framställt mig i negativ dager. Under rubriken ”Sant-och-falskt” har de i flera dagar publicerat ett missvisande uttalande om mig och underlåtit att stoppa detta, trots att jag kontaktat dem med krav på rättelse.

Är det möjligen så att etablerade farbröder som Löfvén och Helin har svårt för starka invandrarkvinnor som säger vad dom tycker? I så fall gränsar det till såväl sexism som rasism.

Jag hr litet svårt att hitta några andra skäl till att dessa farbröder går så hårt åt en så pass perifer person som Janouch när hon ger en intervju på ett annat språk i ett annat land.

http://www.dagensps.se/opinion/janou...rsion-30643120
Citera
2017-01-24, 19:33
  #447
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Janouch biter ifrån i nättidningen Dagens PS:



Av artikeln framgår att hon har diskuterats på Publicistklubben efter att hon själv fått sin inbjudan återkallad.



Är det möjligen så att etablerade farbröder som Löfvén och Helin har svårt för starka invandrarkvinnor som säger vad dom tycker? I så fall gränsar det till såväl sexism som rasism.

Jag hr litet svårt att hitta några andra skäl till att dessa farbröder går så hårt åt en så pass perifer person som Janouch när hon ger en intervju på ett annat språk i ett annat land.

http://www.dagensps.se/opinion/janou...rsion-30643120

Jag vill bita tillbaka med Janouch!

Till att börja med - vilken jävla kvinna! Tommie Robert är banne med impad. Klapp och applåder till Janouch!
Citera
2017-01-24, 22:52
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Är det möjligen så att etablerade farbröder som Löfvén och Helin har svårt för starka invandrarkvinnor som säger vad dom tycker? I så fall gränsar det till såväl sexism som rasism.

Tror man är livrädd för att en känd och framgångsrik kvinna ska vara stark utan att gå i Gudrun Schymans ledband så att säga. Livrädda att unga tjejer ska få nya idoler som inte är lika förtjusta i att svälja hela etablissemangets åsiktskoncept rakt av.
Citera
2017-01-30, 11:10
  #449
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Debattnivån är lika låg som vanligt.
Citat:
Jag läser om författarna Katerina Janouch, Elisabet Höglund och Ann Heberlein. Läser deras åsikter och alternativa fakta. Ser hur de driver ut över ett “invandringskritiskt” träsk, in i intoleransens dimma. Jag ser också hur de på andra sidan hyllas som hjältar och sanningsapostlar. Där, i landet Främlingskritik är man inte van vid besök från etablissemanget, men de blir de snabbt nya invånare, kröns direkt till hedersmedborgare.
http://www.gp.se/nöje/kultur/hedersm...itik-1.4135203
Citera
2017-01-30, 11:45
  #450
Medlem
Ankdammsmans avatar
Karlstens brist på egna argument är, som det heter, skriande. Istället recenseras debatten för femtielfte gången. Som bonus kan man skriva nya avmätta recensioner när man förlorar nästa val.

Gammelmedia påminner mer och mer om ett dåligt fotbollslag med minnen från fornstora dag. Man vältrar sig i sin påtagna underdog-och förlorarmentalitet och drömmer om svunna tider. Identiteten är i alla avseenden den moraliskt överlägsne men idag irrelevante förlorarens.
Citera
2017-01-30, 14:06
  #451
Medlem
Jonassons avatar
Att Emanuel Karlsten dyker upp nu förvånar mig inte. Han var en av de gamar som dök upp när MSM skulle karaktärsmörda Julian Assange, men blev totalt sågad i kommentarsfälten som fanns på den tiden: (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Emanuel Karlsten befinner sig steget under dem som skriver vad som helst för pengar, nämligen dem som skriver gratis bara för att få synas. Det erkände han på Twitter förra året när han sa att han inte fakturerat Stampen på flera månader: http://i.imgur.com/s4pBi6c.jpg

Med andra ord är hans sågning av Katerina Janouch inget att bry sig om.
Citera
2017-02-04, 12:54
  #452
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Karlsten är en loser, försörjs av sin cancer-fonden fru tror jag?
Han borde hålla sig till nätneutralitetsdebatten, mannen har 0 politisk trovärdighet.
Hans gelikar applåderade fram dagens katastrofsituation.
Nu försöker han mobba Katerina till att vara tyst med diverse härskartekniker och ful profilbild.
Han och dom andra är nog duktigt nervösa, internet never 4gets; när migrationskatastrofen briserar kommer deras namn vara solkade.
Undrar om dessa journalister börjar frukta sin framtids arbetsmöjligheter?
Vill SVT ha tillbaks dom efter nästa val? Många svettiga lakan på Södermalm. Går snart inte ens att få ett SMS lån till...
Citera
2017-02-06, 16:16
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
Att Emanuel Karlsten dyker upp nu förvånar mig inte. Han var en av de gamar som dök upp när MSM skulle karaktärsmörda Julian Assange, men blev totalt sågad i kommentarsfälten som fanns på den tiden: (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Emanuel Karlsten befinner sig steget under dem som skriver vad som helst för pengar, nämligen dem som skriver gratis bara för att få synas. Det erkände han på Twitter förra året när han sa att han inte fakturerat Stampen på flera månader: http://i.imgur.com/s4pBi6c.jpg

Med andra ord är hans sågning av Katerina Janouch inget att bry sig om.


OK så skribenter som får pröjs är mer värda än dem som skriver gratis? Det var nåt nytt, det skulle kunna vara tvärtom ifall man tror att "pk-lögner" är allt som står i tidningen medan "sanning" är det som mest brukar vara obetalt.
Det var ju en ganska fånig artikel egentligen men jag håller med om en hel del ändå. Kändisar som Heberlein och Janouch blir ju dyrkade som om de var frireligiösa pastorer. Nästan lite komiskt att kändisar plötsligt är så välkomna eftersom det funnits andra, typ Julia Caesar, Ingrid Carlqvist, Marcus Birro, som man hade kunnat hålla fast vid, de är fortfarande inte pk i de fina salongerna.
Den slutsats som jag drar, är att man längtar efter att många, många kändisar ska komma över till "främlingskritiken" så att den blir pk. OK, då drömmer man kanske om fler proffstyckare och kappvändare. Nä, fortsätt dyrka gamla Julia och Ingrid, det skulle vara mer konsekvent.
Citera
2017-02-07, 10:57
  #454
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
OK så skribenter som får pröjs är mer värda än dem som skriver gratis? Det var nåt nytt, det skulle kunna vara tvärtom ifall man tror att "pk-lögner" är allt som står i tidningen medan "sanning" är det som mest brukar vara obetalt.
Tidningar är huvudsakligen finansierade av annonsörerna, inte av läsarna. Tidningar var förr det enda sättet att få reda på vad som hände och personer uppvuxna före Internet köper dem av gammal vana.

På 70-talet var man tvungen att heta Astrid Lindgren för att i Expressen kunna berätta att man betalade 102% skatt, och Palme fick DN att ta tillbaka artikeln om bordellhärvan, men idag kan vilken verbal person som helst skriva sin "Pomperipossa i Monesmanien" eller göra ett avslöjande som sänker en makthavare och som sprids obehindrat på nätet. Internet gömmer aldrig.

De skribenter läsarna är villiga att betala för är de som är bäst ur ett läsarperspektiv, medan de som finansieras av andra intressegrupper sprider deras agenda. Katerina Janouchs bokförsäljning har ökat sedan hennes uttalanden, medan Peter Wolodarskis tid som chefredaktör gett DN en sjunkande upplaga.
Citera
2017-02-07, 11:31
  #455
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Janouch biter ifrån i nättidningen Dagens PS:



Av artikeln framgår att hon har diskuterats på Publicistklubben efter att hon själv fått sin inbjudan återkallad.



Är det möjligen så att etablerade farbröder som Löfvén och Helin har svårt för starka invandrarkvinnor som säger vad dom tycker? I så fall gränsar det till såväl sexism som rasism.

Jag hr litet svårt att hitta några andra skäl till att dessa farbröder går så hårt åt en så pass perifer person som Janouch när hon ger en intervju på ett annat språk i ett annat land.

http://www.dagensps.se/opinion/janou...rsion-30643120
Det handlar nog mer om att hon " förått" sina vänner inom medias härskarkast. Dessa är övertygade om att de är goda, fina och har rätt åsikter. Har man en annan syn på samhället och dess utveckling och tillstånd är man en dålig människa.
Nu upplever Helin mfl. att hon förråder skrået.
Citera
2017-02-07, 11:46
  #456
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar nog mer om att hon " förått" sina vänner inom medias härskarkast. Dessa är övertygade om att de är goda, fina och har rätt åsikter. Har man en annan syn på samhället och dess utveckling och tillstånd är man en dålig människa.
Nu upplever Helin mfl. att hon förråder skrået.
Jag är inte så säker på det, jag tror att det i många fall handlar om ren ondska, en flock psykopater.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback