Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 07:57
  #1
Medlem
jo tro mig jag har hållit på hela natten och försökt lösa problemet, har intallerat alla moderskort drivers, har också provat disk management, har provat uninstalera alla sata controllers etc etc ändå kan inte lösa problemet;

jag har en dvd rom läsare och en hårdisk men satte igår en extra hårdisk inga fel på instalationen , satte ström kabeln som är samma kabel sån hårdisk 1 och sata kabel till port 2 eftersom jag har på sata port 0 dvd rom läsare och sata port 1 windows hårdisken.

men nej kunde inte se extra hårdisken, provade att växla windows disken till sata 0 och satte extra hårdisken till sata port 1 och dvd läsaren till port 3 då såg jag extra hårdisken men inte dvd läsaren, ok provade då att lägga dvd rom läsaren på sata port 4 och nej det gick inte till slut provade jag med att blanda sata port kablarna hit och dit i alla inrikningar och alltid samma sak om jag kan se dvd rom läsaren så kan jag inte se extrahårdisken och om jag kan se extra hårdisken så kan jag inte se dvd rom läsaren, snälla är det något genius här som har lösningen på mysteriet?

vi hörs
Citera
2017-01-10, 08:02
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aning rörig beskrivning. Men kan du se den nya HDD under Diskhanteringen?
Citera
2017-01-10, 08:24
  #3
Medlem
nej tyvert inte

ps. jag ska gå vidare med detta problem på din forum i stället om det går bra för dig?
__________________
Senast redigerad av MasterMagus 2017-01-10 kl. 08:27.
Citera
2017-01-10, 08:52
  #4
Medlem
kimdah2002s avatar
sata port 2 o 3 kanske är avstängda i bios ?
Citera
2017-01-10, 11:11
  #5
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
sata port 2 o 3 kanske är avstängda i bios ?

"huvet på spiken"

TS skall kolla i BIOS att enheterna identifieras korrekt, dvs visar enhet, märke och modellnamn osv.
Gör dom inte det är det troligtvis problem med just den icke identifierade enheten..

Stämmer det inte i BIOS så stämmer det inte i Windows heller....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback