Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-12-29, 10:05
  #73
Medlem
Skulle vilja säga att de flesta verkar vara vem som helst, förutom att de har lite bättre koll på det där med lagar och hur man anmäler saker.
Har i omgångar umgåtts med Poliser och har några stycken i släkten.
Har dessutom haft nytta av dem vid ett par tillfällen, var berusad och ganska lost vid ett besök i göteborg vid min ungdom. Så blev stoppad av en Polis, som visade sig vara min kusin så de skutsade mig och polarn till hotellet.
Sen var jag inblandad i en misshandel och en av Poliserna som dök upp var min tränare, vilket var praktiskt av 2 orsaker.
Nr. 1. Han kunde plocka bort mig ganska lättvindigt.
Nr. 2. Han övertalade den första Polisen att inte anmäla mig för våldsamt motstond, då jag kastade honom i backen när han försökte gripa mig.
Han fattade inte riktigt hur en 70 kg kille kunde slänga iväg honom som en vante(Tränade tyngdlyftning och maxade 130 i stöt och drygt 105 i ryck)
Har bara dykt på en vettvilling, under min uppväxt hade vi en granne som var Polis.
Han älskade att jaga folk som körde fel med sina mopeder och folk som cyklade, även under sin fritid.
Vad jag vet fick han efter en mindre lyckat insatts inre tjänst och ganska snart fick han någon typ av pensionslösning, Tror han var runt 50 då. Så det finns definitivt apskaft innom kåren. Men det finns väl i alla yrken.
Men de flesta har varit kul, och har knappast stuckit ut utanför jobbet.
Citera
2022-11-03, 19:56
  #74
Medlem
Generalanderssons avatar
Har en kompis som är polis, först så jobbade han som ”vanlig” polis i några år innan han vidareutbildade sig och blev utredare.

I det privata så är han precis som vem som helst, han dricker gärna alkohol, har ett stort intresse för äldre Amerikanska bilar och han äger bl.a en 67 mod Ford Mustang som han ofta åker på träff med, han har en HD cykel och gillar att köra MC, han och hans fru reser ofta på semester utomlands. I det privata så snackar han sällant om sitt jobb.

Dock så är han alltid seriös av sig och har en väldigt dålig humor, är väldigt noga av sig - lite av en perfektionist, väldigt analytisk av sig i princip allt han gör. Men det ska tilläggas att han har alltid varit så (har känt honom sedan barnsben).
Citera
2022-11-03, 20:06
  #75
Medlem
OneTaps avatar
känner inte nån polis men har en polare vars farsa e högt uppsatt i försvars makten. han e sten kylig men trevlig o insatt i mycke =)
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback