Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-06, 16:24
  #13
Avstängd
Sommarglads avatar
Nu i efterhand ser jag att alla mina exempel heter Steve...?

Eddie Van Halen hade en rätt ful gitarr tidigt i sin karriär som han körde Eruption på.

Jag kan faktiskt lite om hur Eddie fick fram sitt berömda ljud "The brown sound".
Citera
2018-10-09, 12:23
  #14
Medlem
Silverstöllens avatar
Med en budget på 10k så kan du få en ruggigt fin gitarr på begagnadmarknaden. Ang val av gitarr så är det väldigt personligt och beror helt på dina preferenser. Jag själv gillar lättspelade gitarrer då jag får ont i handlederna av att trycka hårt. Köpte själv en Fender Travel All mahogny i veckan och den är faktiskt helt vansinnigt värd de 6k jag la på den. Mitt råd är att gå till din lokala musikaffär och provspela runt lite så du får ett grepp om vad du gillar. Märken och pris är helt irrelevant egentligen sålänge man är nöjd med hur instrumentet spelas och låter.

Lycka till!
Citera
2019-01-01, 16:33
  #15
Medlem
Ok, köpte den för länge sen nu, men kan iaf säga att det blev en Fender Paramount. Riktigt skön och välbyggd gitarr. Är helt nöjd
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback