Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 17:48
  #673
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tippar Nibali som vinnare på dagens etapp.

2017-08-21, 17:58
  #674
Medlem
IdaAmins avatar
Riktigt rolig etapp, bra körning redan nu. Lite trist att Nibali-gänget kom i kapp, men det får man leva med.

Stora händelserna för Velogames:
+0:54 Zakarin
+1:14 Ángel López
+2:33 Contador
+2:35 Majka
+7:16 Jungels
+14:08 Soler
+14:48 Caruso
+15:38 Alaphilippe

Zakarin och Angel Lopez tappade viktiga sekunder, men såna som Jungels, Caruso och Soler (finns i fyra lag) är alltså redan borta. Jag har själv med Alaphilippe, men räknade kallt med att det var etappoäng som gäller för honom.
__________________
Senast redigerad av IdaAmin 2017-08-21 kl. 18:02.
2017-08-21, 17:59
  #675
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Kan du inte berätta mer om Bennetts insats?
2017-08-21, 18:11
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Moscon groteskt bra, plötsligt klättrar han som en gud från att ha typ varit en Paris-Rubaix traktor.
Bara i Team Sky.
2017-08-21, 18:27
  #677
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Kan du inte berätta mer om Bennetts insats?

Haha...ja, vad finns att säg. Det blev en shoppingtur i Andorra innan målgång tillsammans med Thomas de Gendt.
Ja, jag vet. Usel fingertoppskänsla

Kul avslutning idag annars
2017-08-21, 20:13
  #678
Medlem
Pancevs avatar
Caruso sa att det var enstaka etapper som gällde.. hade missat det lite tyvärr.

Men men.. om han får chansen att gå för berga elr jaga etapper helt fritt så kan det ge utdelning också.

Barguil sa att han ska hjälpa Wilco o inte köra själv.. nu tappade ju Wilco så kanske att Bagge får fria händer. Även om det kanske är bättre att han är 15 min efter 5 etapper.
2017-08-21, 20:43
  #679
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Jag har själv med Alaphilippe, men räknade kallt med att det var etappoäng som gäller för honom.
Jag hade nog räknat med en del GC-poäng för Alaphilippe i början av tävlingen, trodde dagens etapp skulle vara bra för honom (hade inte SKY kört som galningar är det väl möjligt att han hade hängt i). Tror dock fortfarande han är ett bra val för 10.

De La Cruz för 8 kan nog bli riktigt bra. Såg stark ut idag. Grattis till er som har honom. Likaså Bardet, trodde han skulle gå för etappvinster men han såg riktigt pigg ut. Även Chaves ser ut som ett riktigt bra val. Hade väntat mig att han fortfarande skulle vara helt knäckt.


Besviken på Zakarin, trodde han hade mer i sig.
2017-08-21, 22:45
  #680
Medlem
Jag ger upp känns inte alls bra... Wilco fick väl kramp idag Majka går väl för etapper nu Zakarin borde klarat sig något bättre samma med Yates även om de inte var samma katastrof där...
2017-08-21, 23:16
  #681
Medlem
Pancevs avatar
Nog för att Sky körde hårt men många såg slitna ut på sista 2an.. lite väl tidigt kan tyckas. Å andra sidan visste alla att det var utför till mål o att Nibs var kvar så ..
2017-08-22, 08:46
  #682
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag ger upp känns inte alls bra... Wilco fick väl kramp idag Majka går väl för etapper nu Zakarin borde klarat sig något bättre samma med Yates även om de inte var samma katastrof där...

Ge inte upp än, 18 etapper kvar. Idag så ska Degen tvåla dit Trentin så det sjunger om det.

Ser nu att de bägge billigaste allrounderna 8 velosarna De la Cruz och Roche har öppnat strålande. Håller detta?
2017-08-22, 09:20
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ge inte upp än, 18 etapper kvar. Idag så ska Degen tvåla dit Trentin så det sjunger om det.

Ser nu att de bägge billigaste allrounderna 8 velosarna De la Cruz och Roche har öppnat strålande. Håller detta?

Roche bukar ofta vara bra i Vueltan han har faktiskt både varit 5 och 6 i totalen och gjort många bra etapper även år han inte varit bra i totalen ett rätt pålitligt Vuelta kort sett till Historiken..De la Cruz verkar ju även han passa bra i Vueltan men som sagt mycket kvar ännu och tuffa etapper
2017-08-22, 10:54
  #684
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ge inte upp än, 18 etapper kvar. Idag så ska Degen tvåla dit Trentin så det sjunger om det.

Ser nu att de bägge billigaste allrounderna 8 velosarna De la Cruz och Roche har öppnat strålande. Håller detta?
de La Cruz brukar ju klappa igenom nån dag. Men såg sjukt stark ut igår.

Åttorna är starka igår. Minns med fasa Uran Uran från Touren.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback