Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 20:38
  #85
Medlem
18000/månad netto, systemutvecklare både frontend och backend (php js sql). Tre års erfarenhet.
Citera
2018-12-10, 21:20
  #86
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
32 000 innan skatt
Citera
2018-12-14, 19:41
  #87
Medlem
Junior webbutvecklare front-end Göteborg
30 000 kr
Borde kunna höja lönen med minst 1000 kr per år.
Citera
2018-12-16, 14:38
  #88
Medlem
tsardines avatar
30k innan skatt, har jobbat som javautvecklare i ca 1 år
Citera
2019-01-06, 16:36
  #89
Medlem
Jag har en bekant som har ca 30 års erfarenhet av programmering och systemering på serversidan, och är civ ing i botten. Han får väl ses som ganska senior och har jobbat som konsult på senare tid. Timpenningen hos de större företagen på orten har ett tak någonstans mellan 700-800. Kommer inte ihåg exakt. Nu fick han sig ett uppdrag efter en tids sökande i en annan stad för 875. Då tar förmedlaren provision på det. Detta är inte Stockholm.

Detta är också en del av verkligheten. Verkar som en del löner/arvoden just i Stockholm har dragit iväg.

Man undrar ju lite stilla varför man inte lägger ut mycket av detta på low cost länder. En hel del av det som nämns i tråden verkar ju inte kräva så mycket utbildning iaf.
Citera
2019-01-20, 01:17
  #90
Medlem
50 k, mobil, macbook pro dyraste modellen fullt utbyggd, 3k friskvårdsbidrag per år, får jobba på distans hur mycket jag vill.

Systemutvecklare java, 4 års erfarenhet i Stockholm. har 2 års utbildning.

Mitt första programmeringsjobb var ingång på 27k


Är mest beryktad som brandsläckare, får jämt leta komplicerade fel i prodsystem, samt sån som folk ber om hjälp ifrån hela tiden att lösa fel.
Citera
2019-01-20, 15:34
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av React
50 k, mobil, macbook pro dyraste modellen fullt utbyggd, 3k friskvårdsbidrag per år, får jobba på distans hur mycket jag vill.

Systemutvecklare java, 4 års erfarenhet i Stockholm. har 2 års utbildning.

Mitt första programmeringsjobb var ingång på 27k


Är mest beryktad som brandsläckare, får jämt leta komplicerade fel i prodsystem, samt sån som folk ber om hjälp ifrån hela tiden att lösa fel.

Vilken typ av utbildning gick du, YH?
Och har du någon annan högskoleutbildning?

Jag funderar nämligen på webbutvecklare.NET YH. Har en tidigare utbildning sen innan och därför tycker jag att jag slösar tid med en kandidatutbildning.
__________________
Senast redigerad av Atom1c 2019-01-20 kl. 15:40.
Citera
2019-01-20, 15:59
  #92
Medlem
DR-Drunks avatar
Webmaster som är en gammal trend. Webbutvecklare samt problemlösare med inriktning på php/mysql. Har runt 20-25.000 per månad rent.
Citera
2019-02-05, 22:48
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atom1c
Vilken typ av utbildning gick du, YH?
Och har du någon annan högskoleutbildning?

Jag funderar nämligen på webbutvecklare.NET YH. Har en tidigare utbildning sen innan och därför tycker jag att jag slösar tid med en kandidatutbildning.

Ja jag gick YH javautvecklare. Jag har pluggat annan utbildning på universitetet som jag jobbade med först i många år. Skolade sedan om mig till utvecklare.

Har alltid varit duktig på teknik och logik. Byggde min första hemsida vid 12 års ålder på det glada 90-talet, ringde BBS'er (om du inte vet vad det är så googla) har alltid pysslat med datorer hela mitt liv.

Jag gick sen YH för att ha det på pappret, men när jag bestämde mig för att skola om mig så började jag programmera ca 12 timmar om dagen i nästan 2 år.

Min poäng är att YHn spelar ingen roll, det är lättare att få sitt första jobb/praktik om man har gått Universitet. Däremot när du har fått ditt första jobb, ja då är du inne och efter 3 år så kommer du få så mycket jobberbjudanden att det är larvigt. Jag har 30 rekryterare i månaden som lägger till mig på LinkedIn som vill att jag ska söka olika jobb. Marknaden skriker efter utvecklare.

Ditt intresse, hur mycket tid du lägger ned, ditt tålamod samt din törst på att lära dig nya saker det är det som kommer att avgöra hur duktig du blir, inte skolan, skolan hjälper dig till ditt första jobb.

Jag programmerar på fritiden, 80% av mina kollegor gör inte det... dom har familjer... töntar.
__________________
Senast redigerad av React 2019-02-05 kl. 22:53.
Citera
2019-02-08, 13:43
  #94
Medlem
45 000 efter skatt.
Citera
2019-02-12, 11:27
  #95
Medlem
Måste säga att det låter helt otroligt att folk kan tjäna så här pass mycket. Jag påstår inte att någon ljuger jag är bara förvånad.

Själv jobbar jag inte med utveckling men som IT-konsult/serveradministratör/supporttekniker med ca 6 års erfarenhet. En bit över 30. Tjänar 18000 innan skatt. Inga förmåner vad jag vet.
Citera
2019-02-13, 08:19
  #96
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Måste säga att det låter helt otroligt att folk kan tjäna så här pass mycket. Jag påstår inte att någon ljuger jag är bara förvånad.

Själv jobbar jag inte med utveckling men som IT-konsult/serveradministratör/supporttekniker med ca 6 års erfarenhet. En bit över 30. Tjänar 18000 innan skatt. Inga förmåner vad jag vet.

Tvärtom låter det helt otroligt att du är så pass underbetald. IT-konsult med 18' brutto låter som en lön från början på 70-talet, inte ens receptionister/städerskor har så låg lön
Hade sett mig om och bytt arbetsgivare om jag vore du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback