Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-05, 16:14
  #37
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Hej!

Är det skadligt att supa sig full 1 gång i månaden? Hur mycket sliter det på hälsan tror ni? I yngre ålder körde man ju varje helg och det var väl inte det smartaste men nu är jag 43 och tar det mer lugnt. jag har festat 1 gång i månaden det senaste 5 åren och är nu orolig att jag kommer dö i cancer mm. Tacksam för svar.

Mvh

Haha ångest
Alkohol är skadligt hur lite du än dricker. Det är ett förjävligt gift för kroppen som är cancerframkallande även i mkt små doser.
Ät medicinerna Lyrica ( jag tycker att Lyrica är som alkohol i tablettform ) eller någon bensodiazepin som också påminner om alkohol.
Att äta sig berusad på Lyrica eller Bensodiazepiner 1 gång i månaden är BETYDLIGT mindre skadligt än alkohol.
Citera
2018-02-05, 17:54
  #38
Avstängd
Snaellkillens avatar
Du skriver "supa". Så har man sådana tankar om sig själv så bör man kanske fundera på sitt alkoholintag!


/Vänliga hälsningar från undertecknad! :-)
__________________
Senast redigerad av Snaellkillen 2018-02-05 kl. 17:59.
Citera
2018-03-20, 01:35
  #39
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Att äta sig berusad på Lyrica eller Bensodiazepiner 1 gång i månaden är BETYDLIGT mindre skadligt än alkohol.
I min ungdom pa 90-talet knapprade jag morfars Rohypnol. Dagen efter minns man inte ett skit. Hur beskriver du dina rus? Minns du nagot dagen efter? Kan du knulla luder utan bekymmer naer du aer uppe i varv pa det daer?

Personligen sa tycker jag att de storsta nackdelerarna med att supa ner sig ordentligt tva dagar i veckan aer att man inte kan skita ordentligt pa ett tag, samt att man inte kan knulla som en redig karl langre.
Citera
2018-03-23, 13:15
  #40
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
En gång i månaden känns ganska ofarligt.

Har druckit ganska kraftigt sedan tonåren (läs varje vecka) och lider inga men av det förutom smärta i njurarna som har uppstått nu på senare dagar.

Varför vill man hellre leva ett långt liv än ett roligt liv?

Det finns betydligt hälsosammare och roligare berusningsmedel än alkoholen. Som sagt, jag lever hellre ett långt och roligt liv än dricker rävgift som förstör lever och andra organ.
Citera
2018-03-23, 14:16
  #41
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
I min ungdom pa 90-talet knapprade jag morfars Rohypnol. Dagen efter minns man inte ett skit. Hur beskriver du dina rus? Minns du nagot dagen efter? Kan du knulla luder utan bekymmer naer du aer uppe i varv pa det daer?

Personligen sa tycker jag att de storsta nackdelerarna med att supa ner sig ordentligt tva dagar i veckan aer att man inte kan skita ordentligt pa ett tag, samt att man inte kan knulla som en redig karl langre.

Lyrica används för att behandla långvarig smärta som orsakats av en nervskada. Rohypnol är ett Sömnmedel. Ingenting gemensamt med andra ord.

Jag älskar Lyrica och skulle gärna vilja ta dom varje helg men dom är beroendeframkallande.
Citera
2018-03-23, 18:15
  #42
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Lyrica används för att behandla långvarig smärta som orsakats av en nervskada.
Jag älskar Lyrica och skulle gärna vilja ta dom varje helg men dom är beroendeframkallande.
Jag förstår, jag upprepar föregående fråga igen. Hur beskriver du dina rus? Minns du nagot dagen efter? Kan du knulla luder (killar om du är homo) utan bekymmer när du är uppe i varv på det där?
Citera
2018-03-25, 23:46
  #43
Medlem
TobiasBeechers avatar
För kroppen funkar 1 gång per månad, men för psyket är det skadligt när man dricker för att bedöva sig. Att bedöva blyghet kanske är okej, men för egen del super jag stenhårt minst en gång veckan för att komma bort mentalt. Det är jag mer orolig över jämfört med de fysiska skadorna. Jag bryr mig inte om jag blir 75 år eller 95 år bara jag inte blir ett vårdpaket med smärtor i slutet av livet. Dock känner jag att behöver alkoholen för att få andrum då jag hatar livet i övrigt, jag mår inte särskilt bra eller blir särskilt onaturligt glad när jag dricker, men jag blir avslappnad och skiter i allt. Samt gör jag patetiska försök till att ragga brudar som märkligt nog går hem ibland. Det primära är dock supandet, och att jaga fitta är en bonus som blir som en sport i ruset. Jag dras inte fysiskt till alkohol och kan lätt avstå bara jag väljer att inte dricka, men tar jag den första ölen är jag fast, och jag är så förbannat uttråkad så jag väljer oftast att dricka, som blir till att supa, ofta är jag inte märkbart full i början trots att jag svept ett par liter bärs, men sen slår allt till på en gång och det är dit jag vill. Mental frånvaro i form av en skita i allt-attityd. Tjafsa med folk bara för att ha ångest över att jag gjort bort mig, som är mindre smärtsamt än att ha ångest över att jag slösat bort hela livet på att vara lat och skita i att komma någonstans när det gäller karriär, förhållanden osv.
Citera
2018-03-27, 16:29
  #44
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag förstår, jag upprepar föregående fråga igen. Hur beskriver du dina rus? Minns du nagot dagen efter? Kan du knulla luder (killar om du är homo) utan bekymmer när du är uppe i varv på det där?

Det första jag reagerade på var att jag tappade balanssinnet och vinglade hit och dit, glad och upprymd. Minns allt dagen efter. Jag hade lätt kunnat ploga en brud hela natten. Jag tycker inte att man riktigt kan jämföras med alkohol dock.
Citera
2018-03-27, 19:32
  #45
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Det första jag reagerade på var att jag tappade balanssinnet och vinglade hit och dit, glad och upprymd. Minns allt dagen efter. Jag hade lätt kunnat ploga en brud hela natten. Jag tycker inte att man riktigt kan jämföras med alkohol dock.
Intressant, jag måste ta upp kontakten med de sunkiga pundare som jag en gång umgicks med verkar det som.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback