Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 20:00
  #421
Medlem
Hephaestuss avatar
Har ni koll på närmsta skyddsrum? Senast jag såg ett var det fullt i cyklar och annat bråte.
Citera
2018-06-20, 20:35
  #422
Avstängd
Kick88s avatar
Om du vill gå ut på den riktigt hala isen så är frågan om skyddsrummen bara är tänkt för svenska medborgare? Absolut att det kan vara en känslig fråga, när tattare, romer, vägpirater, asfaltsläggare och människor med permanent uppehållstillstånd inte får plats i våra svenska skyddsrum.

Men som svar på din fråga så bor jag i småhus. Jag vet hur det brukar se ut i källarlokaler i hyreshus.

Det tyder på att fastighetsskötaren inte tar krigshotet på allvar! Kolla upp också att friskluftsintagen är kontrollerade.

Och kasta ut dom där jävla cyklarna. Min erfarenhet är att merparten är skrot som folk har lämnat efter sig. (Men du kan ju skriva en lapp om det, innan det går till återvinning)

Citat:
Ursprungligen postat av Hephaestus
Har ni koll på närmsta skyddsrum? Senast jag såg ett var det fullt i cyklar och annat bråte.
Citera
2018-06-21, 13:50
  #423
Medlem
REALINs avatar
Det är en dum idé att kasta ut alla cyklar mtp. på att de flesta skyddsrummen får användas som förråd i fredstid. Däremot är det bra att kolla upp när skyddsrummet senast av kontrollerat och hur det går still med all materiel som ska finnas där.
Citera
2018-06-23, 10:19
  #424
Medlem
Isnatts avatar
Jag fick ingen folder
Citera
2018-06-23, 11:34
  #425
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hephaestus
Har ni koll på närmsta skyddsrum? Senast jag såg ett var det fullt i cyklar och annat bråte.
Mina närmaste skyddsrum är alla låsta (uppenbarligen för att förhindra att de används av knarkare och hemlösa). Så jag epostade MSB och frågade. De svarade att alla skyddsrum i Sverige är tagna ur bruk, saknar underhåll och utrustning. Men de uppdaterar en karta över de oanvändbara skyddsrummen varje månad! Så jag frågade vart jag ska bege mig i fall av en evakuering? De svarade att det inte finns några planer eller förberedelser för att kunna genomföra någon evakuering någonstans i Sverige.

Sedan alliansregeringen avskaffade det sista av civilförsvaret så finns inte heller några lager av medicin, livsmedel eller bränsle. Det finns heller inga personalreserver att mobilisera till sjukvård, räddningstjänst, polis, militär. De går ju på knäna av överbelastning och personalbrist redan till vardags. So that's the plan! Förutom att skicka ut falsk information i en propagandafolder för att invagga folk i en falsk trygghet så att de gör allvarligt felinformerade felbedömningar i ett krisläge. Det är ju uteslutande klimatsyndafloden som vi i landhöjningens kalla land ska oroa oss för och som MSB fokuserar på.

En noggrann och väluppdaterad karta över alla skyddsrum som INTE finns i Sverige:
https://gisapp.msb.se/apps/kartporta...rta_skyddsrum/
__________________
Senast redigerad av Fri 2018-06-23 kl. 11:38.
Citera
2018-06-23, 13:58
  #426
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Mina närmaste skyddsrum är alla låsta (uppenbarligen för att förhindra att de används av knarkare och hemlösa). Så jag epostade MSB och frågade. De svarade att alla skyddsrum i Sverige är tagna ur bruk, saknar underhåll och utrustning. Men de uppdaterar en karta över de oanvändbara skyddsrummen varje månad! Så jag frågade vart jag ska bege mig i fall av en evakuering? De svarade att det inte finns några planer eller förberedelser för att kunna genomföra någon evakuering någonstans i Sverige.

Sedan alliansregeringen avskaffade det sista av civilförsvaret så finns inte heller några lager av medicin, livsmedel eller bränsle. Det finns heller inga personalreserver att mobilisera till sjukvård, räddningstjänst, polis, militär. De går ju på knäna av överbelastning och personalbrist redan till vardags. So that's the plan! Förutom att skicka ut falsk information i en propagandafolder för att invagga folk i en falsk trygghet så att de gör allvarligt felinformerade felbedömningar i ett krisläge. Det är ju uteslutande klimatsyndafloden som vi i landhöjningens kalla land ska oroa oss för och som MSB fokuserar på.

En noggrann och väluppdaterad karta över alla skyddsrum som INTE finns i Sverige:
https://gisapp.msb.se/apps/kartporta...rta_skyddsrum/

Humor på hög nivå!!
Citera
2018-06-23, 14:00
  #427
Medlem
BewilderedHulders avatar
JAHA.

Jag råkade kasta den, så nu vet jag inte vad som kommer hända när kriget kommer heller ...

Förutom att vi kommer dö ...
Citera
2018-06-23, 16:33
  #428
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
JAHA.

Jag råkade kasta den, så nu vet jag inte vad som kommer hända när kriget kommer heller ...

Förutom att vi kommer dö ...

Äh, du verkar vara en sund kvinna av inläggen jag sett.

Kvinnlig list och kontrollerad aggression, samt mäns dumhet, är en ytterst dödlig och effektiv kombination.

Jag tror du reder dig.
Citera
2018-06-23, 16:37
  #429
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Äh, du verkar vara en sund kvinna av inläggen jag sett.

Kvinnlig list och kontrollerad aggression, samt mäns dumhet, är en ytterst dödlig och effektiv kombination.

Jag tror du reder dig.

Djävla optimist!
Citera
2018-06-23, 16:51
  #430
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Djävla optimist!

Jepp.

Det är positivt!
Citera
2018-06-23, 17:21
  #431
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Skicka tillbaka den till avsändarn? Det kommer jag göra


Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Var beredd om kriget och krisen kommer.

Knalla iväg och köp ett stort brev och 2-3 frimärken och var beredd på att posta tillbaka dumheterna?
Till karlstad.
Krisen har kommit och jag vet inte vad jag ska göra med den?
Den ligger kvar i brevlådan.

Jag vill skicka tillbaka den men jag vill också spara den som ett "samlingsobjekt" så jag funderar på att sno en och skicka tillbaka en. Även det känns så pass fel att jag inte vill göra det.

Citera
2018-06-26, 11:17
  #432
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag fick ingen folder
Det stod bara att Sverige inte har någon beredskap och att man satt ihop MSB för att informera om att du får klara dig själv om det blir avbrott i el, mat och vatten, och att Eliasson ska få löneförhöjning.
__________________
Senast redigerad av BuckshotBill 2018-06-26 kl. 11:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback