Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-25, 10:40
  #25
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Hur kallt brukar det vara i Tokyo i april? Tänkte åka om 10 dagar men väderleksrapporten visar 16-18 grader bara
Klarar man sig i t-shirt/skjorta?

Ja, luftfuktigheten lär göra att du kan vara lättklädd, framför allt om solen skiner. Det känns varmt redan nu. Tidigare under denna vecka kom det ett lätt snöfall och två dagar senare var det varm vårdag.
Citera
2018-03-27, 00:31
  #26
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Ja, luftfuktigheten lär göra att du kan vara lättklädd, framför allt om solen skiner. Det känns varmt redan nu. Tidigare under denna vecka kom det ett lätt snöfall och två dagar senare var det varm vårdag.

Och sen e det skitkallt pa morgon o kvall o natt om man har otur. Men mitt pa dagen ar det sakert varmt o gott, 20 grader redan nu.

Att bara ha t-shirt ar val av bade vader- o modeanledning kanske ett no-no iaf, ta garna med tunnare troja och jacka. (Galler underdel oxa, jeans blir bra)

Hellre behagligt elr lite kallt an for varmt, vilket det blir senare, tro mig, varen ar bast.
Citera
2018-03-29, 01:46
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Och sen e det skitkallt pa morgon o kvall o natt om man har otur. Men mitt pa dagen ar det sakert varmt o gott, 20 grader redan nu.

Att bara ha t-shirt ar val av bade vader- o modeanledning kanske ett no-no iaf, ta garna med tunnare troja och jacka. (Galler underdel oxa, jeans blir bra)

Hellre behagligt elr lite kallt an for varmt, vilket det blir senare, tro mig, varen ar bast.

Ok, vilket område är bäst att bo i? Airbnb eller hostel?
Citera
2018-03-31, 12:59
  #28
Avstängd
Airbnb var ju helt knullat. Finns ju inget tillgängligt. En vecka innan man är där nere var kanske för sent för att börja kolla
Får väl bli sunk hostel då om inte nån annan har ett bättre och billigare alternativ.
Citera
2018-04-01, 00:51
  #29
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Airbnb var ju helt knullat. Finns ju inget tillgängligt. En vecka innan man är där nere var kanske för sent för att börja kolla
Får väl bli sunk hostel då om inte nån annan har ett bättre och billigare alternativ.

Antar att du aker sjalv? Finns massor av roliga o bra hostels for ett par hundra som jag skulle rekommendera. Kaosan osv. Annars, lev pa kapselhotel.
Citera
2018-04-02, 05:07
  #30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Antar att du aker sjalv? Finns massor av roliga o bra hostels for ett par hundra som jag skulle rekommendera. Kaosan osv. Annars, lev pa kapselhotel.

Fifaaaan finns knappt inget för under 250 kr/natt
__________________
Senast redigerad av cynicalfucktard 2018-04-02 kl. 05:16.
Citera
2018-04-02, 05:35
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Fifaaaan finns knappt inget för under 250 kr/natt
Kompis, du åker till ett I-land.....250kr/natt är något jag associerar med ett slitet love hotel i en off area i Kawasaki med ett hårdspacklat luder i receptionen och 1000 Yen TV-kort i varuautomaten.

Men jag ser på Booking.com att dom har fullt med sängplatser i delade hostels för väl under 250kr natten, bara att söka. Men du kan inte ställa några som helst krav för dom här pengarna. Ta med eget lakan och badhandduk, typ.

Och april är min favoritmånad i Tokyo, perfekt MC-väder. Ta med T-shirt, skjorta och en tunn jacka så du kan kombinera beroende på temperatur. Kanske också en tunn kavaj om du skall gå ut. Och kanske en sweater om det råkar vara kallt på kvällarna.
Citera
2018-04-06, 10:46
  #32
Avstängd
Fitta! Kan inte få biljetter till ghibli museet
Citera
2018-04-15, 10:19
  #33
Avstängd
Värt att åka ner till Hiroshima/Nagasaki?
Citera
2018-04-15, 11:09
  #34
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Värt att åka ner till Hiroshima/Nagasaki?

Hiroshima har sitt museum och kanske landets just nu mest populara baseball-lag, men Hiroshima (for att inte namna Nagazaki) ligger ju saaaaa oooooff.

Sen har la Hiroshima sin anago-fisk och Miyajima vilket kan vara tufft...

... men vill du ga pa sightseeing o se baseball funkar val Yokohama lika bra kanns det som? wwwwwwww
Citera
2018-04-15, 11:57
  #35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Hiroshima har sitt museum och kanske landets just nu mest populara baseball-lag, men Hiroshima (for att inte namna Nagazaki) ligger ju saaaaa oooooff.

Sen har la Hiroshima sin anago-fisk och Miyajima vilket kan vara tufft...

... men vill du ga pa sightseeing o se baseball funkar val Yokohama lika bra kanns det som? wwwwwwww

Kanske borde nämnt att jag är i Osaka för tillfället. Jag har inget trainpass så blir nog hyfsat dyrt att åka ner om jag inte tar nattbuss. Så Hiroshima och Miyajima är inte nåt måste? Nagasaki finns flyg för typ 350 kr enkelväg men dyrt sen att flyga ut från landet därifrån.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2800090

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback