Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 02:32
  #13
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokchi
Finns ju forecast på det dock så man kan gissa lite enklare.

https://tenki.jp/sakura/expectation/

https://tenki.jp/sakura/

True dat! Vädret har varit ganska krångligt senare år. Vad jag har sett och hört är att det ska blomma i Tokyo lite tidigare än vanligt i år.

Jag gillar att fota uppe i bergen i Yamanashi, och där brukar det vara mankai i mitten av April.
Citera
2018-03-18, 05:08
  #14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
I Tokyo blommar det oftast i slutet av Mars
ha ha ha ja det är så säkert. Tack för input till en gammal man
Citera
2018-03-18, 05:26
  #15
Medlem
Kumabjorns avatar
Kommer tydligen nio dagar tidigare i år.
Citera
2018-03-19, 01:59
  #16
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Kommer tydligen nio dagar tidigare i år.

Yepp, rapporteras att de börjat slå ut. Om en dryg vecka är det roliga slut.
Citera
2018-03-19, 12:12
  #17
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Yepp, rapporteras att de börjat slå ut. Om en dryg vecka är det roliga slut.

Såg att mankai är beräknat till den 27:e i Tokyo, så några dagar till går det säkert mjölka ut
Citera
2018-03-19, 12:33
  #18
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
Såg att mankai är beräknat till den 27:e i Tokyo, så några dagar till går det säkert mjölka ut

En dryg vecka är väl ungefär tio dagar?
Men alla har säkert sin egen definition på det där.
Nu bor jag inte i Tokyo längre, men min minnesbild ä att när de började falla så gick det fort, över på två dagar mer eller mindre. De kanske har fått fram härdigare sorter?
Citera
2018-03-20, 06:16
  #19
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
En dryg vecka är väl ungefär tio dagar?
Men alla har säkert sin egen definition på det där.
Nu bor jag inte i Tokyo längre, men min minnesbild ä att när de började falla så gick det fort, över på två dagar mer eller mindre. De kanske har fått fram härdigare sorter?

Är vädret fint, kan nog blomningen hålla ett tag. Regnar det brukar det falla bort rätt snabbt. Det är sant.

Vidare så blommar vissa ställen snabbare än andra. Runt Megurogawa så gissar jag på det blommar ut denna vecka. Ingen sakura-expert så jag har ingen aning om varför faktist. Finns säkert någon som orkar Googla det dock
Citera
2018-03-20, 07:12
  #20
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlr
Är vädret fint, kan nog blomningen hålla ett tag. Regnar det brukar det falla bort rätt snabbt. Det är sant.

Vidare så blommar vissa ställen snabbare än andra. Runt Megurogawa så gissar jag på det blommar ut denna vecka. Ingen sakura-expert så jag har ingen aning om varför faktist. Finns säkert någon som orkar Googla det dock

Ni riskerar väl dessutom snö däruppe imorgon?
Citera
2018-03-20, 14:57
  #21
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Ni riskerar väl dessutom snö däruppe imorgon?

Föga förvånande. Regn och skitväder verkar vara en ganska vanlig åkomma när man väl är ledig en dag..

Nåväl, Åker till Bali en vecka från Söndag - så har något att se fram emot iaf
Citera
2018-03-20, 15:02
  #22
Medlem
man åker inte till japan för mark, grundvatten, mat och luft är radioaktiv. Man har ett par kärnreaktorer som fortfarande spyr ut radioaktivitet och den jord som man skrapat ihop dumpas i oceanen så att alla andra får ta del av hur japanska idioter hanterat en olycka. Amerikanerna fick inget svar av japanerna på vad som hade hönt så man skickade in en dron dom tog bilder som man sedan släppte till amerikanska tv-bolag. Så är det, vill man överhuvudtaget utsätta sig för den skiten och riskera
cancer eller vill man överhuvdtaget handla vildars skitprodukter?
Citera
2018-03-20, 23:54
  #23
Medlem
Domyojis avatar
Lol, vad har du o saga om mat? aterge exakt hur manga restauranger du besokt som e battre an nagon av alla michelinrestauranger i japan? Inte nog med att tokyo har fler an flesta lander sa har japan forovrigt flest trestjarniga i varlden oxa, fler an frankrike.

Men du e bara en pajas som forsoker ma bra sa det ar okej, vi hatar inte dig, men spyr du ur dig skit i verkligheten aker du sakert pa stryk (pocari kan intyga pa det) speciellt om du bor i sverige, vi fran japan e dina vanner dock!

Om det var sa att du bara genuint var orolig far du ursakta oss, vi e antagligen hjarntvattade o forstar inte vad som hander...

Citat:
Ursprungligen postat av hellodarkness
man åker inte till japan för mark, grundvatten, mat och luft är radioaktiv. Man har ett par kärnreaktorer som fortfarande spyr ut radioaktivitet och den jord som man skrapat ihop dumpas i oceanen så att alla andra får ta del av hur japanska idioter hanterat en olycka. Amerikanerna fick inget svar av japanerna på vad som hade hönt så man skickade in en dron dom tog bilder som man sedan släppte till amerikanska tv-bolag. Så är det, vill man överhuvudtaget utsätta sig för den skiten och riskera
cancer eller vill man överhuvdtaget handla vildars skitprodukter?
Citera
2018-03-25, 10:18
  #24
Avstängd
Hur kallt brukar det vara i Tokyo i april? Tänkte åka om 10 dagar men väderleksrapporten visar 16-18 grader bara
Klarar man sig i t-shirt/skjorta?
__________________
Senast redigerad av cynicalfucktard 2018-03-25 kl. 10:22.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2800090

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback