Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-01-10, 13:03
  #97
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Nej, jag såg inte skälet. Jag förmodar att det är spekulationer i allmänhet du har svårt för.
Läs då så borde det klarna. Jag kan ta det i andra ordalag: Nej det är inte spekulationer i allmänhet jag har svårt för. Jag har svårt för när man tar upp knivskärning som ett argument för att GM skulle vara invandrare.

Låt mig vara extra djävla tydlig; det finns typiska invandrarbrott och det finns brott som inte pekar i någon särskild riktning. Om fem killar antastar en tjej i ett badhus, ok men att någon blir huggen med kniv säger inte ett satans piss om GM:s ursprung.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ja inte klingar Vl*dislav så jävla svenskt.
Det är inte svensk bakgrund på MGM så långt kan vi konstatera om nu det utpekande som gjordes i tråden stämmer.
Ok, jag såg inte det utan bara det svenska namnet men i inlägg postat igår, 22:49 framgår det som ett dubbelnamn. Det klingar inte så djävla svenskt nej. Fast blatte är nog inte rätta ordet heller.
Citera
2017-01-10, 13:10
  #98
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu skrev jag ju "Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?" för att vissa här tog det där med knivskärningen som ett bevis för att GM i detta fall var invandrare. Jag skiter i denna stund i all djävla statistik, att sitta i varenda satans tråd och bara rapa ur sig "måste varit en babbe" på exakt ingen grund alls är idiotiskt och fel. Vi kan lägga ner hela avdelningen ABoK i så fall och så slänger Admin bara upp ett utdrag från brottsstatistiken så kan vi skita i all diskussion om det ska vara detta ständiga statistikviftande.

Stämmer det inte att folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Är MGM i detta fall invandrare?


Jo visst. På vikingatiden högg vi varandra t.o.m. med svärd och en supar-kultur gjorde att lägenhetsbråk ofta urartade till knivdåd fram till ganska nyligen.
Detta har minskat något oerhört med en minskad alkoholkonsumtion och hade vi inte haft grotesk invandring skulle våldsbrott, särskilt med dödlig utgång snabbt närmat sig noll.
Nu är bilden väldigt polariserad, liksom t.e.x arbetslöshet. Sensationellt låg hos etniska svenskar och på Mexiconivå hos nyanlända.


Din halmgubbe består i att påstå att vi tror svenskar inte kan utföra grovt våld. Det har ingen påstått. Överrepresentationen är dock oerhört stor hos icke etniska svenskar och det är relevant då man talar om olika fall eftersom motivbilden ofta ligger i etnisk bakgrund.
Citera
2017-01-10, 13:18
  #99
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Jo, men inte i samma utrsträckning som nu i samband med muslimsk massinvandring. Samma sak med våldtäkter, ingen har sagt att ingen svensk har våldtagit, men våldtäkterna har skjutit i taket i samband med muslimsk massinvandring. Muslimer och islam är problemet.
Citera
2017-01-10, 17:21
  #100
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu skrev jag ju "Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?" för att vissa här tog det där med knivskärningen som ett bevis för att GM i detta fall var invandrare. Jag skiter i denna stund i all djävla statistik, att sitta i varenda satans tråd och bara rapa ur sig "måste varit en babbe" på exakt ingen grund alls är idiotiskt och fel. Vi kan lägga ner hela avdelningen ABoK i så fall och så slänger Admin bara upp ett utdrag från brottsstatistiken så kan vi skita i all diskussion om det ska vara detta ständiga statistikviftande.

Stämmer det inte att folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Är MGM i detta fall invandrare?

Din poäng var då inte direkt tydlig. Personligen skiter jag i denna stund i om GM var invandrare eller ej. Det enda som intresserar mig är just statistiken, och i statistik så delar man in folk i grupper, så när det kommer till fördelning av brottslighet så är etnicitet intressant. När det kommer till enskilda händelser, som inte är av särskild spektakulär art så är det fullständigt ointressant vem som begått ytterligare ett knivdåd.

Nu citerar du flera personer så jag får anta att stycket där du retoriskt ställer frågan om knivmisshandel förekommit tidigare är riktad till någon annan än mig då jag bekräftade detta.

Även sista frågan får jag anta är riktad till någon annan.

Jag måste dock tillägga att du är en av de jobbigare skribenterna här på FB. Du är visserligen kunnig, men du är så förbannat passivt aggressiv och dryg mot allt och alla att dina bidrag till sakfrågor snarare består av dålig känslomässig stämning, snarare än den kunskap som du i vissa fall kan bidra med. Jag gissar på att du inte mår helt okej, och tar ut dina besvär på alla andra så de ska må lika dåligt som du. Vilket är synd eftersom, som sagt, du har både kunskap och retorisk förmåga, men du slarvar bort allt genom att hålla på så här.

Jag menar, när du skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tror ni inte folk i Sverige har huggit varandra med kniv i hundratals år?

Är det då uppenbart tycker du att andemeningen egentligen berör att du är trött på efterfrågan av etnicitet? Det är det ju inte. Speciellt inte som just precis det du skriver också är ett vanligt förekommande argument man från PK-håll använder med mening att flytta fokus från kvantitetsförändringar, till singulära förekomster. Att då bemöta någon som bemöter det där sakligt, med det du presterade här ovan, är ett typexempel på den typen av beteende du brukar bidra med.
Vad fick vi ut från det här liksom? Förutom att du fick ur dig lite ilska?
Om det får dig att känna dig lite bättre så fick du mig på lite sämre humör också.
__________________
Senast redigerad av Bara-Robin 2017-01-10 kl. 17:24.
Citera
2017-01-10, 17:32
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Wikipedia där vem som helst får fylla upp med vad som önskas
I övrigt håller inte din hypotes kontra den statistiken.

Min hypotes? Min länk påvisar att mindre vapen inte gör ett säkrare samhälle och att länder med mycket vapen ofta kan vara mycket säkrare att vistas i(Schweiz exempelvis).

Gör om, gör rätt.
Citera
2017-01-10, 17:38
  #102
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Knivar, flaskor och andra tillhyggen har alltid använts och är inget nytt. Oavsett är det lika illa vem som håller i kniven.
Jo, det är värre när en inavlad MENA-våldtäktsman håller i kniven, för det hade kunnat undvikas om inte ni vidriga kommunister hade envisats med ert "allas lika värde"-kalifat.

Hoppas det känns bra. Dämpa skammen dina föräldrar känner genom att rösta SD nästa val.
Citera
2017-01-10, 18:50
  #103
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Är det här någon slags skämt? Jag hoppas det.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vet vi? På bilderna på Facebook som jag tittade på så såg han ut som vilken svensk kille som helst. Du vet att det förekommer adoptioner inom Sverige också va? Jag har en kompis som är adopterad från äktsvenska biologiska föräldrar.
Var så klart lite väl snabb där och tänkte mig inte för. Givetvis kan man adoptera inom Sverige också. Faktum är att en mycket närstående släkting är det, så jag om någon borde inte begå det misstaget som jag gjorde.

Det jag menade var naturligtvis att bara för att han har ett svenskt namn så betyder inte det att han inte har invandrarbakgrund. Även fast de flesta som adopteras ifrån andra länder integreras tusenfalt bättre än gemene flykting så finns det fall där det inte går så bra. Jag har flera vänner som är adopterade, både från Afrika och Sydamerika. De flesta är jättefina människor på alla sätt och vis, medan några gillar att dra rasistkortet lite för ofta. En av dem är dessutom den enda "riktiga" psykopat som jag känner, vilket hans första år i livet på ett fattigt barnhem kan tänkas ha bidragit till.

Sorry för OT.

Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Jo visst. På vikingatiden högg vi varandra t.o.m. med svärd och en supar-kultur gjorde att lägenhetsbråk ofta urartade till knivdåd fram till ganska nyligen.
Wow! Visste inte att lägenhetsbråken fanns redan på vikingatiden. (Kunde inte låta bli.)
__________________
Senast redigerad av Doodi 2017-01-10 kl. 18:53.
Citera
2017-01-11, 10:49
  #104
Avstängd
Underutvecklads avatar
Han tittade säkert mycket på personen som till slut valde att misshandla honom. Säkert var det någon Afghan han tittade på.

Man ska inte titta så nyfiket på människor i dessa dagar då folk inte mår bra.

Speciellt inte Afghaner och folk från Mellanöstern generellt.
Citera
2017-01-11, 14:23
  #105
Medlem
Varför antar folk att killen är "oskyldig"?
Antagligen så hade han väl kritat för många helor eller något
Citera
2017-01-14, 12:26
  #106
Medlem
Sluta spekulera och kalla GM för idiot osv för de säger mer om er än honom !
Jag vet vem båda killarna är och Linus är inte Guds barn MEN JAG FÖRSVARAR INGEN OCH ÄR HELT NEUTRAL men vill bara ge er en annan bild för ni lever i er lilla Box..
GM är en vit man alltså ingen utlänning !
Han lider dock av en störning vet ej hur grov eller vilken då han går i en särklass.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback