Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 23:53
  #1
Medlem
CharlieMartels avatar
Genialiskt enkelt och mer destruktivt än kärnvapen på sitt sätt vid attacker mot mindre mål.

Kommer vi att få se mer bränder och färre lastbilsattacker?

Kommer hela nationer att paralyseras av denna krigföring?

Kan en del av alla bränder i Sverige vara träning inför vad som komma skall?

Finns det något sätt att möta detta förutom ökat brandförsvar eller konvertera?
Citat:
ISIS Has a New Weapon: Fire

“With some simple and readily accessible materials (i.e. flammables), one can easily terrorize an entire nation,” the magazine advises.

http://www.thedailybeast.com/article...apon-fire.html
Citera
2017-01-09, 01:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Genialiskt enkelt och mer destruktivt än kärnvapen på sitt sätt vid attacker mot mindre mål.

Kommer vi att få se mer bränder och färre lastbilsattacker?

Kommer hela nationer att paralyseras av denna krigföring?

Kan en del av alla bränder i Sverige vara träning inför vad som komma skall?

Finns det något sätt att möta detta förutom ökat brandförsvar eller konvertera?
Det var en het debatt inom den islamiska världen huruvida det var haram att bränna ihjäl den där jordaniska piloten i bur, då ingenting i de islamiska skrifterna uppmuntrar till avrättning via eld. IS vill ju gärna följa pedofeten muuhamed till punkt & pricka; och då är det halshuggning / korsfästning /stening /kast från höga höjder som gäller. Men visst, islamister har ju uppdaterat sig med självmordsbomber, kalajsnikovs samt tunga lastbilar - så vad hindrar dessa psykopater ifrån att använda eld för att ha ihjäl infidels?

Det blir till att investera i brandsäkra klädesplagg samt brandsläckare då, för de som vill vara förberedda. Och i vanlig ordning, undvika folkmassor. Tanka bilen på tider då det är "folktomt", if man är riktigt paranoid.
Citera
2017-01-19, 20:23
  #3
Medlem
Oj. Människor med grottåldersmentalitet har upptäckt elden.

Nej. Det kommer inte lamslå hela nationer.

Att konvertera hjälper föga då de flesta av offren är muslimer i länder med islam som religion.

Så jäkla trött på dina trådstarter
Citera
2017-01-19, 23:32
  #4
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det var en het debatt inom den islamiska världen huruvida det var haram att bränna ihjäl den där jordaniska piloten i bur, då ingenting i de islamiska skrifterna uppmuntrar till avrättning via eld. IS vill ju gärna följa pedofeten muuhamed till punkt & pricka; och då är det halshuggning / korsfästning /stening /kast från höga höjder som gäller. Men visst, islamister har ju uppdaterat sig med självmordsbomber, kalajsnikovs samt tunga lastbilar - så vad hindrar dessa psykopater ifrån att använda eld för att ha ihjäl infidels?

Det blir till att investera i brandsäkra klädesplagg samt brandsläckare då, för de som vill vara förberedda. Och i vanlig ordning, undvika folkmassor. Tanka bilen på tider då det är "folktomt", if man är riktigt paranoid.

Visst ok att bränna icke-muslimer, Muhammed och Abu bakr gjorde ju det...

Och alla muslimer som inte stödjer IS är avfällingar.

http://www.frontpagemag.com/fpm/2508...tephen-m-kirby
__________________
Senast redigerad av another-devil 2017-01-19 kl. 23:38.
Citera
2017-01-20, 02:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Visst ok att bränna icke-muslimer, Muhammed och Abu bakr gjorde ju det...

Och alla muslimer som inte stödjer IS är avfällingar.

http://www.frontpagemag.com/fpm/2508...tephen-m-kirby
Jaha, nog har jag läst i allmänt "godkända" islamiska texter att mohammed torterade en man med eld på bröstet, då mannen vägrade uppge var han gömde sitt guld som mohammed ville roffa åt sig. Men att islam verkligen lär att det är OK att bränna ihjäl folk - jag vetefan... de hadither din källa hänvisar till anses väl av de flesta islamlärda som "svaga"; inte för att jag på något sätt vill försvara skitläran islam men så har jag iaf lärt mig. Koranen säger inget om detta, ej heller de mest respekterade haditherna Sahih al-Bukhari samt Sahih Muslim.

Har jag missat något så är det välkommet med en korrigering!
Citera
2017-01-20, 17:44
  #6
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jaha, nog har jag läst i allmänt "godkända" islamiska texter att mohammed torterade en man med eld på bröstet, då mannen vägrade uppge var han gömde sitt guld som mohammed ville roffa åt sig. Men att islam verkligen lär att det är OK att bränna ihjäl folk - jag vetefan... de hadither din källa hänvisar till anses väl av de flesta islamlärda som "svaga"; inte för att jag på något sätt vill försvara skitläran islam men så har jag iaf lärt mig. Koranen säger inget om detta, ej heller de mest respekterade haditherna Sahih al-Bukhari samt Sahih Muslim.

Har jag missat något så är det välkommet med en korrigering!

Vad terrorister använder är mig (och dem) egalt. I nedan källa anges att döda fångar genom bränning är ok om fienden använt eld (bomber tex)


https://islamqa.info/en/227776


Eftersom islam inte har en motsvarande påve är det upp till varje imam att predika sin egen tolkning av vad som är sant. Det är ett av problemen med islam eftersom det omöjliggör en reformation.

Fast egentligen är förstås allt trams som all religion!
Citera
2017-01-23, 22:42
  #7
Medlem
Erik Östs avatar
Säga vad man vill men dom är påhittiga, pissråttorna!


http://www.premiumtimesng.com/news/t...pped-back.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback