Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 12:00
  #13
Medlem
Passar på att släppa en uppdatering nu innan herrloppet. Lite småändringar, men viktigast är att åkarnas namn nu är en länk tilll deras FIS-sida!
Citera
2017-11-26, 12:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Passar på att släppa en uppdatering nu innan herrloppet. Lite småändringar, men viktigast är att åkarnas namn nu är en länk tilll deras FIS-sida!

Trevligt!
Citera
2017-12-10, 11:39
  #15
Medlem
Fördröjningsfunktionen verkar inte fungera alls för mig? Under förra säsongen fungerade den fint.
Citera
2017-12-10, 11:56
  #16
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Fördröjningsfunktionen verkar inte fungera alls för mig? Under förra säsongen fungerade den fint.

Fungerar för mig. Webbläsare? Tänk på att det tar lika lång tid som du ställer fördröjning för att den ska slå in.
Citera
2017-12-10, 12:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Fungerar för mig. Webbläsare? Tänk på att det tar lika lång tid som du ställer fördröjning för att den ska slå in.
Chrome. Har uppdaterat sidan, men fungerar ändå inte.
Citera
2017-12-10, 12:03
  #18
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Chrome. Har uppdaterat sidan, men fungerar ändå inte.

Live:n verkar fungera lite sisådär idag i allmänhet. Jag har ganska stor fördröjning (45 sekunder ungefär) och det fungerar, men får inte direkt stabila tider.

Edit: kör Chrome.
Citera
2017-12-10, 12:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Chrome. Har uppdaterat sidan, men fungerar ändå inte.
Hittade en bugg att fördröjningen återställs om man laddar om, kolla så att den inte står på noll.

Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Live:n verkar fungera lite sisådär idag i allmänhet. Jag har ganska stor fördröjning (45 sekunder ungefär) och det fungerar, men får inte direkt stabila tider.

Edit: kör Chrome.
Hur menar du? Liven funkar bra för mig. Det kan ju skilja när producenten väljer att ta in bilder, blir en extra fördröjning då.
Citera
2017-12-10, 13:59
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Live:n verkar fungera lite sisådär idag i allmänhet. Jag har ganska stor fördröjning (45 sekunder ungefär) och det fungerar, men får inte direkt stabila tider.

Edit: kör Chrome.

Citat:
Ursprungligen postat av joow
Hittade en bugg att fördröjningen återställs om man laddar om, kolla så att den inte står på noll.
Det verkar ligga något i detta. Fördröjningen fungerar inte om jag uppdaterar sidan. (Verkar vara samma sak om jag uppdaterar i Chrome eller med sidans inbyggda funktion.) Värdet på fördröjningen står dock kvar, även om den inte fungerar.

Om jag lämnar sidan och går in igen och undviker att uppdatera sidan manuellt fungerar det dock fint.
Citera
2019-11-30, 11:47
  #21
Medlem
Vet inte om "all"-funktionen är ny för i år, men måste säga att det är en fenomenal uppdatering på en redan mycket bra tjänst.

Precis den överblicken jag vill ha!
Citera
2019-11-30, 12:11
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Vet inte om "all"-funktionen är ny för i år, men måste säga att det är en fenomenal uppdatering på en redan mycket bra tjänst.

Precis den överblicken jag vill ha!
Tack! Fixade den i slutet av förra säsongen, något jag själv velat ha länge. Väldigt praktiskt om man vill jämföra med någon åkare (typ Fähndrich som jag gjorde i eventtråden), bara att välja Fähndrich från select-menyn så räknas alla tider från henne istället för ledaren.

Har planer på att fixa ett nytt filter så att man kan välja länder och åkare. Då skulle en sådan analys bli ännu lättare

Tyvärr verkar det funka sådär från FIS sida just nu, många 404 som tvingar en omladdning vilket förstör fördröjningsfunktion. Så om någon undrar över det är det inte mitt fel . Hoppas det bara är tillfälligt
__________________
Senast redigerad av joow 2019-11-30 kl. 12:14.
Citera
2019-11-30, 12:14
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Tack! Fixade den i slutet av förra säsongen, något jag själv velat ha länge.

Tyvärr verkar det funka sådär från FIS sida just nu, många 404 som tvingar en omladdning vilket förstör fördröjningsfunktion. Så om någon undrar över det är det inte mitt fel . Hoppas det bara är tillfälligt
Ja, jag märker det!

En sak som jag spontant saknar i det läget är flaggorna. Skulle vara ännu enklare att överblicka om det går att fixa?
Citera
2019-11-30, 12:21
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ja, jag märker det!

En sak som jag spontant saknar i det läget är flaggorna. Skulle vara ännu enklare att överblicka om det går att fixa?
Yes det går att fixa. Tänker du en egen kolumn eller flagga bredvid namnen? Har också planer på en funktion att fritt välja kolumner i det läget så kanske flagga som standard och egen kolumn som tillval
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback