Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-08, 22:35
Medlem
Som jag skrev i TDS-tråden har jag kodat ihop en egen livetjänst som ett litet hobby-projekt, framförallt för att jag ville ha bättre analysfunktioner som saknas i Fis egna livetjänst. Då det verkade finnas ett intresse skapar jag en egen tråd! Kom gärna med förslag till förbättringar och buggrapporter här!

Appen finns här: https://fis-live.github.io. Skriv in codexen i fältet eller direkt i adressfältet, t.ex. https://fis-live.github.io/#/3032 för damernas lopp idag. Källkod finns tillgänglig här: https://www.github.com/fis-live/fis-live.
Citera
2017-01-08, 22:49
Medlem
rainbowias avatar
Stiligt
Citera
2017-01-21, 10:47
Medlem
t0xx0ms avatar
Verkar vara något skumt med "Diff."? Relativa tiden mellan två åkare verkar stämma men den gemensamma nollpunkten verkar vara konstigt definierad?
Citera
2017-02-19, 10:54
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
.

Vet inte om folk använder denna. Jag är i alla fall en flitig användare, gillar att man har möjlighet att välja antalet fönster.

Någonting jag saknar är startnummer på åkarna vid mellantider. Man ser vilka åkare som passerat senast vid en mellantid, men det vore uppskattat att även se startnummer på dessa också.
Citera
2017-02-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Vet inte om folk använder denna. Jag är i alla fall en flitig användare, gillar att man har möjlighet att välja antalet fönster.

Det kan du göra på FIS-sidan också.
Citera
2017-02-19, 12:29
Medlem
Citat:
Någonting jag saknar är startnummer på åkarna vid mellantider. Man ser vilka åkare som passerat senast vid en mellantid, men det vore uppskattat att även se startnummer på dessa också.
Bra synpunkt! Har uppdaterat nu, med flera andra nyheter. Förhoppningsvis ska sidan vara snabbare också!
Citera
2017-02-19, 12:39
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Bra synpunkt! Har uppdaterat nu, med flera andra nyheter. Förhoppningsvis ska sidan vara snabbare också!

Kanon. Tack för snabb uppdatering!

Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Det kan du göra på FIS-sidan också.

Stämmer, även om man har mindre valbarhet där. Sedan gillar jag även funktionen som gör att man kan jämföra mellan olika mellantider. Den är bra att ha efter loppet också för analyser.
Citera
2017-02-24, 20:19
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
...

Kräver buffring och koll på tiden, så förstår helt klart om denna förfrågan inte är rimlig. Men ändå:

När man streamar/castar SVTPlay (eller NRK TV som jag ofta gör) så är det en fördröjning mellan att tiden dyker upp på live:n och att den syns på TV:n. Detta gör ofta att jag väljer bort mellantiderna som syns på TV:n när man följer t.ex. intervallopp.

Skulle det vara möjligt att lägga till en fördröjning på live:n? Helst valfri förstås, men bättre några enstaka möjliga (15,30,45,60 sekunder eller bara någon/en av dem) än ingen alls.
Citera
2017-03-09, 18:04
Medlem
Citat:
Skulle det vara möjligt att lägga till en fördröjning på live:n? Helst valfri förstås, men bättre några enstaka möjliga (15,30,45,60 sekunder eller bara någon/en av dem) än ingen alls.

Har fixat det nu, ställ in fördröjningen i menyn i millisekunder. Har inte testat live men det borde funka .
Citera
2017-03-11, 13:12
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Har fixat det nu, ställ in fördröjningen i menyn i millisekunder. Har inte testat live men det borde funka .

Testade nu under femmilen.

Verkar som att liveuppdateringen inte fungerar? Måste klicka på update för att få tider.
Citera
2017-03-11, 14:05
Medlem
Citat:
Testade nu under femmilen.

Verkar som att liveuppdateringen inte fungerar? Måste klicka på update för att få tider.
Mitt fel, sorry. Det ska funka nu.
Citera
2017-03-11, 14:25
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Mitt fel, sorry. Det ska funka nu.

Stort tack! Kommer att komma väl till pass på intervallstarter framöver!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback