Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-01, 16:53
  #61
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=1...9#.WHp_ZvnhBPY

Som föregående skrev, den ser riktigt bra ut! Har själv förut varit ute i dejtingvärlden i många år och denna bild på dig kunde inte se mer genuin och naturlig ut!

Du borde inte ha några problem att haffa tjejer.
Citera
2017-05-02, 01:18
  #62
Medlem
MrFolds avatar
Flera har påpekat att Tinder är fel ställe för en kille som inte är supersnygg, cool och självsäker.

Ja skulle vilja utvidga det: Köttmarknader är inget för "vanliga killar". Det är inget specifikt för nätdejtingeran. Det var likadant på de marknader som fanns att tillgå när jag var i Lantbruks ålder på 90-talet. Med få undantag var krogen/discon/barer helt enkelt inte ett ställe där en lite blyg kille som inte utstrålade "det där" eller var extremt snygg fick napp. Jag hade i huvudsak såna killar som vänner/kompisar (inte så konstigt, de flesta killar är nämligen såna) och det hände i princip aldrig att de/vi fick till något. När det nån gång hände var det heller inte direkt våra drömmars tjejer.

Det är så verkligheten ser ut helt enkelt. Och lär fortsätta göra. De flesta kommer istället att träffa sina partners i kompisgänget, i studentkorridoren, på jobbet, i någon community av något slag eller möjligen på privat fest. Hon kommer nästan helt säkert inte att vara så snygg och sexig som tjejerna man var dum nog att bli förälskad i från högstadiet och framåt. I flera fall blir inte heller inledningen så odelat romantiskt: Det blir trevande, tvekan från en eller bägge och kanske halvmisslyckat första gångerna. Men med tiden blir det ändå något. Och ibland hus, ungar och hela köret.

Så leta där det finns chans och slösa inte tiden på grejer som Tinder. Har någon verkligen inga bra tips åt lantbruk? Internetcommunitys kan ju vara suveränt - känner flera som har träffats den vägen och nu har ungar ihop och har även själv startat relationer den vägen. Mina egna ungar fick jag däremot via en av de andra uppräknade kanalerna ovan.
Citera
2017-05-03, 05:22
  #63
Medlem
R.Bloodworths avatar
Saken är den att jag har vänner som ser bra ut eller iaf över medel och även dessa har det kämpigt på tinder. Så den berättar inte hela sanningen. Och samma vänner har det enkelt på tjejfronten i rl. Det säger egentligen allt.
Citera
2017-05-03, 08:00
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Flera har påpekat att Tinder är fel ställe för en kille som inte är supersnygg, cool och självsäker.

Ja skulle vilja utvidga det: Köttmarknader är inget för "vanliga killar". Det är inget specifikt för nätdejtingeran. Det var likadant på de marknader som fanns att tillgå när jag var i Lantbruks ålder på 90-talet. Med få undantag var krogen/discon/barer helt enkelt inte ett ställe där en lite blyg kille som inte utstrålade "det där" eller var extremt snygg fick napp. Jag hade i huvudsak såna killar som vänner/kompisar (inte så konstigt, de flesta killar är nämligen såna) och det hände i princip aldrig att de/vi fick till något. När det nån gång hände var det heller inte direkt våra drömmars tjejer.

Det är så verkligheten ser ut helt enkelt. Och lär fortsätta göra. De flesta kommer istället att träffa sina partners i kompisgänget, i studentkorridoren, på jobbet, i någon community av något slag eller möjligen på privat fest. Hon kommer nästan helt säkert inte att vara så snygg och sexig som tjejerna man var dum nog att bli förälskad i från högstadiet och framåt. I flera fall blir inte heller inledningen så odelat romantiskt: Det blir trevande, tvekan från en eller bägge och kanske halvmisslyckat första gångerna. Men med tiden blir det ändå något. Och ibland hus, ungar och hela köret.

Så leta där det finns chans och slösa inte tiden på grejer som Tinder. Har någon verkligen inga bra tips åt lantbruk? Internetcommunitys kan ju vara suveränt - känner flera som har träffats den vägen och nu har ungar ihop och har även själv startat relationer den vägen. Mina egna ungar fick jag däremot via en av de andra uppräknade kanalerna ovan.

Underskattat inlägg
Citera
2017-05-03, 09:25
  #65
Medlem
johanjosefssons avatar
Lantbruk, du är en stor Veteran på Flashback. Du borde veta bättre än att ta dejtingsidor på allvar. Jag blir besviken på dig. Kram!
Citera
2017-05-03, 14:47
  #66
Medlem
Ok, först o främst - bilden är riktigt bra!
Jag tycker inte du ska leta fel på dig själv, eller att någon av oss andra här heller ska göra det.
Har aldrig testat tinder, men tror att det är ett VÄLDIGT ensidigt forum där det verkar svårt att komma till sin rätt.

Har märkt att män här på Flashback är väldigt inne på det här med "skalor" med poäng utseendemässigt. Visst spelar utseendet roll, men de tjejer jag känt under min livstid har väldigt många andra " skalor" de går efter, +är ofta om mannen är snäll, positiv, händig, intellektuell, trogen, intresserad av ett seriöst förhållande, har humor, gillar o softa o mysa, har en trevlig familj, chyssta kompisar, intelligent, gillar sex, lagar god mat, gillar att resa osv. Det finns så många variabler.

Att lägga energi på ett forum (där man bara går efter bild/utseende som jag antar att tinder är?) tror jag är en dålig investering.

Så håll huvudet högt o fortsätt leta! Med risk för att låta så där faderligt jobbigt peppande som Agnes pappa i "Fucking Åmål". 25 är ungt!

Har du pratat något med tjejer i din närhet om det här, att du gärna vill träffa någon? Kompisar, systrar, kompisars flickvänner? Min erfarenhet (obs, inte bara av godo! - ibland kan det vara ovälkommet är att tjejer älskar att "matchmejka", tycker de att du är en bra karl som förtjänar en tjej är chansen stor att de börjar scanna av sin omgivning efter lämpliga singeltjejer som de tror kan vara något för dig?
De flesta jag känner har träffat sina partners via gemensamma vänner eller jobb/intressen, så tips är att leta i din närhet.
Citera
2017-05-03, 16:11
  #67
Medlem
Korders avatar
Om resa är något du tycker är kul så är ju backpacking ta mig fan löjligt bra när det gäller att få ligga. Backpackade i Australien för en handfull år sedan och var själv ingen snygging direkt (vägde 15-20 kg för mycket ), men fick ligga löjligt mycket mer än jag fått i vardagen. Detta gäller även nu, trots att jag idag både ser betydligt bättre ut samt har mycket bättre självförtroende (och därmed sociala förutsättningar) än då. Man hamnar väl i någon sorts mental limbostatus när man far runt och reser på det viset - det upplevs som något annat än det "riktiga" livet och inget tas på lika stort allvar. Översättning; brudar släpper till betydligt lättare, helt enkelt. Ett annat alternativ är väl att sticka till typ Thailand och leta, men det känns (personligen) inte lika lockande.

Detta är ju dock om det är ligga du är ute efter. Leta förhållanden när man backpackar är nog inte lika lyckat.
Citera
2017-05-03, 18:12
  #68
Medlem
Du ska inte lägga någon större vikt vid vad svenska kvinnor anser.
De har en rätt så skev självbild, de anser att de är perfekta när det egentligen är som så att de är mediokra som bäst, det enda riktigt bra kvinnor har är utseendet och i många fall så är dessutom deras utseenden alldagliga.
Det finns olika anledningar till detta. En är att alla säger att det finns så många, snygga tjejer i Sverige men när man väl besöker Sverige (som turist) så blir de förvånade över den låga standarden och intetsägande personligheter. Att media säger att svenska tjejer är "de vackraste" i världen (som är baserad på statistik och statistik kan vara missvisande) gör ju bara att de får hybris.

En del svammel haha, men min poäng är att det finns troligtvis inget större fel med dig och problemet är inte du utan svenska kvinnor.
Om du ser någorlunda bra ut med en bra personlighet och du klär dig snyggt så rekommenderar jag dig att åka utomlands, vilket land är inte så viktigt för du kommer se en skillnad överallt.

Sen måste jag också tillägga att det till och med finns män med fagra utseenden som haft problem och känt att det är lönlöst i Sverige men utomlands (Tyskland, Polen, England, Turkiet, etc.) så kan det nästan kännas för enkelt.
Lägg ingen större vikt vid dessa kvinnor. Det gynnar dig inte överhuvudtaget.



//Siegestor
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback