Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 13:52
  #193
Medlem
saggesalivs avatar
Här kommer listan i sin helhet plus lite statistik:

100- 51:

Citera
2018-05-09, 13:55
  #194
Medlem
saggesalivs avatar
50-1:



Årtiondestatistik:

Regissörer med mer än en film på listan:

Sjutton filmer åkte ut efter att varit med på båda tidigare listor:

Nio filmer var nyinkomna på förra årets lista och åkte direkt ut igen detta året:


Nitton filmer är helt nya på listan:

Sju filmer kom tillbaka in på listan efter att varit utslagna förra året:
Citera
2018-05-09, 14:46
  #195
Medlem
saggesalivs avatar
Äldsta film: La Passion de Jeanne d'Arc) (1928)
Nyaste film: The Master (2012)

Längsta film: Sátántangó (450 min)
Kortaste film: La Révélateur (67 min)

Färgfilmer: 66
Svartvita filmer: 34

“Okända” filmer på listan (mindre än 20000 röster på IMDb):

Värt att notera är att La Révélateu med endast 484 röster på imdb lyckats kvala sig in på årets lista.

En annan notering jag gjorde var att Magnolia som varit med båda föregående år inte lyckades komma in på årets lista, men att Paul Thomas Anderson däremot får in 3 andra helt nya titlar på listan.
Citera
2018-05-09, 14:47
  #196
Medlem
Trevlig statistik! I mitt tycke blir listan bättre och bättre. Grymt jobb sagge och hoppas listan återkommer så småningom.
Citera
2018-05-09, 15:04
  #197
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Trevlig statistik! I mitt tycke blir listan bättre och bättre. Grymt jobb sagge och hoppas listan återkommer så småningom.
Eftersom den här listan har blivit en sådan fin tradition här på forumet tänkte jag att jag kan hålla i detta årets lista så att alla kan få lämna in sina uppdaterade listor, min egen lista har ändrats en del sedan den förra lämnades in. En ny tråd för det kommer inom snar framtid!
Citera
2018-05-09, 15:33
  #198
Medlem
saggesalivs avatar
Själv hade jag med 47/100 titlar på min egen lista och har sett 75/100 titlar.

Här är plats 101-120 för den intresserade:


Totalt så namngavs 1440 unika titlar
__________________
Senast redigerad av saggesaliv 2018-05-09 kl. 15:47.
Citera
2018-05-10, 18:46
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Eftersom den här listan har blivit en sådan fin tradition här på forumet tänkte jag att jag kan hålla i detta årets lista så att alla kan få lämna in sina uppdaterade listor, min egen lista har ändrats en del sedan den förra lämnades in. En ny tråd för det kommer inom snar framtid!
Härligt! Kul att traditionen kan föras vidare. Min lista kommer säkerligen ändras en hel del också.
Citera
2018-08-20, 22:03
  #200
Medlem
chessjamts avatar
Hur stort intresse är det att fortsätta den här traditionen? Finns fortfarande tid att köra igång 2018 års topp 100-lista.
Citera
2018-08-20, 22:07
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hur stort intresse är det att fortsätta den här traditionen? Finns fortfarande tid att köra igång 2018 års topp 100-lista.
Jag är definitivt intresserad!
Citera
2018-08-20, 22:17
  #202
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hur stort intresse är det att fortsätta den här traditionen? Finns fortfarande tid att köra igång 2018 års topp 100-lista.
Jodå, klart intresserad här med. Det här håller på att bli (har blivit?) en riktigt fin tradition som inte ska försvinna. För kass på Excel för att kunna hjälpa till med sammanställning men bidrar gärna med lista och diskussion.
Citera
2018-08-21, 06:00
  #203
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jodå, klart intresserad här med. Det här håller på att bli (har blivit?) en riktigt fin tradition som inte ska försvinna. För kass på Excel för att kunna hjälpa till med sammanställning men bidrar gärna med lista och diskussion.

Är själv inte så jättehaj på excel heller men om det krisar sig kan jag ta upp stafettpinnen. Ska väl bara vara addition man räknar vilket inte bör vara alltför svårt. Allra roligast vore det dock om Arctic Monkey eller Saggesaliv kom tillbaka som tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback