Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-02-20, 12:25
  #25
Medlem
hej

jag har käkat imovane under ca 12 dagar. 7,5 mg. sedan skulle jag sluta men jag fick en viss ångest och kan inte somna alls. senaste 3 dagarna har jag tagit en halv tablett. dock igår var jag tvungen att ta en halv tablett x2 för att sova. ngt tips hur jag ska göra för att få sova? funkar propavan? mitrazapin? eller ska jag köra en natt utan för att sedan sova natten därpå? eller håller det i sig mer än 1 dag utan att somna?
Citera
2020-02-20, 21:27
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik332
hej

jag har käkat imovane under ca 12 dagar. 7,5 mg. sedan skulle jag sluta men jag fick en viss ångest och kan inte somna alls. senaste 3 dagarna har jag tagit en halv tablett. dock igår var jag tvungen att ta en halv tablett x2 för att sova. ngt tips hur jag ska göra för att få sova? funkar propavan? mitrazapin? eller ska jag köra en natt utan för att sedan sova natten därpå? eller håller det i sig mer än 1 dag utan att somna?
Borde vara tre oroliga nätter för dig, typ. Kanske inte helt återställd förens om en vecka. Ta inget annat, det där är ingenting.

Z-droger ska du ge fan i om du har tendens att bruka dom mer än vad som är bra för dig. Jag upplevde alltid att om imovane gav mig en matts sömn, så tog den tillbaka det nästa natt.

Värsta bedrägeriet om du frågar mig.
Citera
2021-03-17, 00:48
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Borde vara tre oroliga nätter för dig, typ. Kanske inte helt återställd förens om en vecka. Ta inget annat, det där är ingenting.

Z-droger ska du ge fan i om du har tendens att bruka dom mer än vad som är bra för dig. Jag upplevde alltid att om imovane gav mig en matts sömn, så tog den tillbaka det nästa natt.

Värsta bedrägeriet om du frågar mig.
Och här
ligger jag och läser detta inlägg och tänker att jag ska skita i imovane.

Visste att byta ut en 7.5mg imovane mot daglig rökande ändå inte skulle vara bra. Men ville se med egna ögon vad folket tycker.

Använde de endast pga jag vill sluta med cannabis men de ser ut som att jag får plocka upp haschet igen istället imorgon. Tack för din välsignelse.
Citera
2021-03-17, 08:22
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Och här
ligger jag och läser detta inlägg och tänker att jag ska skita i imovane.

Visste att byta ut en 7.5mg imovane mot daglig rökande ändå inte skulle vara bra. Men ville se med egna ögon vad folket tycker.

Använde de endast pga jag vill sluta med cannabis men de ser ut som att jag får plocka upp haschet igen istället imorgon. Tack för din välsignelse.
Ja skippa Imovane till varje pris. Be läkare om nån icke beroendeframkallande sömnmedicin som tex Theralendroppar, kan tänka mig att det funkar alldeles utmärkt för att lugna oroliga nätter. Dessutom ökar dom aptiten som brukar dö när man slutar med cannabis.
Citera
2021-03-17, 09:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja skippa Imovane till varje pris. Be läkare om nån icke beroendeframkallande sömnmedicin som tex Theralendroppar, kan tänka mig att det funkar alldeles utmärkt för att lugna oroliga nätter. Dessutom ökar dom aptiten som brukar dö när man slutar med cannabis.
Tack ska kolla upp detta!
Citera
2021-03-17, 13:43
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Och här
ligger jag och läser detta inlägg och tänker att jag ska skita i imovane.

Visste att byta ut en 7.5mg imovane mot daglig rökande ändå inte skulle vara bra. Men ville se med egna ögon vad folket tycker.

Använde de endast pga jag vill sluta med cannabis men de ser ut som att jag får plocka upp haschet igen istället imorgon. Tack för din välsignelse.
Ja fortsätt hellre röka så länge och hitta en annan lösning. Imovane är förvisso en bra insomningstablett men det är inget man leker med. Kan gå väldigt illa, särskilt om man har lite missbrukstendenser.
Citera
2021-03-21, 15:21
  #31
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lar-Snoren
Vad är det för abstinenser ni får?

Påminner om bens-abs; svårt att sitta still, koncentrera sig, kort i humöret, skakningar, feber - sova? Glöm det.
Citera
2021-05-07, 04:46
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyktertLiv
Ja fortsätt hellre röka så länge och hitta en annan lösning. Imovane är förvisso en bra insomningstablett men det är inget man leker med. Kan gå väldigt illa, särskilt om man har lite missbrukstendenser.

Som insomningstablett tycker jag den är utmärkt. Har aldrig använt den till annat. Inte heller andra droger. En halv eller en tablett max. Att substituera den mot hasch förstår jag inte vitsen med, då jag aldrig använt hasch.

Till syvende och sist avgörs det väl av resultatet. Vad sover du bäst av och vad missbrukar du inte? Du måste väl haft en välgrundade anledning till att uppsöka vården och börja med Imovane, eller?
Citera
2021-05-07, 05:02
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Påminner om bens-abs; svårt att sitta still, koncentrera sig, kort i humöret, skakningar, feber - sova? Glöm det.

Beror väl på vilka doser och tidsperiod man använt dom?

Jag har ätit Imovane i 10+ år, minskar jag dosen får jag problem med sömnen förstå. Men i övrigt Noll.

Men det är förstås individuellt.
Citera
2021-05-07, 08:42
  #34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Beror väl på vilka doser och tidsperiod man använt dom?

Jag har ätit Imovane i 10+ år, minskar jag dosen får jag problem med sömnen förstå. Men i övrigt Noll.

Men det är förstås individuellt.

Jo, väldigt individuellt. Grattis! (till ingen toleransökning alltså). Jag verkar också nått en "platå" men på 15 mg och sover hyggligt på det. Nej, jag vet de som likt dig i år efter år sover på en normaldos om en 7,5:a - tricket där är ju att inte börja grogga på dem s a s.
Citera
2021-05-07, 14:31
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, väldigt individuellt. Grattis! (till ingen toleransökning alltså). Jag verkar också nått en "platå" men på 15 mg och sover hyggligt på det. Nej, jag vet de som likt dig i år efter år sover på en normaldos om en 7,5:a - tricket där är ju att inte börja grogga på dem s a s.

Huvudsaken att man hittar det som fungerar för sig själv. Helst utan att nästa dag försvinner i dimma.

Däremot åt jag Stilnoct en period och där fick jag abstinens när jag på eget önskemål ville byta bort dom mot Imovane. Jag var helt klart beroende och abstinensen var inte kul.
.
__________________
Senast redigerad av Remark 2021-05-07 kl. 14:38.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback