Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-09, 21:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Ja det är ju massor av stockholmare som kör där och får bra tider, du kan köra rullskidor på flacka vägar med trögare hjul ("treor") och måste inte ha någon bana. Det finns säkert trådar på skidforum.se om lämpliga vägar i sthlmsområdet.

Det verkar finnas rätt mkt konstsnö i sthlm (Ågesta bl.a.) och sen typ två semesterveckor o lite helger på snö i Värmland o Dalarna.

Skittrist om du frågar mig men det är ditt liv

Och bor man i de norra delarna finns konstsnöspår ute i Arninge/Täby på golfbanan där. Flack skidåkning, perfekt för stakning, men det är nog inte längre än 3 km.
Citera
2017-01-10, 12:39
  #14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Och bor man i de norra delarna finns konstsnöspår ute i Arninge/Täby på golfbanan där. Flack skidåkning, perfekt för stakning, men det är nog inte längre än 3 km.

3,5 km och gratis för åkare under 20 år.
Citera
2017-01-10, 12:46
  #15
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nishec
Tror inte jag har mentaliteten och vinnarskallen för att elitsatsa, så mer typ topp 1000 på vasaloppet. Men har inte hittat någon idrott som jag passar till helt än men nu funnit att jag verkligen gillar skidåkning och att jaghar bra förutsättningar fysiskt och helt ok teknik.

Med läppsalva och astmamedicin kommer du redan en bit på väg
Citera
2018-10-22, 09:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Rullskidor kan aldrig ersätta att träna på riktiga längdskidor i snö. Måste du bo i Stockholm? Finns det möjlighet att omlokalisera längre norrut där du kan träna på riktig snö flera månader om året?

Idiot. Annars hade aldrig eliten åkt rullskidor när snön är borta.

Hade skidor på snö varit så viktigt hade man tränat i skidtunnel istället.

Rullskidor är väkdigt likt vanliga skidor och åker du milen på 30 min på rullskidor kommer du göra ungefär den tiden på snö också.


Faktiskt lite pinsamt att inte säde stora städerna göteborg och sthlm inte har bra rullskidbanor. Hade grantetat fått fram mer elitåkare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback