Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-08, 06:57
  #1
Medlem
icarusogxs avatar
Hej där finns det någln här som lever offgrid ? Jag är mycket intresserad av det vad behöver man som "start kit" hur fixar man el etc etc
Citera
2017-01-08, 07:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Hej där finns det någln här som lever offgrid ? Jag är mycket intresserad av det vad behöver man som "start kit" hur fixar man el etc etc

"Start kit"? Herre jävlar..
Eftersom du frågar är du inte lämpad. Du skulle klara dig i två dygn.
Citera
2017-01-08, 07:53
  #3
Medlem
yiys avatar
(FB) Leva utanför samhället??
(FB) Kan man egentligen skapa sig frihet och stå utanför systemet idag? Bekymrad...
Citera
2017-01-08, 14:40
  #4
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
"Start kit"? Herre jävlar..
Eftersom du frågar är du inte lämpad. Du skulle klara dig i två dygn.
Men snälla du för det första off topic för det andra hur kan du veta det vill ha hints på saker så man inte glömmer något vitalt
Citera
2017-01-11, 18:25
  #5
Medlem
För att leva offgrid.
Då (iaf för mig) handlar det om att leva så långt du kan ifrån andra människor.
Te.x

Skaffa dig ett boende utan el, och rinnande vatten.

Ha bara så pass mycket utgifter du faktiskt behöver, för att på så vis inte behöva jobba mer än absolut nödvändigt.

Odla så mycket du kan själv. E.x potatis, sallad os.v..

Kanske skaffa ett fiskekort? Fiska så mycket som möjligt?

Ja det är nog åt det hållet du måste tänka. Speciellt om du vill hålla dig innanför lagens långa arm!

Utanför lagens långa arm, finns det långt mycket fler sätt att leva.
Citera
2017-01-13, 18:43
  #6
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendiron
För att leva offgrid.
Då (iaf för mig) handlar det om att leva så långt du kan ifrån andra människor.
Te.x

Skaffa dig ett boende utan el, och rinnande vatten.

Ha bara så pass mycket utgifter du faktiskt behöver, för att på så vis inte behöva jobba mer än absolut nödvändigt.

Odla så mycket du kan själv. E.x potatis, sallad os.v..

Kanske skaffa ett fiskekort? Fiska så mycket som möjligt?

Ja det är nog åt det hållet du måste tänka. Speciellt om du vill hålla dig innanför lagens långa arm!

Det med lagen e skit samma vill dra för att göra vad jag vill

Utanför lagens långa arm, finns det långt mycket fler sätt att leva.
. A det med lagen e skit samma vill dra för att göra bad jag vill
Citera
2017-03-06, 08:44
  #7
Medlem
wodelars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Hej där finns det någln här som lever offgrid ? Jag är mycket intresserad av det vad behöver man som "start kit" hur fixar man el etc etc
skogsvagn/husvagn, bensin/dieselgenerator, trangiakök, t-röd, fotogenkamin, eldningsfotogen, solceller, batterier, vindsnurra, portabel toalett,vattenpump 12 v.,vattenrenare för krantopp(clearlyofsweden)
Citera
2017-03-19, 15:27
  #8
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wodelar
skogsvagn/husvagn, bensin/dieselgenerator, trangiakök, t-röd, fotogenkamin, eldningsfotogen, solceller, batterier, vindsnurra, portabel toalett,vattenpump 12 v.,vattenrenare för krantopp(clearlyofsweden)


Bra där tack hur kan man tjäna pengar om man lever så behöver ju ny tröd o disel så småningom
Citera
2017-03-19, 19:52
  #9
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Bra där tack hur kan man tjäna pengar om man lever så behöver ju ny tröd o disel så småningom

Man kan arbeta.
Citera
2017-03-22, 22:43
  #10
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Man kan arbeta.

Fast tanken med off Grid iallafall för mig är ju att vara just off Grid
Citera
2017-03-23, 21:03
  #11
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Fast tanken med off Grid iallafall för mig är ju att vara just off Grid

Då har vi nog olika definition av off grid. För mig innebär det ett boende utan att vara uppkopplad mot elnät och kommunalt avlopp.
Citera
2017-03-25, 15:41
  #12
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Då har vi nog olika definition av off grid. För mig innebär det ett boende utan att vara uppkopplad mot elnät och kommunalt avlopp.


Aa ok a nej vill Ju kunna leva som typ alaskan people på Discovery / ja ver att dom jobbar ibland men hur ör möjligheterna ol man vill stå utan civilisation helt i hållet poänglöst med cash då fattar ju jag me undrar mer om det är möjligt att stå utanför samhället helt o hållet tack för ovan nämda länkar till FB vill ha mer än bark o krok med mig tänker lägga ca 200k
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback