Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-08, 04:13
  #1
Medlem
Brossistens avatar
Tänkte främja ett mål, att präglas av bättre kost, då jag innan åt väldigt onyttigt. Såg denna idé som något dopaminfrämjande jag kunde göra i samband med en träningsinledning.

Nu har jag valt att välja bort smör, godis, chips, läsk och vetemjöl - och äter mest sportknäckebröd och yoghurt.

Den maten jag äter känns mer näringsfattiga än innan, då det är så små portioner jag lyckas trycka i mig. Kan endast äta 5 torra, träiga knäckemackor på en dag om ingen vidgar min hals med 5 kirurgverktyg och pressar ner mat.

Vad ska jag göra?
Citera
2017-01-08, 06:06
  #2
Medlem
iVanillaGorillas avatar
vänta lite består din kost endast av knäckebröd och yoghurt?
Citera
2017-01-08, 11:10
  #3
Medlem
Killer-queens avatar
Ät livsmedel som är energitätare och lätta och äta. Yoghurt är bra, liksom mjölk, men knäckebröd är inget man direkt äter mycket av. Vill du få i dig mer kalorier så välj något godare mjukt bröd.
Citera
2017-01-08, 14:04
  #4
Medlem
kaffekannas avatar
Har du kollat ungefär vad ditt dagliga kaloribehov är?
Hur många kalorier äter du ungefär om dagen?
Vill du gå upp/ner/behålla din vikt?
Vad tycker du om för mat?
Citera
2017-01-08, 22:18
  #5
Medlem
Drick dina kalorier. Annars kan du försöka utveckla ett matintresse, det gjorde jag och det är riktigt nice då mat inte blir någon tråkig syssla utan något roligt som man vill göra mer av.
__________________
Senast redigerad av Olepeter 2017-01-08 kl. 22:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback