Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-15, 19:43
  #13
Medlem
Jag arbetar idag inom KV, jag kan inte mer än att hålla med ovanstående skrivare "commandora" eller vad hen heter. Det är ett jobb med säker inkomst men inte mer än så, hade jag kunnat få ett annat med lika mycket timmar eller heltid. jag hade bytt alla dagar i veckan, kommer troligtvis gå över till Securitas som väktare för jag är så fruktansvärt trött på skiten
Citera
2017-02-20, 22:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combat
Hej!

Ni som jobbar som kriminalvårdare eller har jobbat som det, vilka fördelar samt nackdelar ser ni i detta jobbet?

Våld,hot om våld, avföring, spott, sperma, psykiskt sjuka människor (djur) 90% mena klientel, dålig lön, dåligt schema, otacksamt, tjyvarna vill inte göra några förändringar i sitt liv, glöm ordet vård och tänk förvaring.

Men.. du får aldrig sparken och det är ju trevligt.
Citera
2017-03-15, 03:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combat
Stort tack för ett utförligt svar!

Jag står i valet att lämna min fasta anställning med tjänstebil, bra lön och helt ok kollegor för att testa att jobba som krim.vårdare.

Vet ej hur jag ska göra.
Hej! Kolla om du kan ta tjänstledigt eller så för att jobba annars tycker inte jag att du ska göra det! Jobbar på ett säkerhetshäkte och är utbildad
Citera
2018-04-16, 20:53
  #16
Medlem
Har precis sökt jobb som sommarvikarie inom kriminalvården. Pluggar annars juridik och är mycket intresserad av straffrätt. Alltid velat prova på att jobba inom krimvård, men nu har mina närstående skrämt upp mig... Frågan här är då, hur säkert är det för en ung tjej att arbeta som kriminalvårdare?
Citera
2018-04-22, 14:14
  #17
Medlem
Jobbar på en anstalt och har varit där i snart 8 år och håller inte med vad commandora skriver om yrket och om personerna som arbetar där.