Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 19:24
  #1
Medlem
tempeZZts avatar
Har en platta enligt rubrik. På senare tid har batterinivån börjat bete sig underligt. Har inte märkt att den drar mer batteri än tidigare, men...

Inställningarna är och har alltid varit att den larmar vid 15 % och sänker ljusstyrkan vid 5 %.

Nu helt plötsligt stängs plattan av direkt vid 20-30 % kvar på batteriet utan varning om låg batterinivå. När jag sedan stoppar i laddaren har batteriet helt plötsligt alltid 70-80 % kvar.

Optimerar ständigt appar och vad som drar i bakgrunden, så det borde inte vara det.

Någon som upplevt liknande? Har funderat på att investera i ny platta, så jag antar att det är den enklaste vägen ut.
Citera
2017-01-07, 19:56
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Låter som något knepig batteri kalibrerings grej... på rootade plattor/telefoner är det väl en hyffsat enkel fix har jag för mig...

Hittade lite info hur man kan göra utan root... och med root om du har rootat den trots allt...


https://www.androidpit.com/how-to-ca...android-device


Kanske kan hjälpa?
Citera
2017-01-08, 02:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har en platta enligt rubrik. På senare tid har batterinivån börjat bete sig underligt. Har inte märkt att den drar mer batteri än tidigare, men...

Inställningarna är och har alltid varit att den larmar vid 15 % och sänker ljusstyrkan vid 5 %.

Nu helt plötsligt stängs plattan av direkt vid 20-30 % kvar på batteriet utan varning om låg batterinivå. När jag sedan stoppar i laddaren har batteriet helt plötsligt alltid 70-80 % kvar.

Optimerar ständigt appar och vad som drar i bakgrunden, så det borde inte vara det.

Någon som upplevt liknande? Har funderat på att investera i ny platta, så jag antar att det är den enklaste vägen ut.

Installera om den?
Citera
2017-01-08, 15:52
  #4
Medlem
Farbror Fazers avatar
Batterier blir alltid svagare med tiden och speciellt om du inte laddat den på ett bra sätt. Med optimerar appar, menar du att du kör en massa jävla cleaners och RAM-booster-mega-fuckers? För sånna är extremt sällan positiva för varken plattan eller telefonen.
Citera
2017-02-03, 12:02
  #5
Medlem
Samma på min samsung 325. Ska köpa en ny nu. Batteriet som är kass. Vet bara inte vilken jag ska köpa.
Citera
2017-02-03, 14:33
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genes161
Samma på min samsung 325. Ska köpa en ny nu. Batteriet som är kass. Vet bara inte vilken jag ska köpa.
Galaxy Tab S2 9,7.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback