Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-07, 15:57
  #1
Avstängd
Mohaves avatar
Jag är Stockholmare men har svårt att vara ett fan av något av lagen. Fansen av alla är så ociviliserade.

Djurgården - Dryga snobbar! Sveriges tråkigaste lag. Knappt fansen går på deras matcher.

Hammarby - "Bajen, bärs och rakade brudar". Fyllon som hänger på Gröne Jägaren.

AIK - Huliganer och allmänt pack. Skall dock ha cred för Stockholms mest trogna publik.

BP - Bra ungdomsfotboll (har spelat där) men spelarna hejar inte ens på sig själva utan ser det som ett steg till en plats i något av de tre stora Stockholmslagen.
2017-01-07, 16:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag är Stockholmare men har svårt att vara ett fan av något av lagen. Fansen av alla är så ociviliserade.

Djurgården - Dryga snobbar! Sveriges tråkigaste lag. Knappt fansen går på deras matcher.

Hammarby - "Bajen, bärs och rakade brudar". Fyllon som hänger på Gröne Jägaren.

AIK - Huliganer och allmänt pack. Skall dock ha cred för Stockholms mest trogna publik.

BP - Bra ungdomsfotboll (har spelat där) men spelarna hejar inte ens på sig själva utan ser det som ett steg till en plats i något av de tre stora Stockholmslagen.

Vad vet du egentligen? Du har visserligen rätt om BP. Inledningsvis om AIK, men inte mer.

DIF är bra så mycket charmigare än övriga lag.

Bajen, där snackar vi inte bara fyllon. Allmänt pack också precis som AIK.
2017-01-07, 16:22
  #3
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansande_Varg
Vad vet du egentligen? Du har visserligen rätt om BP. Inledningsvis om AIK, men inte mer.

DIF är bra så mycket charmigare än övriga lag.

Bajen, där snackar vi inte bara fyllon. Allmänt pack också precis som AIK.
Bajen är hipsterlaget där man är befriade från självinsikt som tror att alla är avundsjuka på deras "skööna fääns", där man är "mot den moderna fotbollen" fast man älskar Tele2 Arena AKA Rymdskeppet. Internetkrigarna nr 1. De är, liksom Malmö, journalisternas gullegossar.

AIK är hybrisens lag, där självbilden är att alla är rädda för dem och håller man på AIK ska msn vara lite tuffare och lite farligare än alla andra. Kraven på laget är enormt, och förlorar de en match beror det bara på domaren och så måste tränaren avgå.
__________________
Senast redigerad av feed-me 2017-01-07 kl. 16:31.
2017-01-07, 19:22
  #4
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Jag är Stockholmare men har svårt att vara ett fan av något av lagen. Fansen av alla är så ociviliserade.

Djurgården - Dryga snobbar! Sveriges tråkigaste lag. Knappt fansen går på deras matcher.

Hammarby - "Bajen, bärs och rakade brudar". Fyllon som hänger på Gröne Jägaren.

AIK - Huliganer och allmänt pack. Skall dock ha cred för Stockholms mest trogna publik.

BP - Bra ungdomsfotboll (har spelat där) men spelarna hejar inte ens på sig själva utan ser det som ett steg till en plats i något av de tre stora Stockholmslagen.
Va!
Inte en chans, dif å aik tillsammans kanske slår Bajens publik.
2017-01-07, 21:36
  #5
Medlem
Äh vafan sluta hålla på de trista lagen i Stockholm och bli en vinnare istället. Håll på mästarlaget Malmö FF som alla andra vinnare...
2017-01-07, 22:20
  #6
Medlem
Kastar ved i elden utifrån att vara från södra delarna av landet och inte bry mig om någon av dem.

Av de jag personligen möter så kan:

aikare något om sin klubb och vilka som faktiskt spelar på plan.

bajar väldigt mycket om kulturen/myten kring bajen men betydligt mindre om det som sker på plan. Lättare att rabbla upp kändisar som håller på bajen än personer i truppen.

djurgårdare bara glider med. Man håller på laget bara för att (kan ej ge anledning). Ser inga hemma matcher, hockeyn lockar mer mot hösten och då och då ska man såklart med på den där "häftiga bortaresan".

Har en kollega, difare, som typ kan redogöra för varje sekund om ängelholm/helsingborgsresan 2014 men någon om dif fotboll vad gäller trupp/matcher gick inte att få ut info om.
2023-05-06, 06:14
  #7
Avstängd
Mohaves avatar
BP ligger högst av Stockholmslagen just nu i allsvenska tabellen, men var är fansen? Dålig uppslutning på Grimsta, för att inte tala om på bortamatcherna.
2023-05-06, 07:28
  #8
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Har vi inte haft den här diskussionen redan? Tycker det finns tillräckligt många trådar om skillnaderna mellan DIF, AIK och bajen.

DIF: Skön kultur, men de är fortfarande stockholmare.
AIK: Lite fulare till ryktet.
bajen: Rent slödder.
2023-05-06, 10:45
  #9
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Har vi inte haft den här diskussionen redan? Tycker det finns tillräckligt många trådar om skillnaderna mellan DIF, AIK och bajen.

DIF: Skön kultur, men de är fortfarande stockholmare.
AIK: Lite fulare till ryktet.
bajen: Rent slödder.
Du är sådan jävla dif-rövslickare. Var och vartannat inlägg handlar om din Dif avund. Märks att du ser upp till dem, men det blir för tydligt.
2023-05-06, 10:45
  #10
Medlem
DidierDrogba02s avatar
AIK-Klassens särbarn och den mest utskrattade av alla, blev därför gnagare och ägnar sin fritid åt att skriva rasistiska inlägg på Flashback

DIF-När gårdaren var en finnig fjortis så satte fassan in en femsiffrig veckopeng på kontot och är således extremt bortskämd. Röstar givetvis på Moderaterna.

Bajen-Håller man på Bajen så bryr man sig inte om resultatet utan går på matchera med hopp om att se rolig fotboll, supa sig dyngrak och snorta kola. Röstar vänster och identifierar sig som feminist.
2023-05-06, 10:52
  #11
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du är sådan jävla dif-rövslickare. Var och vartannat inlägg handlar om din Dif avund. Märks att du ser upp till dem, men det blir för tydligt.
Vad ska jag säga då? Jag hatar "Olé olé olá" och "Forza Djurgården". Tycker du att jag ska skriva det i varje inlägg? Det är ju snarare undantag, då de flesta av DIF:s sånger är bra. AIK har knappt någonting som är bra nu längre och bajen har alltid varit ett vidrigt slödder. Finns absolut ingenting att berömma Hammarby för varken nu eller förr och när folk då envisas om att snacka Stockholm hela tiden - som om det inte fanns något annat i världen - så blir det att de positiva inläggen handlar om DIF.
2023-05-06, 11:06
  #12
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Vad ska jag säga då? Jag hatar "Olé olé olá" och "Forza Djurgården". Tycker du att jag ska skriva det i varje inlägg? Det är ju snarare undantag, då de flesta av DIF:s sånger är bra. AIK har knappt någonting som är bra nu längre och bajen har alltid varit ett vidrigt slödder. Finns absolut ingenting att berömma Hammarby för varken nu eller förr och när folk då envisas om att snacka Stockholm hela tiden - som om det inte fanns något annat i världen - så blir det att de positiva inläggen handlar om DIF.
Även fast du har en hemlig förälskelse i Difs supporterkultur så kan du liksom hålla det för dig själv. Det klär dig inte att hylla dem så ofta som du gör här. Men skäms du inte, så kör på.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback