Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 12:10
  #1
Medlem
Om man vill använda sin trådlösa handkontroll för XBOX 360 på ex PC måste man ha en mottagare. Microsoft har en (som inte säljs längre) och sen finns det någon från Logitech samt flera kopior från kina.

Hur står sig dessa andra mot Microsoft orginalmottagare?

Någon som vet en som inte är MS original som fungerar bra?
Citera
2017-01-07, 12:18
  #2
Avstängd
Spelkontroller ska man köpa original, tar man sitt gameande på allvar så får det kosta 6-700:- när man behöver en ny dosa.

Jag har gjort misstaget själv att köpa billiga kopior och dom ser ju fräscha och coola ut men det är alltid något som inte fungerar som det ska!
Citera
2017-01-07, 12:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17Tusen
Spelkontroller ska man köpa original, tar man sitt gameande på allvar så får det kosta 6-700:- när man behöver en ny dosa.

Jag har gjort misstaget själv att köpa billiga kopior och dom ser ju fräscha och coola ut men det är alltid något som inte fungerar som det ska!

Det är en MOTTAGARE, har redan kontrollen. Ska även användas till raspberry pi.
Citera
2017-01-07, 16:23
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 17Tusen
Spelkontroller ska man köpa original, tar man sitt gameande på allvar så får det kosta 6-700:- när man behöver en ny dosa.

Jag har gjort misstaget själv att köpa billiga kopior och dom ser ju fräscha och coola ut men det är alltid något som inte fungerar som det ska!
EN bogstandard 360-kontroll med sladd kostar ungefär 300 och den duger utmärkt även om man tar sitt spelande på allvar.

Att "ta sitt spelande på allvar" är inte samma sak som att bara spela competitive.

Och det heter kontroll. En dosa är en behållare, en ask, ett skrin och så vidare.
Citera
2017-01-07, 16:35
  #5
Medlem
karlolof89s avatar
Hej!
Jag köpte en sån där mottagare från Kina för några år sedan och den funkar alldeles utmärkt
Det var ett tag sen jag använde den, men jag tror du behöver ladda ner drivrutinen till mottagaren som finns på microsofts hemsida
https://www.microsoft.com/accessorie...er-for-windows

Hör av dig om det strular
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback