Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 10:43
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vikt ner sig för Google är precis vad Flashback gjort. Man gömmer samtliga användares signaturer bara därför att Google inte gillar en tusendel eller färre av signaturerna.

En rationell lösning hade förstås varit att moderera signaturerna lite hårdare och plocka bort dem som Google inte gillar. Men nej, det vill man inte göra, för det skulle vara "censur".

I stället gömmer man alla signaturer. En censur som är tusen gånger värre, men trots det tycker man av någon bisarr anledning att man inte inte gett efter för Google.
Jag brukar hålla med om det mesta du skriver men inte här.

Snarare tror jag att diskussionerna skulle gynnas mest om man tog bort både signaturer, avatarer och anonymiserade nicken.
Visst kanske det skulle bli lite tråkigare rent visuellt, men fokus skulle hamna på inläggen och snarare än användarna.

Men det är ju min personliga åsikt.


Rent principiellt borde Flashback dock inte göra någon som helst förändring på forumet enbart för att blidka tredje part, det går ju emot hela yttrandefrihetsprincipen (som om den inte vore tillräckligt urvattnad vid det här laget).
Citera
2017-11-12, 01:58
  #86
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag brukar hålla med om det mesta du skriver men inte här.

Snarare tror jag att diskussionerna skulle gynnas mest om man tog bort både signaturer, avatarer och anonymiserade nicken. Visst kanske det skulle bli lite tråkigare rent visuellt, men fokus skulle hamna på inläggen och snarare än användarna.

Men det är ju min personliga åsikt.

Det skulle iofs inte förvåna mig om nästa steg blir att Flashback tar bort avatarerna och anonymiserar nicken. Men då kommer nog många att sluta skriva på forumet, i vart fall de vars inlägg är värda att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Rent principiellt borde Flashback dock inte göra någon som helst förändring på forumet enbart för att blidka tredje part, det går ju emot hela yttrandefrihetsprincipen (som om den inte vore tillräckligt urvattnad vid det här laget).

Riktigt absurt blir det när man sedan hävdar att man värnar yttrandefriheten genom att censurera alla signaturer, inte bara dem som Google inte gillar.
Citera
2017-11-12, 15:22
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det skulle iofs inte förvåna mig om nästa steg blir att Flashback tar bort avatarerna och anonymiserar nicken. Men då kommer nog många att sluta skriva på forumet, i vart fall de vars inlägg är värda att läsa.
Mja kanske, jag vet inte egentligen, det finns ju inga såna forum vad jag vet. Men nog tror jag att diskussionerna skulle bli än mer intressantare om man skalade bort all form av forumsidentitet, att folk skulle våga skriva mer personligt om man var ännu mer anonym än som nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Riktigt absurt blir det när man sedan hävdar att man värnar yttrandefriheten genom att censurera alla signaturer, inte bara dem som Google inte gillar.
Ja jag håller med helt om den biten.
Men yttrandefrihet är väl mest en slogan här och inte direkt något som är relevant för forumet eller ens något som administratörerna strävar efter heller.
Citera
2017-11-17, 14:09
  #88
Medlem
Fris avatar
Varför raderades min signatur?

Jag hade sedan tidigare i år en signatur med några länkar. Efter att jag blivit avstängd en månad och återvänt så ser jag att min signatur raderats. Vilka regler har ni för när moderatorer raderar användares signaturer? Varför raderades just min signatur? Vilken moderator var det som raderade min signatur?
Citera
2017-11-17, 14:16
  #89
Avstängd
56Kmodems avatar
Du har just nu denna Aktuell mediekritik: https://www.youtube.com/channel/UCzU...l5c0oKRtyenj6Q
Citera
2017-11-17, 14:17
  #90
Medlem
Det blir så automatiskt när man blir avstängd. Det är ingen moderator som raderat den.
Citera
2017-11-17, 14:28
  #91
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag hade sedan tidigare i år en signatur med några länkar. Efter att jag blivit avstängd en månad och återvänt så ser jag att min signatur raderats. Vilka regler har ni för när moderatorer raderar användares signaturer? Varför raderades just min signatur? Vilken moderator var det som raderade min signatur?
Det sker automatiskt vid avstängning, så det är ingen som gjort det på eget bevåg. Vi har inte heller tillgång till några användaruppgifter eller -funktioner alls som moderatorer.
Citera
2017-11-17, 15:05
  #92
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Jag hade sedan tidigare i år en signatur med några länkar. Efter att jag blivit avstängd en månad och återvänt så ser jag att min signatur raderats. Vilka regler har ni för när moderatorer raderar användares signaturer? Varför raderades just min signatur? Vilken moderator var det som raderade min signatur?

...

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har gjort om signaturerna, då vissa användare missbrukat funktionen. Numera kan endast användare med Laidback-status ha signatur, och dessa visas då enbart för inloggade användare. Ifall man blir avstängd, så raderas signaturen.

admin
Citera
2018-01-13, 16:22
  #93
Medlem
Jewishuncles avatar
Låter som ännu en anledning att nu på allvar låta ett annat forum ta över.
Yttrandefrihet på låtsas
Citera
2018-03-20, 12:27
  #94
Medlem
Se till att inte bryta mot regler så du inte blir avstängd hela tiden så är problemet löst.
Citera
2018-04-17, 19:29
  #95
Avstängd
Jag har inte läst trådjäveln och tänker inte göra det heller för den verkar vara mest politik. Min fråga är bara denna: kan jag istället posta ett återkommande meddelande längst ner i mina inlägg, i alla fall vid de tillfällen som jag känner att det tillför något? Det kan berätta lite om mig som person och knyta ihop säcken.

Hur kort ska inlägget vara för att procenten "signatur" ska göra att hela inlägget räknas som trams? Hur mycket måste jag variera formuleringen av orden i, och kanske t.o.m. placeringen av, "signaturen" för att det inte ska räknas som en signatur? Och hur bra "signatur" måste jag komma på för att detta inte ska bli löjligt?

EDIT: Det mesta verkar ha tagits upp, fr.o.m. sida 6, så nvm.

Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
...

Carpe diem!
Centerpartiet 2018!
Halleluja!

Vad sjuk du är
__________________
Senast redigerad av Eliwood 2018-04-17 kl. 20:01.
Citera
2018-04-17, 20:03
  #96
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Jag har inte läst trådjäveln och tänker inte göra det heller för den verkar vara mest politik. Min fråga är som följer: kan jag istället posta ett återkommande meddelande längst ner i mina inlägg, i alla fall vid de tillfällen som jag känner att det tillför något? Det kan berätta lite om mig som person och liksom knyta ihop säcken?

Hur kort ska inlägget vara för att procenten "signatur" ska göra att hela inlägget räknas som trams? Hur mycket måste jag variera formuleringen av orden i, och kanske t.o.m. placeringen av, "signaturen" för att det inte ska räknas som en signatur? Och hur bra signatur måste jag komma på för att detta inte ska bli löjligt?

Nu fick jag er allt va?

Måste väl läsa igenom tråden nu när jag har postat i den. Jag har svårt att tänka mig att jag är den enda vettiga som skrivit ett inlägg.

Problemet är inte om du skriver en söt lite sak i slutet av ditt inlägg.

Problemet var att du kan skriva ett par inlägg i år och om säg 3 år, så går du in uppdaterar signaturen till: "Kalle Kallesson säljer knark och knullar småbarn, läs här: "länk till random källa där du hänger ut en person"", detta skulle synas vid sökningar hos t.ex google och det skulle inte upptäckas om inte någon kontaktar mods/admin/flashback och påpekar detta.

Skulle du göra det samma i slutet på de inlägg du nu producerar så skulle detta upptäckas direkt och du skulle således kastas ut.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2018-04-17 kl. 20:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback