Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-07-27, 15:51
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sceptict
God kväll!

Jag undrar om det finns någon med erfarenheter som anställd hos Koenigsegg som hänger här, eller några som är öppna för att spekulera lite kring det?
Har nämligen fått ett ypperligt spännande samtal där de vill flyga ner mig till Ängelholm för en intervju, och jag tycker det låter galet spännande så tackade ja.
Jag kan verkligen inte tänka mig ett mer revolutionärt/outside-the-box-tänkande företag att arbeta med?!

Vet någon hur det faktiskt är att jobba för CvK ?
Du förväntas älska bilar, jobba 60 h/v, acceptera CVK som Hitler.
Lite likt hur Musk driver Tesla, och hur Jobs drev sin del av Apple.
Så är det när man jobbar med cutting edge i privat sektor ofta..
Det passar en del, andra inte.
Citera
2020-07-27, 17:10
  #86
Medlem
Doktorphils avatar
jobbar TS kvar ?

Vore kul med en uppföljning
Citera
2020-07-30, 23:35
  #87
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Du förväntas älska bilar, jobba 60 h/v, acceptera CVK som Hitler.
Lite likt hur Musk driver Tesla, och hur Jobs drev sin del av Apple.
Så är det när man jobbar med cutting edge i privat sektor ofta..
Det passar en del, andra inte.

Sveriges bästa företag hur som helst
Citera
2020-08-03, 17:53
  #88
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jobbar TS kvar ?

Vore kul med en uppföljning
Håller med!
Såg nyligen att de har lite intressanta jobb uppe på deras hemsida.
Citera
2020-08-04, 11:43
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Företaget är väll intressant men arbetsuppgifterna är lika tråkiga som på vilken annan bilfirma som helst. Speciellt det jobbet du sök är väll inte så spännande varken på Koenigsegg eller någon annan firma.

(har ingen egen erfarenhet från Koenigsegg)

Hur vet du vad för typ av jobb han har sökt mengo? Om man blir ner flygen ditt är väll det troligtvis ganska högt uppsatt arbete.

Bra jobbat TS!
Citera
2020-08-31, 20:00
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sceptict
Tjena! Spännande vinkel... Jag kommer ju från fordonsbranschen sen innan, och även där känner jag igen det du säger. Företaget påstår saker och ting, och visst är det ett bra märke, men det finns problem och alla problem löses inte på bra sätt. Men att sedan utgå från att man inte skulle köpa en sådan produkt är jag inte med på, för jag kan LOVA dig att ALLA märken har problem de inte kan lösa på bra sätt alltid. Så jag förstår din första tanke, men håller inte med dig om slutsatsen. Tack för din story though, jag fick jobbet och börjar senare i mars på min nya tjänst.



Vackert förklarat! Jag har varit på besök hos dem nu innan jag påbörjar min anställning, och hittills är det mycket duktigt folk jag mött, och jag ser mer och mer fram emot att bli del av teamet!

Hur gick det sedan då?
Uppdatera
Citera
2022-01-11, 09:41
  #91
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Någon annan som jobbar/jobbat på Koenigsegg som vill bidra till tråden? Bland annat hur de ligger till lönemässigt hade varit intressant. Kan de pressa lönerna för att det är så många som vill jobba där bara för att det är Koenigsegg, eller kan det vara tvärtom att de betalar riktigt bra för att säkra att de hela tiden har den absolut högsta kompetensen?

De verkar vara i en kraftig expanderingsfas och jag får konstant upp reklam från dem att de söker olika typer av ingenjörer. På hemsidan finns hela 4 sidor med olika tjänster utannonserade.

Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Text

Du kanske kan svara på frågan kring lönebiten?
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback