Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-06, 15:02
  #1
Medlem
Har köpt en raspberry pi som jag tänkte göra till en retro spelkonsoll. Behöver dock en USB spelkontroll för att kunna spela. Tänker mig dock att jag kanske vill använda kontrollen till PC eller något annat också och inte bara till raspberry pi så att köpa en SNES eller motsvarande retrokontroll kanske inte är det bästa?

Klarar raspberry pi trådlösa kontroller? Jag har senaste raspberry pi (de sålde in hela kittet till mig ;-))

Vad ska jag köpa för universal spelkontroll?
Citera
2017-01-06, 16:00
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Jag håller ju Xbox 360-kontrollen som den bästa på länge så det är den jag hade köpt.
Sen hade jag dessutom köpt två SNES-kopior med USB så är du hemma.
Citera
2017-01-06, 16:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag håller ju Xbox 360-kontrollen som den bästa på länge så det är den jag hade köpt.
Sen hade jag dessutom köpt två SNES-kopior med USB så är du hemma.

Klarar raspberry pi xbox 360 trådlösa kontroller?
Citera
2017-01-06, 17:30
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Klarar raspberry pi xbox 360 trådlösa kontroller?
Så länge du har en mottagare. Annars duger trådade utmärkt.
Citera
2017-01-07, 16:53
  #5
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Konsol: hårdvarudiskussioner
/Moderator
Citera
2017-01-09, 00:06
  #6
Medlem
Funderar själv på att dra ner en emulator till datorn och lira lite olika multi med polarna. Eftersom de skulle va gött å sitta i soffan så är ju trådlöst utmärkt (360 kontroll), undrar då om 1 Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows funkar till 4 kontroller, eller lär man köpa 1 adapter till varje kontroll? Och hur funkar 360 kontroller med nintendos emulatorer.
Citera
2017-01-10, 20:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Har köpt en raspberry pi som jag tänkte göra till en retro spelkonsoll. Behöver dock en USB spelkontroll för att kunna spela. Tänker mig dock att jag kanske vill använda kontrollen till PC eller något annat också och inte bara till raspberry pi så att köpa en SNES eller motsvarande retrokontroll kanske inte är det bästa?

Klarar raspberry pi trådlösa kontroller? Jag har senaste raspberry pi (de sålde in hela kittet till mig ;-))

Vad ska jag köpa för universal spelkontroll?


http://cdon.se/spel/8bitdo_nes30_pro...mepad-37838625

Helt jävla otroligt bra till raspberry pie
Lite krångliga inställningar men efter du gjort det har du en riktigt bra kontroll för alla 8 och 16 bit spel..
Citera
2017-01-10, 20:35
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
Funderar själv på att dra ner en emulator till datorn och lira lite olika multi med polarna. Eftersom de skulle va gött å sitta i soffan så är ju trådlöst utmärkt (360 kontroll), undrar då om 1 Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows funkar till 4 kontroller, eller lär man köpa 1 adapter till varje kontroll? Och hur funkar 360 kontroller med nintendos emulatorer.
Det ska gå att köra fyra kontroller per mottagare. 360-kontroller fungerar okej förutom att styrkorset är rätt kass. I övrigt gillar jag den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback