Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 23:14
  #1
Medlem
Hejsan fb.
Jag har länge funderat på en plan som jag äntligen bestämt mig för att fullfölja. Jag är idag fruktansvärt usel på kameror och har mer eller mindre aldrig använt mig av en kvalitets kamera.
Detta är dock någonting som ska förändrats då intresset för fotografering ökat den senaste tiden.
Jag söker nu en kamera som tar högupplösta bilder som på ett enkelt sätt kan kopplas till min mobiltelefon, meningen med kameran är att jag på ett enkelt sätt ska kunna ladda upp bilder.
Därav undrar jag om någon har koll på vad för typ av kamera jag söker? En kamera som är bra men också väldigt lätthanterlig, prio 1 är att bilderna som tas på kameran ska kunna föras över till min mobil enkelt.
Tipsa gärna om ni har en liknande kamera eller vet vad jag söker, prisklass spelar inte någon större roll.
Tack
Citera
2017-01-06, 10:45
  #2
Medlem
Alla kameror med WiFi kan du ofta koppla ihop med mobilen.

Resten är rätt diffust beskrivet, du säger att priset inte spelar roll så är det väl bara att åka till en bra handlare och säga vilka krav du har. Ska du ha en kompaktkamera, systemkamera, vill du kunna använda olika objektiv?
Citera
2017-01-06, 13:12
  #3
Medlem
Zot^s avatar
Sony RX100 V om du har råd skulle jag nog satsat på. Den har wifi/nfc samt app till android/ios som gör det hela ännu enklare när det gäller att ladda ned bilder till telefonen. Den har extremt snabb autofokus. Liten och kompakt kamera att ha i fickan också, läs några recensioner på internet samt kolla youtube för bildkvalité.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback