Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-03-19, 20:56
  #25
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
En månad typ sen togs den bort.

Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Toppen, tack, lär missa den här också med andra ord.

En extremt kort period. Såg en hel del marknadsföring för den men när jag väl fick tid att gå och se den så var den redan ur rotation. Antar att den inte sålde särskilt bra.

Ok tack. Trodde inte den gick upp alls. To the wonder gick väl inte upp. Jag såg den utomlands på bio.
Citera
2017-03-19, 21:50
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Vad tyckte du om Knight of Cups, och tror du den här kommer stå sig lika väl i såna fall?

Jag gillade Tree of Life, en film det gick att se rakt upp och ned, eller analysera. Malick verkar dock inte uppskattad av den stora massan, vilket gör det nästan mer beundransvärt att han får fortsätta att göra filmer, när det ofta brukar leda till minskat stöd från studior annars.

Egentligen tycker jag att den är ganska ytlig och att det helt klart är en av de sämre han har gjort men samtidigt tycker jag att den är fantastiskt bra ändå. Om folk kritiserar den för att den tematiskt är ganska tunn så ger jag dom rätt i sak men samtidigt så spelar det typ ingen roll. För min del hade han gärna fått göra en naturfilm eller en stumfilm eller vad som helst, det är inte så noga vad dom handlar om när hans kamera är så magisk som den är.
Vad tycker du själv då?

Hans nya, svårt att uttala mig då jag aldrig kollar trailers men jag är helt klart laddad till max! Ny Malickfilm känns som julafton typ.
Citera
2017-04-13, 13:22
  #27
Medlem
HejAntons avatar
Song To Song verkar ha fått ett datum trots allt. Enligt IMDB är det den andra juni som gäller vilket är goda nyheter för mig som är hemma tills dess. Ser verkligen fram emot att få se en Malick i en faktisk biograf, missade tråkigt nog Knight Of Cups som gick en så fruktansvärt kort tid. Läst mycket blandade åsikter men ser trots allt fram emot det ändå. Svårt att inte uppskatta Malick även om han inte alltid slår bollen i mål.
Citera
2017-06-09, 12:41
  #28
Medlem
Marquesos avatar
Inga åsikter om denna? Intresset verkar vara iskallt, kollade biljettförsäljningen första dagarna och det var ju inte särskilt högt tryck. Egentligen märkligt med tanke på hur stjärnspäckad filmen är. Helt tomt nu en vecka efter premiär. Den tas nog ner rätt snabbt.

Har väl själv egentligen inte så mycket att säga om filmen. Gillar miljöerna, musikfokuset och scenerna från festivaler och backstage. Har väldigt svårt för det här greppet att göra en väldigt enkel story hoppig och rent förvirrande.

Helt okej sevärd ändå.
Citera
2017-06-09, 17:37
  #29
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Inga åsikter om denna? Intresset verkar vara iskallt, kollade biljettförsäljningen första dagarna och det var ju inte särskilt högt tryck. Egentligen märkligt med tanke på hur stjärnspäckad filmen är. Helt tomt nu en vecka efter premiär. Den tas nog ner rätt snabbt.

Har väl själv egentligen inte så mycket att säga om filmen. Gillar miljöerna, musikfokuset och scenerna från festivaler och backstage. Har väldigt svårt för det här greppet att göra en väldigt enkel story hoppig och rent förvirrande.

Helt okej sevärd ändå.
Såg den i söndags, tillhör inte kören som tycker att allt Malick gjort efter The Tree Of Life är skit (han får kämpa lite hårdare om han ska tappa mig som fan efter det mästerverket) men tycker ingen av de tre senaste har varit några höjdare. Efter filmen vände sig en person ur sitt kompisgäng och frågade mig som satt en bit in på credits "tyckte du att den var bra?". Antar att många såg den baserat på skådisar och utan större kunskap om Malicks regi. Inte konstigt egentligen och troligtvis väldigt vanligt hos gemene biobesökare men tycker lite synd om dem trots allt.

Tänkte senast den här morgonen på filmen och hur mycket jag tyckte om scenerna i Mexico, hur mycket jag gillade att ha en tydligare karaktär i Fassbenders manager och på hur mycket jag skulle vilja se Malick göra film om något som inte handlar om hyfsat blanka karaktärer som blir kära i varandra. Visst finns det olikheter mellan Affleck, Bale och Goslings karaktärer igenom de tre senaste filmerna men jag hade gärna sett en helt annan setting (som har större betydelse) och karaktärer med annorlunda bakgrund, gärna fattigare, skitigare, mer hjälplöst men ändå Malick.

Tycker fortfarande att han gör film på ett sätt som få andra har gjort förut och när han väl lyckas så är det ändå genialiskt.
Citera
2017-06-21, 21:58
  #30
Medlem
Tycker att det är Malicks sämsta film men det känns som att den blev slaktad i klippningen. Det finns många enormt vackra bilder som visas i bokstavligt talat en sekund. Istället väljer man att visa en miljard scener där Rooney Mara strular med folk eller Ryan Gosling ser mystisk ut.

Tematiskt är den rätt torr, jag tycker att hans två senaste är remakes av La Dolce Vita med någon kristen spinn. Inte vidare intressant och har gjorts tusen gånger förut.

Jag skulle betala bra mycket pengar för att se 8 timmarsversionen men den färdiga produkten är bara hyfsad.
__________________
Senast redigerad av Chenille 2017-06-21 kl. 22:07.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback