Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-05, 19:29
  #1
Medlem
sadustenellers avatar
Hej,

Funderar på att sätta mina fondpengar (75-100k sek) till investering i Bitcoins då jag sett många fördelar med det och verkligen tror att det kan vara nåt i framtiden.

Hade isåfall tänkt swisha 8000kr/veckan till btcx.se för att sedan ligga i min wallet och förhoppningsvis växa.

Vad tycker ni om detta? Yay/Nay?

Tack på förhand
Citera
2017-01-05, 19:34
  #2
Medlem
Nay för mycket risker enligt min menng inte bara att den kan sjunka men du kan även utsättas för blåsningar/hacking mm på vägen.
Citera
2017-01-05, 19:39
  #3
Medlem
minponnys avatar
bättre du lägger pengarna på en fet mining rigg i så fall .
Citera
2017-01-05, 19:41
  #4
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Nay för mycket risker enligt min menng inte bara att den kan sjunka men du kan även utsättas för blåsningar/hacking mm på vägen.
Tänker bara att teknologin blir mer och mer inne så att säga.. blåst tror jag jag ej blir om jag handlar av btcx.se, och hur stor chans är det att man blir hackad egentigen?
Citera
2017-01-05, 19:43
  #5
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
bättre du lägger pengarna på en fet mining rigg i så fall .
Funderade med på det men vet inte riktigt hur miningen går till, får väl googla mig fram ett svar
Citera
2017-01-05, 19:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Tänker bara att teknologin blir mer och mer inne så att säga.. blåst tror jag jag ej blir om jag handlar av btcx.se, och hur stor chans är det att man blir hackad egentigen?

Allt är ju relativt men var en snubbe på ett annat forum som blev av med cirka 3000kr i bitcoin straxt innan jul.
Citera
2017-01-05, 19:47
  #7
Medlem
minponnys avatar
http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

här kan du räkna ut lite vad du kan tjäna om du väljer att köpa en mining produkt .
räkna med ström med .
Citera
2017-01-05, 19:49
  #8
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Allt är ju relativt men var en snubbe på ett annat forum som blev av med cirka 3000kr i bitcoin straxt innan jul.
Alltså genom hack?
Citera
2017-01-05, 19:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Alltså genom hack?

Yes och polisen lär ju inte lyfta ett finger för sånt ännu mindre kunna spåra vart dom tagit vägen.
Fråga mig inte hur dock det kunde han själv inte förklara dom var bara borta.
Citera
2017-01-05, 20:03
  #10
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

här kan du räkna ut lite vad du kan tjäna om du väljer att köpa en mining produkt .
räkna med ström med .
Tack! Skall ta mig en koll!
Citera
2017-01-05, 20:05
  #11
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Yes och polisen lär ju inte lyfta ett finger för sånt ännu mindre kunna spåra vart dom tagit vägen.
Fråga mig inte hur dock det kunde han själv inte förklara dom var bara borta.
Får väl omformatera datorn innan isåfall hehe! Ska tänka lite
Citera
2017-01-05, 20:49
  #12
Medlem
Har 10 Bitcoins kvar av mina 20 som jag köpte när Bitcoin var under $450 Sålde hälften av dom för $918 i början på veckan. Hoppas nu att priset ska gå upp ännu mera runt $1500 för att sälja dom som är kvar!

Så det går helt klart att tjäna fina pengar på bitcoins vilket jag inte trodde för 2 år sedan. Önskar att jag var med redan från början men hade inte hört talats om bitcoin då..
__________________
Senast redigerad av BrutalSten 2017-01-05 kl. 20:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback