Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 15:53
  #13
Medlem
Ygrittes avatar
Pelvis betyder för övrigt bäcken. Hur tänkte du där?
Citera
2017-02-13, 11:43
  #14
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ygritte
Pelvis betyder för övrigt bäcken. Hur tänkte du där?
Nja, jag har nog bara hört Robert Gustafsson använde den termen som synonym för mellangård. Där ser man återigen hur viktigt det är att själv kontrollera fakta och inte lita till tveksamma källor.

Ontopic så var det alltså mellangården jag syftade på.
Citera
2020-01-19, 19:49
  #15
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Blir det inte rätt omständligt att behöva rengöra piercingen varje gång du varit och klossat? Och dessutom, om en halvmjuk korv fastnar och hänger tag i kedjan tror jag att det kan gör lite ont.

Dessutom - fatta smärtan om du på fyllan skall på dass eller knulla och därför snabbt rycker av dig kallingarna - och kedjan fastnar i tyget? Att behöva sy både röv och ollon på grund av utslitna piercingar är nog varken en njutning för bäraren - eller för läkaren som får ta hand om det...
Varför rengöra en massa? Räcker nog att göra då och då.
Citera
2021-10-21, 19:51
  #16
Medlem
Bumpar tråden mest för kul, men dessutom varna för idén överhuvudtaget:

Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Jag har funderat lite på det där med analpiercing. Varför är det ingen som gör sånt? Det vore ju dödscoolt med exempelvis en rejäl kätting mellan ringar i anal och ollon som skramlar i kallingarna.

Synpunkter?


Du är helt felunderrättad. Ringmuskeln, dvs sfinktern som den heter passar inte anatomiskt att pierca.
Ringmuskeln består av täta grupper av muskelfibrer.
Lyckas man genomtränga den med en piercingnål kommer den tyvärr att läka ihop med ett bestående ärr.
Det du beskriver blir en slags fistel. Sådana är det ingen som vill ha, för fistlar vill sällan läka ut ordentligt.
Och kan komma att krångla i många år.
Med ständigt nya infektioner.
Fistlar där blir svåra att operera och resultatet blir ibland halvdant.
Ibland omvandlas en fistel till en så kallad fissur, dvs spricka.
Analfissurer är i regel svårläkta.
Och blir till ett irritationsmoment.
Ringmuskeln bör man inte skära eller sticka med grova nålar i eftersom det blir tveklöst ärrvävnad där.
Ärrvävnaden gör ringmuskeln svagare och kan också bli en källa till mer eller mindre konstant smärta.

Ringmuskeln är inte samma typ av vävnad som finns i tex örsnibben som är lätt att göra hål på.

Och ärrvävnad som kan bli ett rejält problem när man blir äldre.
Tex inkontinens.
Eller en ständig känsla av att vara skitnödig, som kan bli socialt ansträngande,
och ett socialt hinder.
Tänk er att jämnt gå och känna sig skitnödig och inte veta om det finns något där att krysta fram ?

Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Men så underbart! Man får verkligen lära sig nya saker varje dag. Tack!

https://en.wikipedia.org/wiki/Guiche_piercing

Ja, det är en möjlighet. Men en del verkar lättare få finnar där, efter sådana ingrepp, och det är ett jävla ställe att
få finnar där. För de brukar bli svårläkta.

BTW1: Pelvis betyder (bara hela) bäckenet.
BTW2: Blev fundersam att knappt någon piercad här har nämnt att stora metallpiercingar kan bli mycket obekväma om man badar bastu. Den höga värmen i bastun gör att metallen värms upp fort, och metallen bränner direkt mot skinnet.
Och blir till ett besvärligt problem, om man inte genast har kallt vatten omedelbart tillgängligt, att kyla den med.
BTW3: En bortglömd nackdel med piercing verkar vara de som vistas mycket i tropiska områden, med mycket badande i saltvatten, havsvatten, att saltvattnet luckrar upp huden och då blir det förnyade infektioner, i själva piercing-hålet.

PS. Ta inte mina medicinska råd på fullt allvar, jag är i själva verket ingen doktor trots mitt nick, utan betraktar mig själv som en okvalificerad kvacksalvare och min doktorshatt blåste bort i stormen av mångkulturen. DS
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback