Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 18:05
  #1
Medlem
Av alla lokala pubar som vi har, så är denna den bästa. Bra och trevlig personal, mycket bra kvalitet på maten, och dessutom så har dom en egen mörk öl, som är en av dom bästa som jag har smakat.

Spotify finns, det är bara att önska låtar om man vill.
Citera
2017-01-05, 18:33
  #2
Medlem
Byxbensgubbens avatar
Är det Syltan på Ö. Förstadsgatan du tänker på? Har gått förbi där många gånger och alltid undrat hur det är men aldrig fått tummen ur att svänga inom. Bra tips. Tack!
Citera
2017-01-05, 19:53
  #3
Avstängd
När jag bodde i Malmö så var jag på Syltan varje dag i tre års tid.
Nya ägare nu, men det verkar som att det sköts helt OK.
Men att ölen är bland det godaste du har druckit är väl ändå en överdrift?
__________________
Senast redigerad av cdec 2017-01-05 kl. 19:56.
Citera
2017-01-05, 20:55
  #4
Medlem
Laxons avatar
Är inte enig om att ölen dom gör är världens bästa, men helt klart ett av Malmös bättre vattenhål! De har också ofta quiz-kvällar, minns inte under vilka veckodagar, men det brukar alltid bli smockfullt. Också plus i kanten för en OSEDVANLIGT trevlig toalett.
Citera
2017-01-19, 17:00
  #5
Medlem
Jo, kanske inte den godaste som jag har druckit, nog för att jag har smakat många, men nära. Dom har många andra flasköl, en hel del ovanliga. Det är lite för Malte, jag har rekommenderat stället för några medlemmar som vi känner, men vet inte riktigt om dom har hunnit dit ännu. Men jag vet att dom vill.

Tillsammans med en mysig lokal, liten bardisk, trevlig personal, och god mat om man vill ha det, så hjälper det till med betyget. Helhetsintrycket är mycket positivt.

Om det kom en Tysk turist och frågade efter en genuin Svensk pub, så skulle jag rekommendera Bishop Arms. Syltan vill jag behålla för mig själv.
Citera
2017-01-21, 16:56
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Jo, kanske inte den godaste som jag har druckit, nog för att jag har smakat många, men nära. Dom har många andra flasköl, en hel del ovanliga. Det är lite för Malte, jag har rekommenderat stället för några medlemmar som vi känner, men vet inte riktigt om dom har hunnit dit ännu. Men jag vet att dom vill.

Tillsammans med en mysig lokal, liten bardisk, trevlig personal, och god mat om man vill ha det, så hjälper det till med betyget. Helhetsintrycket är mycket positivt.

Om det kom en Tysk turist och frågade efter en genuin Svensk pub, så skulle jag rekommendera Bishop Arms. Syltan vill jag behålla för mig själv.

Hur lyckas du få Bishops till en "genuin svensk pub"?
Citera
2019-02-24, 12:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Hur lyckas du få Bishops till en "genuin svensk pub"?

My bad, det blev helt fel... Det här är dock inte England, så finns det egentligen några genuint svenska pubar?
Citera
2019-02-24, 15:45
  #8
Medlem
swebarbs avatar
undvik syltan jäkla skit ställe, läs detta senaste omdöme på google maps..

Serverar min man en öl han inte beställt. När han sen skickar ut den får han visserligen en ny men när notan kommer har de tagit betalt för bägge. När detta påpekade blev det sura miner, även om de motvilligt gick med på att stryka den oönskade ölen. "Jag såg det som en brist i vår kommunikation" sa servitören och tyckte klart att den bristen borde vi betala för.

låter det som ett höjdarställe eller?
Citera
2019-03-23, 16:00
  #9
Medlem
Inget som jag känner igen, men som jag alltid har sagt, det behövs två för att bli ovänner. Ta inte illa upp, det är bara som jag ser saker och ting på. Jag tror att ni hade otur.

Syltan har en yngre kille (mycket trevlig) i baren, han har spotify, så man kan önska låtar, och han spelar upp dom. Högt om folk inte sitter och äter. Superbra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback