Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-18, 19:39
  #445
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Perfekt sätt att avrunda denna tråd. Möjligheten att relationsforumets generella syn på kvinnor är representativ är inte motbevisad med mer än; alla kvinnor som klarar självständiga liv, jobbar, är chefer, uppfostrar barn på egen hand, lever lyckliga liv med sin manliga partner, är feminister och inte minst, sinsemellan ser ut och beter sig väldigt olika.
Sant alla män som klarar av att leva i en jämställd relation, att samarbeta med sina kvinnliga kollegor och att lyda sin kvinnliga chef.
Eftersom du är en dumnaiv feminist väljer du såklart att bara ta positiva saker du hört om kvinnor som du dessutom inte analyserat och kommit fram till att det skulle kunna vara bullshit du intalar dig. Vart är det negativa om kvinnor? Det som manginaboy till TS försöker diskutera(säger vi). Är de negativa sanningarna/sidorna om kvinnor representativa för män? Jadå till viss del och till en annan del hållna inombords.

Dessutom är det I N T E positivt alls att vara feminist.
Citera
2017-01-18, 19:58
  #446
Medlem
Mooons avatar
Är det inte? Feminister blir ju beskyllda för att ansvara för hela politiken i Sverige i olika trådar här på Fb. Att ha sådan makt är ju helvetes positivt. Hur ska du ha det nu?

(Själv anser jag att det är helt andra aktörer som styr Sverige).


Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
...Dessutom är det I N T E positivt alls att vara feminist.
Citera
2017-01-18, 20:02
  #447
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Är det inte? Feminister blir ju beskyllda för att ansvara för hela politiken i Sverige i olika trådar här på Fb. Att ha sådan makt är ju helvetes positivt. Hur ska du ha det nu?

(Själv anser jag att det är helt andra aktörer som styr Sverige).
Deras makt leder inte till något positivt. Du satte inte dit mig om du trodde det, din misslyckade feminazi.

Varför är det så svårt för vissa i tråden att dom de tror är fina män inte skulle kunna ha en tanke om de fulare sidorna kvinnor besitter?
Citera
2017-01-19, 16:05
  #448
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Eftersom du är en dumnaiv feminist väljer du såklart att bara ta positiva saker du hört om kvinnor som du dessutom inte analyserat och kommit fram till att det skulle kunna vara bullshit du intalar dig. Vart är det negativa om kvinnor? Det som manginaboy till TS försöker diskutera(säger vi). Är de negativa sanningarna/sidorna om kvinnor representativa för män? Jadå till viss del och till en annan del hållna inombords.
Senast vi språkade fick jag inställningen att du drev lite med mig. Men du har på riktigt missförtått tråden, utläser jag ur detta. Den handlar om att ifrågasätta synen på att kvinnor bara har dåliga egenskaper och att män generellt tycker så. Inte att förneka att kvinnor kan ha negativa egenskaper.
Kvinnor har både bra och dåligt i sig, liksom män.

Jag tycker att det är fantasilöst att tro att alla kvinnor är en homogen grupp. (Berätta gärna vad en Mangina är).
Citera
2017-01-19, 18:53
  #449
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Mycket bra sagt!
Håller med fullständigt, du formulerar det hela väldigt mycket bättre än mig.

Tack!

Citat:
Vad du menar med det förstår jag inte riktigt...

Etik=tanke eller resonemang om hur man bör handla.
Moral=handling.

Således kan man ha god etik men dålig moral, och vice versa.
Citera
2017-01-19, 20:22
  #450
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Eftersom du är en dumnaiv feminist väljer du såklart att bara ta positiva saker du hört om kvinnor som du dessutom inte analyserat och kommit fram till att det skulle kunna vara bullshit du intalar dig. Vart är det negativa om kvinnor? Det som manginaboy till TS försöker diskutera(säger vi). Är de negativa sanningarna/sidorna om kvinnor representativa för män? Jadå till viss del och till en annan del hållna inombords.
Jag menade inte att kvinnor bara har positiva egenskaper. Jag räknade upp sådant som motbevisar att alla kvinnor, eller de flesta är usla och dåliga. (Sådant där som dumnaiv feminist och manginaboy hjälper inte din argumentation alls).
Citat:
Dessutom är det I N T E positivt alls att vara feminist.
Oookej?
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-01-19 kl. 20:27.
Citera
2017-01-19, 20:30
  #451
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag menade inte att kvinnor bara har positiva egenskaper. Jag räknade upp sådant som motbevisar att alla kvinnor, eller de flesta är usla och dåliga. (Sådant där som dumnaiv feminist och manginaboy hjälper inte din argumentation alls).

Oookej?
Du gav sken av det så spela inte dummare än du är. Dina ord bevisar nästan inget då du är oärlig och väldigt bias.
Citera
2017-01-19, 20:47
  #452
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Du gav sken av det så spela inte dummare än du är. Dina ord bevisar nästan inget då du är oärlig och väldigt bias.
Nej. Jag skrev så här

"Ursprungligen postat av SvartChili
"Möjligheten att relationsforumets generella syn på kvinnor är representativ är inte motbevisad med mer än; alla kvinnor som klarar självständiga liv, jobbar, är chefer, uppfostrar barn på egen hand, lever lyckliga liv med sin manliga partner, är feminister och inte minst, sinsemellan ser ut och beter sig väldigt olika.
Sant alla män som klarar av att leva i en jämställd relation, att samarbeta med sina kvinnliga kollegor och att lyda sin kvinnliga chef".

Detta betyder: Det är inte bevisat att alla kvinnor är osjälvständiga, statuskåta, golddiggers eftersom det finns bevis på motsatsen. Kvinnor som klarar sig utmärkt själva. (Om du inte kan tolka en text är det inte mitt problem).
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-01-19 kl. 21:02.
Citera
2017-01-19, 20:51
  #453
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det är inte bevisat att alla kvinnor är osjälvständiga, statuskåta, golddiggers eftersom det finns bevis på motsatsen. Kvinnor som klarar sig utmärkt själva. (Om du inte kan tolka en text är det inte mitt problem).

Nu hoppar jag in lite här och stökar. Har inget med er konversation att göra, men tycker det är intressant ändå!

Golddiggers är ofta kvinnor som har växt upp väldigt fattiga med utseendet på sin sida. Antar att dom vill ha det bra ekonomiskt för en gångs skull? Joråsåatte, så är det!

( = liten del utav kvinnor som faktiskt är golddiggers med andra ord. )

Bra uppväxt, föder helt andra kvinnor med helt andra mål och förväntningar på partners. (även om status ändå spelar in)
__________________
Senast redigerad av therefore 2017-01-19 kl. 20:57.
Citera
2017-01-19, 21:01
  #454
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nu hoppar jag in lite här och stökar. Har inget med er konversation att göra, men tycker det är intressant ändå!

Golddiggers är ofta kvinnor som har växt upp väldigt fattiga med utseendet på sin sida. Antar att dom vill ha det bra ekonomiskt för en gångs skull? Joråsåatte, så är det!

( = liten del utav kvinnor som faktiskt är golddiggers med andra ord. )

Bra uppväxt, föder helt andra kvinnor med helt andra mål och förväntningar på partners. (även om status ändå spelar in)
Ja. Det har du har rätt i. Viket också motsäger att alla kvinnor är det (eller likadana) som så många killar på fb påstår och som TS ifrågasätter.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-01-19 kl. 21:05.
Citera
2017-01-19, 21:18
  #455
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Intressant. Menar du att de har dessa åsikter också IRL men undertrycker dem, dels för att de inte vågar stå för dem men även för att de känner en viss skuld? Jag tror att flera uttrycker genuina känslor men att vissa överdriver av olika skäl.

Ja det menar jag.
Inte minst för att många kvinnohatare även är fascister/högerextremister (som den här mannen https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik).
Troligen överdrivs det en smula på Flashback, men det vore naivt att tro att haters bara skulle spela teater för att imponera på varandra.


Citat:
Vad tänker du om att de skulle representera gemene mans åsikt, som många här påstår?

Rent kvinnohat är inte vanligt enligt mig.
Tyvärr växer dock den sexuella utslagningen bland vanliga män vilket leder till att andelen kvinnohatande bitterballar ökar.
Så jag tror tyvärr att de här attityderna kommer att bli allt vanligare, och med det kommer även misspartier (som SD) att växa eller i varje fall fortsätta vara starkt.
Citera
2017-01-19, 21:25
  #456
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag menade inte att kvinnor bara har positiva egenskaper. Jag räknade upp sådant som motbevisar att alla kvinnor, eller de flesta är usla och dåliga. (Sådant där som dumnaiv feminist och manginaboy hjälper inte din argumentation alls).

Oookej?

Alla människor kan vara dåliga, ja, men i kvinnors fall tillkommer ett ytterligare lager på det hela i form av att dåliga egenskaper också är sammanflytande med deras sexualitet. Många tänder helt enkelt på antisociala egenskaper, och det finns inte heller något tak där effekten avtar utan sträcker sig ända upp till grovt kriminella som är involverade i att döda folk regelbundet.

Även om man inte kan konkludera att kvinnorna är i majoritet så är de ändå en tillräckligt stort minoritet för att upprätthålla systemet där de individuella männen kan välja och vraka så det spelar liksom ingen roll. Skulle inte fövåna mig om de var i majoritet heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback