Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-04-21, 14:15
  #25
Medlem
MoccaMasters avatar
Uuuugh!

Då var intervjun avklarad, institutionschefen och två proffessorer satt och korsförhörde mig i en kvart ungefär. Man får tydligen besked redan i nästa vecka. Snabba bud!

Någon annan som är på g?
Citera
2009-11-25, 03:00
  #26
Medlem
Bump!

Man ska ha 60 hp avklarade för att få åka, men hur räknas dem? Jag går ett program där varje termin/kurs är 30 poäng men jag har inte en enda avklarad kurs än utan har klarat 22,5 poäng alla terminerna och har på så sätt över 60 hp men inga avklarade kurser.

Och hur är det med språktesten? Finns de fortfarande? Hur funkar det om man vill åka till ett land där engelska inte är språk nr. 1 men det är mitt hemspråk.
Citera
2012-08-22, 23:18
  #27
Medlem
grasuggan99s avatar
Bump! (konstigt att det inte finns större trådar om ämnet?!)

Man måste alltså ha 60 hp poäng för att få ansöka? Alltså, går det då rent praktiskt att söka in på en kandidat, studera 2 terminer, sedan ta 1 termin utomlands och efter den flytta tillbaka till Sverige för att fortsätta på kandidaten?

Hur svårt är det att komma in? Håller universiteten utomlands ett antal platser öppna för Erasmus?
Citera
2013-02-28, 22:43
  #28
Medlem
Jag är också intresserad av Erasmus, och då skulle jag vilja åka till Spanien, Madrid.

Jag har inte startat någon utbildning än men funderar mellan Uppsala eller Stockholms universitet. På Uppsalas hemsida står det att de tar in 2 platser för den skolan i Madrid jag undersöker. Men jag hittar ingenting om hur många platser Stockholm har. Någon som vet? Och finns det någon som har pluggat på Universidad Complutense de Madrid som kan säga hur det är?

Hur många är det som söker dessa Erasmus stipendier och hur svårt är det att få dem? Hur ser hela processen ut?
Citera
2013-03-25, 22:58
  #29
Medlem
Hur funkar erasmus för oss som avlagt examen? kört? måste vi vara aktiva på något lärosäte?
Citera
2013-03-25, 23:49
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Hur funkar erasmus för oss som avlagt examen? kört? måste vi vara aktiva på något lärosäte?

reglerna står på varje universitets hemsida. generellt ska du vara registrerad den terminen du söker, främst på heltid, samt även terminen innan du åker. dock finns det enstaka kurser som ges i utlandet och som är speciella erasmus-samarbetskurser, och då behöver du bara söka till dem och blir sedan "automatiskt" nominerad till utbyte.
Citera
2013-03-26, 23:29
  #31
Medlem
Kan du ge några länkexempel på det sistnämnda, där? Tack på förhand!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback