Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 02:44
  #1
Medlem
MelTorments avatar
https://www.oppetarkiv.se/video/11788406/aktuellt

Reportage där bland annat Gunilla Bodin på Barnmiljörådet recenserar Rush'n Attack (NES).

Någon som fortfarande är drabbad av det moraliska fördärv som följde av det här spelet?
Citera
2017-01-05, 03:12
  #2
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
https://www.oppetarkiv.se/video/11788406/aktuellt

Reportage där bland annat Gunilla Bodin på Barnmiljörådet recenserar Rush'n Attack (NES).

Någon som fortfarande är drabbad av det moraliska fördärv som följde av det här spelet?

Nostalgi

Reportern: Med eller utan moral - än finns det marknadsandelar att hämta för Ove i Kungsbacka.
(Vore mer rimligt att säga det om en tobaksaffär)

Hahahaha! Gunilla hade väl fått en psykos om hon sett spelen som spelas idag.

Nä, Nintendo vad en fin del av min barndom. Hur kunde hon sitta och snacka så under en tid då föräldrar satt och rökte vid samma bord som deras barn satt vid på caféer och restauranger.
Citera
2017-01-05, 03:22
  #3
Medlem
Domyojis avatar
Vilken tidskapsel... skulle jag vilja saga men nar jag trycker pa lanken "Programmet kan bara ses i Sverige".

Iaf, kul att tanka tillbaka pa en tid da faktiskt det dar var det basta som kunde skapas... 25 ar. Fast fan, tanka sig att Vice City kom for 10 ar sen ocksa... sa Gunilla kanske har vant sig vid rokforbud och spelvald, vad vet vi.
Citera
2017-01-05, 04:25
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
Någon som fortfarande är drabbad av det moraliska fördärv som följde av det här spelet?
Vilken sten lever du under? senast igår såg jag en 40åring springa runt som mario, förra veckan va det en gulklädd djävel som sprang runt och öppna å stängde munnen

Skämt osidå men fördärvet ligger mer hos föräldrar än hos barnen, barn måste lära sig gränser, barn som inte får lära sig var gränsen går kommer bli missanpassade oavsett spelande eller inte spelande.
Citera
2017-01-06, 03:14
  #5
Medlem
"här sitter personal mellan 1 och 5 för att hjälpa folk ta sig igenom banorna på spelen"

"Jaa du ska gå fram dit och trycka på powerup"

Låter så surrealistiskt när man kan ploppa upp youtube så lätt idag.
När började magasinguiderna?
Citera
2017-01-06, 03:46
  #6
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
När började magasinguiderna?
80-talet, nintendomagasinet hade både fusk o guider sen fanns även datormagazin för c64/c128/amiga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback