Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-29, 03:01
  #25
Medlem
hugTracersbutts avatar
Jag kör spel som Quake Live och liknande. Musen är extremt viktig. Roligt är att jag långt in på 2000-talet körde med mus med kula - och jag spelade bra med den, kunde göra helt sjuka grejer, men som tonåring hade man bättre reflexer. Sedan tror jag skaffade en razer diamondback. De senaste åren har jag haft en steelseries, men den börjar bli dålig tror jag, lasern hänger inte riktigt med. Man kommer aldrig få den kontroll man hade med en kula, men man behöver en modern lasermus med allt det innebär idag, dessutom en bra musmatta - samt måste man vara medveten om alla inställningar både på musen och spelet man spelar.
Citera
2017-07-31, 19:10
  #26
Medlem
MuscleSharks avatar
Skulle helt klart välja både mus & tangentbord av kvalitet. Om du spelar mycket fps-spel så blir det en hel del tryckande (stagger). Billiga tangentbord har också en förmåga att bli glappa om man spelar mycket.
Så satsa på gaming kvalitet, annars finns risken att du ändå får köpa nytt inom en snar framtid.
Citera
2017-07-31, 21:43
  #27
Medlem
confused...s avatar
Datormusen är extremt viktig i fps-spel. Men idag är lasern i dom flesta möss, även dom billiga budget lasermössen så pass bra att man inte märker markant skillnad på en billig mus och dom dyra gaming mössen om man inte spelar på hyfsat hög nivå.

Förr i äldre dagar när lasermöss var nya så om du drog musen snabbt över musmattan så han inte sensorn med och muspekaren buggade ur och antingen stannade eller hoppade runt på skärmen. Jag har senaste par åren testat billiga skit möss för 100kr, och t.o.m dom hänger lasern med på oavsett hur snabbt jag drar.


Eftersom lasern i möss fått så pass hög kvalitet idag att även dom flesta billiga möss har så pass bra laser att man inte märker skillnad på dom dyra om man inte spelar på prof nivå så är det viktigaste personliga preferenser om hur den ligger i handen, knappar, scroll etc.

Hög DPI är extremt mycket stats runkande och mer för okunniga noobs som tycker det är coolt att skryta inför polarna om hur hög DPI deras svindyra nya mus har. I realiteten däremot så märker man inte skillnad på 400DPI med hög sensitivity och eller 5000DPI och låg sensitivity.
__________________
Senast redigerad av confused... 2017-07-31 kl. 21:51.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback