Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 01:52
  #1
Medlem
Hej!

Det är såhär att jag spelar mycket Overwatch och hade tidigare en FPS på runt 100-140.
Nu pendlar det mellan 40-100 FPS. Vid mycket folk och effekter så känner jag av lagget (40 FPS). Vilket är ganska tråkigt.
Köpte även BF1 när det kom, landar på runt 40 FPS oavsett inställning.
Jag har senaste drivrutinen på mitt grafikkort installerat.

Har inte en aning vad det kan vara. Blir galen!

Hoppas ni har något förslag på vad jag ska göra, hoppar helst att formatera om hela datorn. Men i värsta fall får man väl ta och göra det.

Det här är min dator:

GeForce GTX 970

Intel(R) Core(TM) i5-3570k CPU @3.40GHz

16 GM RAM


Tack på förhand!
Citera
2017-01-05, 02:08
  #2
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMeckarN
Hej!

Det är såhär att jag spelar mycket Overwatch och hade tidigare en FPS på runt 100-140.
Nu pendlar det mellan 40-100 FPS. Vid mycket folk och effekter så känner jag av lagget (40 FPS). Vilket är ganska tråkigt.
Köpte även BF1 när det kom, landar på runt 40 FPS oavsett inställning.
Jag har senaste drivrutinen på mitt grafikkort installerat.

Har inte en aning vad det kan vara. Blir galen!

Hoppas ni har något förslag på vad jag ska göra, hoppar helst att formatera om hela datorn. Men i värsta fall får man väl ta och göra det.

Det här är min dator:

GeForce GTX 970

Intel(R) Core(TM) i5-3570k CPU @3.40GHz

16 GM RAM


Tack på förhand!
Har du kollat temperaturerna i datorn? Om exempelvis grafikkortet blir överhettat jobbar det inte lika effektivt. Överväg att öppna upp datorn och damma av insidan om du inte gjort det på ett tag.
Citera
2017-01-05, 02:11
  #3
Medlem
salxars avatar
Testa att nedgradera drivrutinen till ditt grafikkort till senaste versionen som funkade bra. Har hänt mig att vissa spel laggar negerboll på en version men funkar klockrent på en äldre.

Är det bara Overwatch som drabbas negativt, eller är det fler spel?
Citera
2017-01-05, 06:39
  #4
Medlem
00sjus avatar
Blås datorn och byt kylpasta om du inte gjort det på ett tag, det lär snabba upp datorn lite.
Citera
2017-01-06, 00:05
  #5
Medlem
Om du har geforce experience installerat, så testa avinstallera det.
Citera
2017-01-15, 05:30
  #6
Medlem
Mommejrs avatar
Låter som värmeproblem. Men kan ju vara något annat också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback