Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-04, 22:59
  #1
Medlem
Aurora08s avatar
Spöken - finns dom? Ja, enligt våra kungligheter så råder det ingen tvekan.

Vad tror ni? Jag tror de inbillar sig.

http://www.msn.com/sv-se/noje/kandis...Cu3&OCID=HPDHP
Citera
2017-01-04, 23:05
  #2
Avstängd
EvaAdamsson90s avatar
Dom där rika och kända håller alla på med ockulta saker.
Och dom trycker ner det i halsen på oss på alla sätt dom kan.
Se bara på TV, film, musik och böcker. Till och med skolböckerna handlar om häxor i speglar mm.
Citera
2017-01-04, 23:06
  #3
Medlem
Ja det finns ju ett spökprogram om det på TV7 som gått i en väldans massa år nu så något ligger det ju i det.
Citera
2017-01-04, 23:10
  #4
Avstängd
EvaAdamsson90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja det finns ju ett spökprogram om det på TV7 som gått i en väldans massa år nu så något ligger det ju i det.
Det handlar om att få oss att öppna oss för dessa "spöken".
Som med spel för barn, som Charlie Charlie och dom där brädspelen med bokstäver.
Det är allvarliga saker. Satanism.
Citera
2017-01-04, 23:18
  #5
Medlem
Aurora08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja det finns ju ett spökprogram om det på TV7 som gått i en väldans massa år nu så något ligger det ju i det.

Så du tror verkligen att det spökar på slotten? Jag tror INTE att det spökar mer än hemma hos mig.
Citera
2017-01-04, 23:19
  #6
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Drottning Silvia: Det spökar på slottet

Det spökar på Drottningsholms slott, hävdar vissa som bland annat har sett en vit kvinnogestalt. Men enligt drottning Silvia finns det inget att vara rädd för.

I dokumentären ”Drottningholms slott – ett kungligt hem”, som sänds den 5 januari, berättar drottningen om spökena i sin bostad.

– Det finns spöken, det finns många, säger drottningen.

Hon har självt känt av spökenas närvaro.

– Ja, det har jag också. Men som sagt de är vänliga.

Enligt kungens syster prinsessan Christina har vissa till exempel sett en vit kvinnogestalt på slottet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dr...kar-pa-slottet
Citera
2017-01-04, 23:20
  #7
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Sveriges drottning tror på spöken, något som fått spridning i medier långt utanför landets gränser.

Det spökar på Drottningholms slott, berättar drottning Silvia i en dokumentär i SVT.

Uttalandet har väckt stort intresse även utanför Sveriges gränser.

På trettondagsafton sänder SVT dokumentären ”Drottningholms slott – ett kungligt hem”. Det är dock inte berättelsen om kungaparets bostad som väckt störst intresse, utan att drottningen säger att slottet är hemsökt av spöken.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dr...en-varldsnyhet
Citera
2017-01-04, 23:22
  #8
Medlem
de.Montforts avatar
Varför inte kan inte spöken vara minnen och. händelser som är kvar inom jordens energifält som spelas på repeat.

Det finns så många fenomen som faktiskt inte har en förklaring som ljudet i länken som hörts från flera platser runt om i världen. Här spelades det in från Jerusalem.

https://youtu.be/se5lsORpWbM
Citera
2017-01-04, 23:22
  #9
Medlem
Atlas.s avatar
Jag tycker det är starkt att människor i deras position vågar stå upp för det paranormala.

Även om jag inte kunde låta bli att le åt rubriken: "Kungens anställda lever i skräck".

Har en chef som för övrigt är kung över landet, som delar med sig så friskt.

Silvia till Karl i sängen: Kyngen kanske skulle berätta lite mindre till de anställda?
__________________
Senast redigerad av Atlas. 2017-01-04 kl. 23:24.
Citera
2017-01-04, 23:29
  #10
Avstängd
EvaAdamsson90s avatar
Ni diggar spöken och undrar om det finns.
Men om man frågar om ni tror på er själ och Gud så spyr ni.
Kolla i Bibeln, så får ni en bättre idé om vad dessa spöken är för något.
Citera
2017-01-04, 23:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson90
Det handlar om att få oss att öppna oss för dessa "spöken".
Som med spel för barn, som Charlie Charlie och dom där brädspelen med bokstäver.
Det är allvarliga saker. Satanism.

Spöken finns ju oavsett om man är medveten om dessa eller inte. Sedan är det väl alltid bra att vara lite försiktig. Det har inget med satanism att göra utan om mänsklig evolution.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora08
Så du tror verkligen att det spökar på slotten? Jag tror INTE att det spökar mer än hemma hos mig.

Speciellt slott brukar ha en massa spöken. Vad skulle drottningen tjäna på att hitta på om spöken? Finns massor av människor som upplever spöken.
Citera
2017-01-04, 23:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvaAdamsson90
Ni diggar spöken och undrar om det finns.
Men om man frågar om ni tror på er själ och Gud så spyr ni.
Kolla i Bibeln, så får ni en bättre idé om vad dessa spöken är för något.

Sedan när blev sagoboken bibeln en referenspunkt, även om det finns en hel del fina saker där. Spöken är avlidna och har inte med onda andar att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback