Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 23:26
  #37
Medlem
deTremouillacs avatar
Ibland känns det dock som att PK-kolumnisterna värvas utifrån att vara så dåliga som möjligt. Detta gör att PK-åsikter företräds av svagtänkta och systemkritik kommer från intellektuella och därmed att bara ett alternativ framstår som seriöst. Det finns klart intelligentare vänstertänkare som hade kunnat göra mer skada. Özz lär däremot inte övertyga den som står i valet och kvalet mellan den nya linjen och den gamla.
Citera
2017-01-11, 23:39
  #38
Avstängd
Harigapas avatar
Özz Nujen Sveriges enda komiker som aldrig var rolig detta var inte ett dugg oväntat, nu vet jag inte hur det funkar på tidningar som är större än sin eget bästa?

Men man kan hoppas att efter första månaden när nyhetens behag har lagt sig när dom kollar klick att han får gå?
Det enda bra i det hela är att man slipper affischer på väggarna när han besöker Marks kommun, Vindeln och Mellerud.

Han hade dock gjort sig bättre i Sydsvenskan hela den tiden är redan förstörd.
Citera
2017-01-17, 06:11
  #39
Avstängd
Zakaruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deTremouillac
Ibland känns det dock som att PK-kolumnisterna värvas utifrån att vara så dåliga som möjligt. Detta gör att PK-åsikter företräds av svagtänkta och systemkritik kommer från intellektuella och därmed att bara ett alternativ framstår som seriöst. Det finns klart intelligentare vänstertänkare som hade kunnat göra mer skada. Özz lär däremot inte övertyga den som står i valet och kvalet mellan den nya linjen och den gamla.

Samma dag som komikern Özz Nujen debuterade som krönikör i Expressen presenterade BRÅ sin nationella trygghetsundersökning, NTU. Nujen valde att använda sin krönika till att påstå att Sverige är både bättre och tryggare än någonsin. Hans krönika blev, i ljuset av NTU:s allt annat än ljusa rapport ofrivilligt komisk.

Att Leif G W Persson i ”Veckans brott” sedan torrt och sakligt samma kväll konstaterar att det dödliga våldet ökat i Sverige, gör inte saken mindre tragikomisk. I sin krönika raljerar Nujen vidare över människors rädsla och oro – i själva verket har vi det bättre än någonsin, försäkrar han oss. Vi är rikare än någonsin och både arbetslösheten och brottsligheten sjunker, förkunnar han, givetvis utan att berätta om var han funnit dessa glädjande uppgifter.

En oskriven regel i svensk media tycks vara att den som kommer med goda nyheter – det dödliga våldet minskar, - det finns bostäder åt alla, - svenskarna har aldrig varit lyckligare, – aldrig behöver redogöra för sin källa eller verifiera sina påståenden.

Den som hävdar en mindre optimistisk världsbild – antalet fattigpensionärer ökar, sjukvården går på knäna, det sexuella våldet ökar – måste dock verifiera sina påståenden med både livrem och hängslen, samt vara beredd på att bli granskad och kritiserad, kölhalad, uthängd och näthatad.
https://ledarsidorna.se/2017/01/ann-...ch-verklighet/
Citera
2017-01-17, 18:57
  #40
Medlem
guderis avatar
Jag kan inte förstå varför en massa komiker ges sån plats i media att skriva opinion om samhällsproblem. Är det inte Gardell så är det Schyffert eller Betnér och nu även Özz Nûjen.

Är det innekrogs-polarna på redaktionen som fixar det eller?

Varför ska vi bry oss om vad en massa clowner tycker?
__________________
Senast redigerad av guderi 2017-01-17 kl. 19:00.
Citera
2017-01-17, 19:07
  #41
Medlem
Bästa narren på ett bra tag.
Citera
2017-01-17, 19:08
  #42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag kan inte förstå varför en massa komiker ges sån plats i media att skriva opinion om samhällsproblem. Är det inte Gardell så är det Schyffert eller Betnér och nu även Özz Nûjen.

Är det innekrogs-polarna på redaktionen som fixar det eller?

Varför ska vi bry oss om vad en massa clowner tycker?
Intelligentisan har äntligen lärt sig att hålla käften. Då skickar de fram dessa avskrap istället. Nån måste ju skriva skiten media vill förmedla. Kul att Özz "komiker"karriär äntligen verkar vara över. Vad blir det efter detta misslyckande? Programledare på barnkanalen?
Citera
2017-01-17, 19:27
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Samma dag som komikern Özz Nujen debuterade som krönikör i Expressen presenterade BRÅ sin nationella trygghetsundersökning, NTU. Nujen valde att använda sin krönika till att påstå att Sverige är både bättre och tryggare än någonsin. Hans krönika blev, i ljuset av NTU:s allt annat än ljusa rapport ofrivilligt komisk.

Det är nog bara att glömma att media idag ska vara objektiva. Özz beskriver sitt Sverige och sin hallucination. Han har rätt - i sin värld. Det är ju liksom det som är mångfald och som vi ska ha nu i Sverige. Olika åsikter. Polarisering är inne, och än så länge tjänar blaskorna på det. Kanske anställde man Ös Bajset för att provocera?

Sedan är jag kanske den ende i tråden som upplevde krönikan som rolig (ja möjligen jämte Crazy Ryback då).

Jag drog på smilbandena hela tiden när jag läste de korkade meningarna! Jag kommer definitivt att klicka på Ös Bajsets krönikor framöver för att låta mig chockas och roas av Homo Sapiens degenerering.
Citera
2017-01-17, 19:30
  #44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag kan inte förstå varför en massa komiker ges sån plats i media att skriva opinion om samhällsproblem. Är det inte Gardell så är det Schyffert eller Betnér och nu även Özz Nûjen.

Är det innekrogs-polarna på redaktionen som fixar det eller?

Varför ska vi bry oss om vad en massa clowner tycker?

Är landet i övrigt en cirkus så är det viktigt att lyssna på vad clownerna tycker.

Det har alltid varit bekvämt att kunna vräka ur sig precis vad som helst (typ "runkbajsa i munnen"- Schyffert) och sedan tryggt kunna hänvisa till att man är "komiker" när man får mothugg. Som att det vore en skottsäker väst på något vis.

I Sverige vill media inte ha ett intellektuellt debattklimat. Man vill ha kändisar och "komiker" som säger häftiga saker som gör folk, helst SD-folk, förbannade. Bröd och skådespel och dimridåer.

Kanske en aning off-topic men ändå inte:

Kan någon ge en länk till någonting, precis vad som helst, där Özz Nûjen är rolig? Det kan vara en stå-uppscen eller något han skrivit, vad som helst, jag är inte kräsen.

Ser att han tituleras med "komiker" och har väl av misstag råkat se en del saker han gjort men har aldrig skrattat eller ens dragit på munnen det minsta. Någon som kan länka eller hänvisa mig till något han har gjort som kommer att få mig att ryta av skratt? Annars har jag svårt att se varför han tituleras så som han gör. Jag behöver ett gott skratt.

Någon?
__________________
Senast redigerad av Nordanvindarna 2017-01-17 kl. 19:32.
Citera
2017-01-31, 18:36
  #45
Medlem
LukeOnes avatar
Det verkar inte ha blivit någon mer krönika!? Varannan tisdag läste jag nåt om, men det känns längesen nu...

Kanske önsketänkande från min sida men fick han kicken efter sin katastrofala pilot-krönika?

Nån som har koll vad som händer?
Citera
2017-01-31, 19:07
  #46
Medlem
Belavias avatar
Såg özz på en stand up scen för kanske 10 år sedan, han förolämpade en skallig kille tills det bara blev pinsamt.

Elakt, men utan finess och komiskt värde, och då blir det som bekant dubbelt elakt.

Han har skärpt till sig en aning, lite mer humanistisk, men klipsk är han inte!
Citera
2017-01-31, 19:21
  #47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag kan inte förstå varför en massa komiker ges sån plats i media att skriva opinion om samhällsproblem. Är det inte Gardell så är det Schyffert eller Betnér och nu även Özz Nûjen.

Är det innekrogs-polarna på redaktionen som fixar det eller?

Varför ska vi bry oss om vad en massa clowner tycker?
På din första fråga svarar jag att det är för att de har rätt åsikter och för att de är experter på att ta bort fokus från de verkliga frågorna och som de kärringar de är vädja till känslor istället för att använda sig av logik.

Gällande din andra fråga så är vi nog bara fler och fler som undrar varför.
Citera
2017-02-02, 22:37
  #48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LukeOne
Det verkar inte ha blivit någon mer krönika!? Varannan tisdag läste jag nåt om, men det känns längesen nu...

Kanske önsketänkande från min sida men fick han kicken efter sin katastrofala pilot-krönika?

Nån som har koll vad som händer?


Finns bara en anledning till varför han inte skrev förra tisdan. Läsarna minskade och visade sitt missnöje för apan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback