Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-07, 23:34
  #613
Medlem
Grishnacs avatar
Nog skulle jag kunna åka dit och ta bilder på natten, men någon videokamera har jag inte - knappast lär jag få se något heller, inte för att sådant inte finns utan för att de flesta människor har för livlig fantasi. Men det skulle vara kul att få uppleva något som man verkligen inte kan förklara.
Citera
2008-06-08, 00:13
  #614
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Nog skulle jag kunna åka dit och ta bilder på natten, men någon videokamera har jag inte - knappast lär jag få se något heller, inte för att sådant inte finns utan för att de flesta människor har för livlig fantasi. Men det skulle vara kul att få uppleva något som man verkligen inte kan förklara.
Ladda upp innan genom att titta på en hel hög med skräckisar... kanske t.om Evil Dead, sov sedan över där...
Citera
2008-06-08, 16:13
  #615
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomt Och Öde
Ladda upp innan genom att titta på en hel hög med skräckisar... kanske t.om Evil Dead, sov sedan över där...

Det skulle väl egentligen inte bli någon rättvis utvärdering? Då skulle jag ju lika gärna kunna krypa ner i cykelförrådet och sova över.
Citera
2008-06-08, 22:12
  #616
Medlem
Grishnacs avatar
Nytt på bloggen, en fäbodvall mitt i fjällvärlden.
Citera
2008-06-09, 15:51
  #617
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det skulle väl egentligen inte bli någon rättvis utvärdering? Då skulle jag ju lika gärna kunna krypa ner i cykelförrådet och sova över.
HAHA! Jo, det är iof sant...
Citera
2008-06-09, 22:33
  #618
Medlem
Jo jo.... i cykelskjulet finns det iaf kedjor som kan skramla...
Citera
2008-06-16, 22:41
  #619
Medlem
Grishnacs avatar
Puh!

Hemkommen efter en helg i dalaskogarna, sicket äventyr det blev.

Vi tog med oss grabbarna från Inspektionsverket och drog iväg genom lingonriset. Många platser blev det och alla kommer komma upp snart, men vi börjar i rätt ordning med bruket i Fagersta.

Mycket nöje.




P.S
Tack till Inspektionsverket för en MYCKET trevlig helg och kanske det bästa tipset någonsin, det här måste vi göra om.
Citera
2008-06-17, 00:54
  #620
Medlem
Tomt Och Ödes avatar
Uppdaterat med "Den gamla mekanikerns lilla stuga..."

Bättre sent än aldrig...
Citera
2008-06-17, 09:36
  #621
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Puh!

Hemkommen efter en helg i dalaskogarna, sicket äventyr det blev.

Vi tog med oss grabbarna från Inspektionsverket och drog iväg genom lingonriset. Många platser blev det och alla kommer komma upp snart, men vi börjar i rätt ordning med bruket i Fagersta.

Mycket nöje.




P.S
Tack till Inspektionsverket för en MYCKET trevlig helg och kanske det bästa tipset någonsin, det här måste vi göra om.

Ser fram emot detta med stort intresse. Det har varit tyst från inspektionsverket ett tag. Harry fruktade att ämbetsmännen flexat ut sig på den eviga kafferasten.
Citera
2008-06-17, 10:14
  #622
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlige Harry
Ser fram emot detta med stort intresse. Det har varit tyst från inspektionsverket ett tag. Harry fruktade att ämbetsmännen flexat ut sig på den eviga kafferasten.


Frukta icke, dom har inte legat på latsidan utan håller mera på att se över organisationen. En ny hemsida är vad som tar tid.
Dessutom är dom ju ute på äventyr allt som oftast så det hinns inte med.


Det kommer lite mer nu, krutfabriken i bergslagen har fått besök. En anläggning besökt av andra tidigare men inte mindre imponerande för det.
Nu blir det nog inget mer innan efter midsommar eftersom jag reser bort, men då skall det bli något alldeles vansinnigt.

Trevlig midsommar.
Citera
2008-06-17, 11:31
  #623
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Krutfabriken smäller högt

Alla måste gå in och kolla på krutfabriken!

Andra duktiga spanare på forumet må ursäkta, men detta är bland det läckraste jag sett i UE-väg. Framför allt de många detaljerna från en tid då man fortfarande använde ord som "strängeligen". Känslan av att någon bara gått och lämnat allt åt sitt öde är fascinerande.
Citera
2008-06-17, 15:52
  #624
Medlem
Massösmormors avatar
Krutfabriken var fantastisk - hoppas på mer sånt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback