Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 17:26
  #1213
Medlem
BenneEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleGustaf
http://imgur.com/hRfJzzV

Om det är denna anläggning vi pratar om nu så är de flesta plomberingarna övertäckta så de inte ska synas så tydligt, efter att varit nere där så är det mycket lättare att klura ut var de ligger, faktum är att en stig gick över en plomberad ingång vilket vi upptäckte efter att ha varit nere i tunnlarna. Har mer bilder om det skulle vara för intresse.

Det där bergrummet jag väldigt nyfiken på! Har hittat ett par bergrum runt Sundsvall men inte den där som du hade bild på. Du får gärna skicka PM så kan vi byta lite.
Citera
2017-09-19, 08:11
  #1214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenneE
Det där bergrummet jag väldigt nyfiken på! Har hittat ett par bergrum runt Sundsvall men inte den där som du hade bild på. Du får gärna skicka PM så kan vi byta lite.

nyhamn
Citera
2017-09-30, 21:57
  #1215
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _vodka_
nyhamn


Detta är väl på "bergsidan". Med detta så menar jag tvärsöver "stora vägen" till den delen som på sätt och vis sitter i hop med Södra Berget.
Citera
2018-03-17, 13:04
  #1216
Medlem
någon som vet nåt om detta hoflings hus? skulle vilja ta en titt på det. PM funkar om man inte vill skriva i tråden
Citera
2018-06-01, 14:41
  #1217
Medlem
Vart kan man hitta det berömda dockhuset? Har för mig att jag fick berättat för mig att det låg nånstans borta mot Nedansjö men jag kan minnas fel också.

Är också väldigt nyfiken på huset/torpet som ska ligga bort emot Skatan. Finns det nån beskrivning på hur man hittar dit?
Citera
2021-01-16, 20:23
  #1218
Medlem
Tjena.
Är väldigt intresserad i UB och har under den senaste tiden kikat runt lite. Men tyvärr har platserna inom mitt vetande tagit slut. Har letat runt lite och kan inte hitta något nytt ställe. Speciellt inte då de mesta skrivits för ca 15-10 år sedan.

Så skulle vara otroligt tacksam om folk kom med lite förslag på platser och saker.
Gärna saker som ni vet eller tror med störst sannolikhet finns kvar.

Ska även tilläggas att jag INTE är någon som förstör, skräpar ner eller liknande.

Skicka gärna PM om ni inte vill säga någon plats öppet.
Citera
2021-01-17, 16:07
  #1219
Medlem
Flairys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w300i
Vart kan man hitta det berömda dockhuset? Har för mig att jag fick berättat för mig att det låg nånstans borta mot Nedansjö men jag kan minnas fel också.

Är också väldigt nyfiken på huset/torpet som ska ligga bort emot Skatan. Finns det nån beskrivning på hur man hittar dit?


Dockhuset: skriv in dessa siffror i google maps

62.401909,16.830559
Citera
2021-02-05, 04:32
  #1220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungEarthSauce0
Tjena.
Är väldigt intresserad i UB och har under den senaste tiden kikat runt lite. Men tyvärr har platserna inom mitt vetande tagit slut. Har letat runt lite och kan inte hitta något nytt ställe. Speciellt inte då de mesta skrivits för ca 15-10 år sedan.

Så skulle vara otroligt tacksam om folk kom med lite förslag på platser och saker.
Gärna saker som ni vet eller tror med störst sannolikhet finns kvar.

Ska även tilläggas att jag INTE är någon som förstör, skräpar ner eller liknande.

Skicka gärna PM om ni inte vill säga någon plats öppet.

Finns ett stort övergivet kontorshus i Skönsmon som sägs vara på 6000 kvadratmeter. Ska tydligen inte ha varit någon som helst verksamhet där sedan 2006. Jag har vart där en del och nu någon gång i januari så har de varit där och bommat igen i stort sett alla öppningar till byggnaden. Jävligt spännande ställe, alla våningar där det verkar ha varit kontor är helt urplockade. Källaren däremot är full med grejer såsom gamla papper, möbler och det finns även ett stort elverk där nere med en gigantisk diesel V8:a.
__________________
Senast redigerad av fujjen 2021-02-05 kl. 04:34.
Citera
2021-02-05, 08:19
  #1221
Medlem
Rotmos1337s avatar
Pics?
Citera
2021-02-05, 12:29
  #1222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmos1337
Pics?
Har inga egna, googla på björneborgsgatan 37
Citera
2021-02-05, 12:48
  #1223
Medlem
Rotmos1337s avatar
Vilket är kontorslandskapet bland svensson villorna? ;D
Citera
2021-02-05, 12:53
  #1224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmos1337
Vilket är kontorslandskapet bland svensson villorna? ;D
De ligger alldeles intill tågrälsen på norra sidan av e14,inte bland villorna.

Här är en artikel från st: https://www.st.nu/artikel/helt-tomt-...n-bli-miljohus
__________________
Senast redigerad av fujjen 2021-02-05 kl. 13:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback