Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-08, 00:02
  #1201
Medlem
Någon som vet något om Alnö? Livar upp tråden, tänkte åka ut dit nån helg nu när snön börjat tina bort, undrar om det finns något där
Citera
2016-05-16, 17:59
  #1202
Medlem
Ingen som har något nytt?
Citera
2016-05-17, 22:55
  #1203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatbag
Är det någon som vill dela med sig av var detta hoflings hus är? och om det är välbevarat eller vandaliserat? Går bra att pm om det känns bättre


Bortanför sörfors mot hassela
Citera
2016-06-07, 23:05
  #1204
Medlem
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...ar-latt-ar-det
Citera
2016-06-08, 17:17
  #1205
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
http://www.st.nu/vasternorrland/sund...ar-latt-ar-det

Mjo, Mjo, Men inte dom första.


Tips,.,., Kör ut på Urban Exploration forum och inte tuben.
Okej visst, kör tuben, men döp inte klippet till något "kopplingsbart"
(onödigt att gemene man ska se)

Gillar dock Reinfeldt Så kan inte klaga allt för mycket...

Någon som fått Journalist PM än?
__________________
Senast redigerad av välkommenti bup 2016-06-08 kl. 17:23.
Citera
2016-06-23, 01:51
  #1206
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatbag
Är det någon som vill dela med sig av var detta hoflings hus är? och om det är välbevarat eller vandaliserat? Går bra att pm om det känns bättre


sist jag var där, fanns tom gamla brev/räkningar och exakt ALLT kvar helt totalt orört, som om tiden stöt stilla, ja tror "nån är kvar" där, känns lite så därinne! läs lappen på bordet, o respektera vad dom skrivit åt er alla som besöka detta lilla idylliska hus!
utmärkt ställe att stanna till o besöka nån kväll o sitta lite i soffan o kolla på uppstoppade djur i skenet från ett ljus!

kunde jag hade jag köpt detta hus
Citera
2016-06-23, 01:52
  #1207
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Bortanför sörfors mot hassela

Vad snackar du om för hus? Det ligger i matfors utkant!
Citera
2016-06-23, 01:54
  #1208
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjantztone
Någon som vet något om Alnö? Livar upp tråden, tänkte åka ut dit nån helg nu när snön börjat tina bort, undrar om det finns något där


hur står det till med Lökens gamla ställe, är detta oxå ett objekt att kolla in, eller blev det sålt?
Citera
2016-07-26, 20:41
  #1209
Medlem
ofattbarts avatar
Hedbergska skolan har några underjordiska gångar som är kul att utforska om man är "nybörjare", lär vara ganska svårt att ta sig ner dit dock men om man får möjligheten är det värt det. Har själv varit där många gånger. Det finns bla ett stort rum med diverse gamla prylar (tex ett bord med primitiva träspjut/vapen), och i den äldsta delen av gångarna så kan man hitta klotter/målningar från sent 1800tal.
Citera
2016-07-29, 19:35
  #1210
Medlem
youknowwhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofattbart
Hedbergska skolan har några underjordiska gångar som är kul att utforska om man är "nybörjare", lär vara ganska svårt att ta sig ner dit dock men om man får möjligheten är det värt det. Har själv varit där många gånger. Det finns bla ett stort rum med diverse gamla prylar (tex ett bord med primitiva träspjut/vapen), och i den äldsta delen av gångarna så kan man hitta klotter/målningar från sent 1800tal.

Hur tar man sig ner dit? Inuti skolan?
Citera
2016-07-30, 00:08
  #1211
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofattbart
Hedbergska skolan har några underjordiska gångar som är kul att utforska om man är "nybörjare", lär vara ganska svårt att ta sig ner dit dock men om man får möjligheten är det värt det. Har själv varit där många gånger. Det finns bla ett stort rum med diverse gamla prylar (tex ett bord med primitiva träspjut/vapen), och i den äldsta delen av gångarna så kan man hitta klotter/målningar från sent 1800tal.



Nej, Nej OM NÅGOT så beskriver du källaren till Hedbergska, och 1800-tals klotter, nu ska vi inte lura folk att begå brott, du snackar skit.

Hedbergska är inte övergivet.... Platsen är larmad och jag vet att man kan komma in i skolan och till källaren men detta är inget för folk som håller på med UE, enligt mig.


Så personer som fortfarande är intresserade, borde tänka till lite extra.
Citera
2016-08-14, 00:07
  #1212
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Nej, Nej OM NÅGOT så beskriver du källaren till Hedbergska, och 1800-tals klotter, nu ska vi inte lura folk att begå brott, du snackar skit.

Hedbergska är inte övergivet.... Platsen är larmad och jag vet att man kan komma in i skolan och till källaren men detta är inget för folk som håller på med UE, enligt mig.


Så personer som fortfarande är intresserade, borde tänka till lite extra.

Klotter i gångar under Hedbergska skolan som dateras till sent 1800-tal...jisses.

Just Hedbergska har väl varit på tapeten flertalet gånger, tror inte man behöver oroa sig för att hitta någonting jätteintressant där nere faktiskt.

Tråkigt att bäst-före-datumet på den här tråden passerats med 8år, verkar inte ha tillkommit någonting av större intresse heller för den delen här i Sundsvallstrakten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback