Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-07, 17:35
  #13
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Här inorrland är det så!
Jag bytte in min gamla Yamaha och dom sålde den vidare med garanti!

Vi pratar rediga norrlänningar här med lite känsla för moral osv.
Tar man in en Yamaha i inbyte så får den väl en genomgång och garanti för en säsong följer med till nästa kund, låter rätt som ett bra och bonnigt sätt att göra affärer.
Finns ju firmor som lever på att vara reko, Kvänum´s Järn är en sån firma, ska jag ha t:ex en generator hade jag ringt dom på studs, hade jag behövt en begagnad båtmotor hade jag gärna pratat med din handlare.
Blir så i lands/glesbyg, folk gräver där dom står, alla känner alla och det är najs om man kan se folk i ögonen.

Till TS: testa en annan verkstad, jag tror inte den första engagerat sig nämnvärt dom tycker nog du ska köpa en ny motor istället.
Exceptionellt ovanligt att en sådan motor slutar fungera och ingen kan hitta felet, låter som en rätt usel verkstad..
Alternativt är "hela motorn" felet men det låter inte som en oservat sönderkört ras där "allt" behöver bytas enligt din beskrivning.
__________________
Senast redigerad av ettpundsvartkrut 2017-01-07 kl. 17:41.
Citera
2017-01-07, 17:46
  #14
Medlem
Vi får se, gav han 1h till att hitta felet.
Retfullt att betala 2500kr för felsökning utan att få reda på felet bara😫
Citera
2017-01-07, 18:00
  #15
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitaltjitter
Vi får se, gav han 1h till att hitta felet.
Retfullt att betala 2500kr för felsökning utan att få reda på felet bara😫

Det är ju inte direkt raketkirurgi, har den kompression? har den tändning? har den bränsle?
Citera
2017-01-08, 20:04
  #16
Medlem
Den har bra komp och bränsle och tänder men ingen start😫

Något elfel måste det vara..
Citera
2017-01-16, 10:48
  #17
Medlem
idiamindadas avatar
Dumpa ditt gamla rat. Klart du ska kosta på dig en ny motor, en bred guldkant på tillvaron. https://www.aussenborder-markt.de/?g...FUpkGQodTPYL7w
Där köpte jag en ny Yamaha, rätt kurs och hemkört till trappan för en spottstyver!
Passa på att uppgradera med en hydraulstyrning också.
Din båtmek verkar mer än lovligt talanglös.
Citera
2017-01-21, 04:04
  #18
Medlem
Gustaf85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitaltjitter
Hej

Måste byta ut min gamla Yamaha utombordare från 80-talet.
Verkstaden hittar inte felet på den.

Citat:
Ursprungligen postat av digitaltjitter
Den har bra komp och bränsle och tänder men ingen start😫

Något elfel måste det vara..

If your outboard have these things I question your first statement.
But if you do want to go the route of replacing with a newer Yamaha 4-stroke well guess what, it's gonna cost you dearly because that's what everyone else is looking for. Maybe even cost you twice, should it get stolen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback