Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-19, 23:03
  #13
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarDenGode
Hon lider säkert av mild autism, akta dig!

Mild Autism är knappast fog för att göra en sådan dramatisk utsago...

Snarare hade det varit om hon lider av Borderline eller Histrionisk Personlighetsstörning som han bör passa sig.

Med den lilla andrahandsbeskrivning som finnes så är det alldeles för svårt att säga något allt för mycket om personen ifråga dock - kan vara nästan vad fan som helst.


Citat:
Ursprungligen postat av Snoppmakaren
Bumpar den här tråden lite. Situationen ser typ likadan ut fortfarande och hon vill inte prata om det. Vi har kanske haft 5-10 konversationer längre än 5 min de senaste två månaderna.

Om hon var bipolär eller dylikt så borde det väl vara lite mer svängigt och inte likadant i två månader? HIV/våldtäkt låter väl inte heller så troligt? Vet inte... Har inte så bra koll på det.

Ni kommer förmodligen tycka att jag ska skita i henne och gå vidare med mitt men det kan jag inte då jag gillar henne som fan

Dessvärre så måste jag sälla mig till kören - hon har uppenbarligen problem, men verkar inte vilja dela med sig av problemen eller heller försöka satsa så mycket på ert förhållande, förmodligen av flera anledningar.

Kom även ihåg att hon bor i ett annat land - det här är egentligen inget du borde satsa på.

Vad du kan göra är så här: ring och prata med psykiatrin själv, säg att du mår väldigt, väldigt dåligt eftersom du har någon nära som har STORA problem och du behöver prata om det.

Psykiatrin kan förmodligen ge dig råd och stöd - dom kommer dock antagligen säga samma sak som vi andra dock, att det är bäst att du går vidare och låter henne läka sig själv istället - du kan ändå antagligen inte hjälpa henne, eftersom hon inte verkar vilja ha din hjälp.

Kanske inser hon själv att du skulle kunna bli lika sjuk som hon, beroende på vad det handlar om? Kanske har hon haft pojkvänner innan som hon utsatt för olika hemska saker - möjligen ångrar hon en massa nu, istället.

Det kan vara tusen olika saker! Gå och prata med någon som förstår, en expert.
__________________
Senast redigerad av Ninjor1987 2017-01-19 kl. 23:11.
Citera
2017-01-22, 02:40
  #14
Medlem
Ts kanske bör satsa på en relation utan distans istället. Det kanske är det som är problemet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback