Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 17:25
  #145
Medlem
TarzansFarsas avatar
1 års användande är klar och jag är väldigt nöjd. Dock slutade jag sommaren 2017 och allt trilla av väldigt fort. Tog upp det igen i Augusti och har bättre skägg än någonsin. Och nu får jag blickar av kvinnor och tjejer som spanar in en och vill ha ögonkontakt tack vare skägget och det självförtroende man får av det.

Kommer fortsätta i 6 månader till och sen göra en bedömning därifrån igen.
Citera
2018-01-14, 23:04
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
1 års användande är klar och jag är väldigt nöjd. Dock slutade jag sommaren 2017 och allt trilla av väldigt fort. Tog upp det igen i Augusti och har bättre skägg än någonsin. Och nu får jag blickar av kvinnor och tjejer som spanar in en och vill ha ögonkontakt tack vare skägget och det självförtroende man får av det.

Kommer fortsätta i 6 månader till och sen göra en bedömning därifrån igen.

Får man se för och efterbildfer?
Citera
2018-01-17, 21:01
  #147
Medlem
Driftstopps avatar
Har ni fått mer skägg av minoxidil? Alltså mer växter på ansiktet?
Citera
2018-01-18, 22:47
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Har ni fått mer skägg av minoxidil? Alltså mer växter på ansiktet?

Mer växter i ansiktet? haha...
Man tar ju inte det i ansiktet för att få hår på bröstet, vad menar du?
Citera
2018-01-22, 21:33
  #149
Medlem
Också börjat med mino... köpte från apoteket 50 mg orifarm hette det. Vet någon om det är skillnad på olila märken? Förutom koncentrationen då.
Citera
2018-01-26, 18:23
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldgun
Också börjat med mino... köpte från apoteket 50 mg orifarm hette det. Vet någon om det är skillnad på olila märken? Förutom koncentrationen då.

Vad jag har hört ska det ej spela roll, kör också på apotekets - den enda nackdelen med den är att det är spray.
Citera
2018-02-12, 06:49
  #151
Medlem
TarzansFarsas avatar
Efter 1 års användande och denna tråden har fått många lurkers (40k views) så kände jag att det var dags för en uppdatering. Slutade dock sommaren 2017 och förlora mycket gains men fick tillbakat igen efter jag började om på ruta 1 igen.


2017 Januari vs 2018 februari

Kanske slänger upp en uppdatering i sommar igen men funkar Minoxidil för att växa skägg? Svar ja
Citera
2018-02-17, 12:08
  #152
Medlem
Läste igenom tråden för se mer erfarenheter kring skummet istället för den flytande varianten. Fann inget.
Någon?

Verkar som flytande varianten sannolikt ger torr och irriterad hy. Dov huvudvärk. Mörk under ögonen. - Allt detta kan undvikas med skumvarianten? Kostar någon hundralapp mer.

Jag har bra skägg överallt men skulle vilja få mer/högre upp på kinderna! Har massa ljusa hår där; vellushår? Så med minoxidil hade dessa vellushår övergått till terminalhår? Kan jag sluta med minoxidil och behålla terminalhåret, efteråt?

Har milda problem med hudtorrhet i pannan och runt näsan. Borde vara extra känslig för den flytande varianten? Att den kommer förvärra. Dock har jag aldrig haft problem med torr hy på kinderna (där jag hade applicerat krämen).
Citera
2018-04-03, 01:40
  #153
Medlem
Propylenglykol, som tillsammans med etanol och vatten utgör Minoxidil, går att köpas i 2,5 litersdunk för 245 kr. Någon som kan få fram mängderna av varje ingrediensens för att tillverka eget?

Fuck you, läkemedelsindustrin
Citera
2018-04-29, 06:54
  #154
Medlem
Hittade tråden för ett tag sedan och funderar på att äntligen börja med Minoxidil. Som några tidigare har nämnt så verkar folk få mindre biverkningar av skum-varianten. Därför undrar jag:

1. Har någon av er använt skum-varianten? Isåfall, vart har ni köpt det? Kan inte hitta någon sådan i Sverige.
2. Jag har väldigt torr hy, speciellt runt kinderna och hakan. Därför behöver jag smörja mig rikligt med fuktighetskräm varje gång jag tvättar ansiktet.
Hur blir det då när jag börjar med minox? Ska jag smörja mig med fuktighetskräm innan eller efter applicering?
3. Vilka vitamintillskott rekommenderar ni? Länk?
4. Vilken dermaroller rekommenderar ni? Länk? Finns det risk för infektion etc?
5. Om man slutar med minox i "förtid", riskerar man att endast förlora sina s.k. "gains", eller även tidigare skäggstrån inkl. tidigare vellushår?

Tacksam för all svar!
Citera
2018-04-29, 16:05
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sticky4loop
Propylenglykol, som tillsammans med etanol och vatten utgör Minoxidil, går att köpas i 2,5 litersdunk för 245 kr. Någon som kan få fram mängderna av varje ingrediensens för att tillverka eget?

Fuck you, läkemedelsindustrin
Etanol och propylenglykol är medlen som gör att blandningen penetrerar huden. Hur hade du tänkt att få fram det verksamma ämnet - minoxidil?
Citera
2018-04-30, 18:39
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAviator
Hittade tråden för ett tag sedan och funderar på att äntligen börja med Minoxidil. Som några tidigare har nämnt så verkar folk få mindre biverkningar av skum-varianten. Därför undrar jag:

1. Har någon av er använt skum-varianten? Isåfall, vart har ni köpt det? Kan inte hitta någon sådan i Sverige.
2. Jag har väldigt torr hy, speciellt runt kinderna och hakan. Därför behöver jag smörja mig rikligt med fuktighetskräm varje gång jag tvättar ansiktet.
Hur blir det då när jag börjar med minox? Ska jag smörja mig med fuktighetskräm innan eller efter applicering?
3. Vilka vitamintillskott rekommenderar ni? Länk?
4. Vilken dermaroller rekommenderar ni? Länk? Finns det risk för infektion etc?
5. Om man slutar med minox i "förtid", riskerar man att endast förlora sina s.k. "gains", eller även tidigare skäggstrån inkl. tidigare vellushår?

Tacksam för all svar!

Ett enkelt svar är att hårväxten är en biverkning.
Inga vitamintillskott hjälper, endast att sluta använda skiten hjälper.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback