Man vet att det r illa stllt nr Sverige har Moderater(!) som frfattar alster likt dessa.
Citat:
S jag pratar med Sverigedemokrater. Och en del r trevliga. Jag vill sga det, fr en gng skrev jag i en artikel att s sllan r fallet, och det var lite trist phoppigt av mig. Naturligtvis r inte alla inskrnkta deplorables. En del hller vnlig ton och blir lite ltt frvnade ver att mtas av annat n avstndstagande nr de uppger sina partisympatier.
Men ofta r SD:s sympatisrer aggressiva de hotar, de hatar, de hnar, fr de knner sig svikna av oss som delar deras pursvenska blod, men inte deras alarmistiska vrldsbild. Den dr bilbrnder, terrordd och ddsskjutningar r vardag verallt, dr invandrare r lata och sjlvsvldiga och konsumerar alla skattepengar p lyx och gamla drfr inte fr sylt p pannkakorna och dr vi r utsatta fr en invasion av mnniskor frn Mellanstern och Afrika, och alla som kommer r allmnt otcka och vill oss illa.
Bakom ilskan anas en djup sorg och stor inre panik. Raseriet r skrmmande i sig. Vi har sett i nrtid och i vr nrhet vad den som hatar kan gra. Morden i Pittsburgh i lrdags, i Sverige Rakhmat Akilov och Anton Lundin och i Norge Anders Breivik alla arga mn som hade hat mot offrens folkgrupp som enda motiv. Vi behver smula snder hatet. Vi behver frst och mta de arga medmnniskorna dr de r.
Sverigedemokraternas frmsta fretrdare, partiets politik och partiets motioner str fr nyfascism, frmlingsfientlighet, och d frmst muslimhat och hat mot folk frn Mellanstern och Afrika, fr homohat och avsky mot feminister och fr ett slutet Sverige. Argumentet r alltid att vi mste stnga landet, fr det r nstan krig, vi hller p att g under som folk och nation, vi har inte rd, vi riskerar alla att till slut ddas om inte invandringen upphr.....forts.
https://www.expressen.se/debatt/lat-...mtalar-med-sd/
En vuxen ton?
Identiskt dravel oavsett parti.