Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-03, 15:39
  #1
Medlem
Har testat mkt mot Rosacea, krämer och antibiotika mm, men inget har hjälpt. Finns det ngn som vet om kinesiska örter kan vara en god idé att testa?
Citera
2017-01-03, 15:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Har testat mkt mot Rosacea, krämer och antibiotika mm, men inget har hjälpt. Finns det ngn som vet om kinesiska örter kan vara en god idé att testa?
Det är väl en inflammatorisk åkomma, satsa på att lägga om kosten då tex. vitt mjöl och socker och överflöd av kolhydrater är inflammatorisk kost. Googla om det, jag orkar inte argumentera och svara på ifrågasättningar.
Citera
2017-01-03, 15:45
  #3
Medlem
Tack lacrima, ska googla.
Citera
2017-01-03, 15:50
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Undvika citrusfrukter och starka kryddor säger de som "vet". Det enda som har hjälpt mig är att hålla mig borta från solen.
Citera
2017-01-03, 15:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Undvika citrusfrukter och starka kryddor säger de som "vet". Det enda som har hjälpt mig är att hålla mig borta från solen.

Åh fan, starka kryddor har jag på det mesta... Räknas vin som citrusfrukt?? Verkar som att man får göra om och göra rätt...
Kinesen snackade om överhettad lever. Kanske finns det en koppling där?
Citera
2017-01-03, 17:08
  #6
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Åh fan, starka kryddor har jag på det mesta... Räknas vin som citrusfrukt?? Verkar som att man får göra om och göra rätt...
Kinesen snackade om överhettad lever. Kanske finns det en koppling där?


Mer info här: http://rosacea.se/

Vindruvor är inte en citrusfrukt men......
Citat:
Förutom att alkohol kan förvärra en befintlig rosacea kan den även trigga igång en rosacea som inte hade behövt blossa upp från första början. Människor som inte lider av rosacea bör därför också tänka på sin alkoholkonsumtion för att inte bli drabbade av sjukdomen.
Citera
2017-01-03, 20:12
  #7
Medlem
Tror inte örter är svaret tyvärr, men för mig har det hjälpt att lägga om kosten, fylla på med diverse vitaminer och mineraler dagligen (zink och c&d-vitamin just nu). Ät nyttigt och testa att undvika röda frukter och grönsaker, tex röda äpplen, paprika och tomat(även ketchup), det finns listor på detta, det är något protein i det röda som vissa personer är känsliga för typ.
Sen så det som framför allt hjälper är att undvika att röra utslagen, det gör det bara värre varje gång.
Sen kan du prova att köpa krämer om du ska smörja in dig, inte oljor.
Den ljusblåa kortisonen funkar bäst på mig om jag känner att jag måste smörja, men vänj inte huden med detta, kör det tre-fyra dagar morgon och kväll, sen sluta i typ en vecka.

Den här skiten är ett jävla ok att bära, men du är inte ensam och oftast så är det du själv som ser utslagen mest, andra tänker inte på dina utslag på samma sätt som du.
Mina tips har jag förvärvat mig efter år av eget experimenterande, och det jag börjat känna är att(foliehattvarning nu) läkemedelsföretagen ger oss utslag snarare än att ta bort dom, det är inte lönsamt. För ju mer jag försöker att sluta med salvor och krämer, desto bättre ser huden ut.

Sist men inte minst kan jag väl tillägga att huden brukar återspegla ens mående, mår du psykiskt dåligt eller lever under stress och press så syns det på huden. Peace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback