Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-07, 13:11
  #217
Medlem
Som så många andra nämnt ang. BO:s utseende kan det vara av den enkla anledningen att hon solar solarium eller använder melanoton!
Säger inte att det har med rasism att göra, men att det hade inte förvånat mig eftersom de flesta här inne alltid ska tjaffsa om ursprung, precis som att det är det som är huvudsaken? som att bara för att hon är zigenare eller av annat ursprung ska "ha det"?
Så patetiskt!
Citera
2017-01-07, 13:33
  #218
Medlem
Sorcars avatar
Det är ofta av betydelse "vad slags" person ett brottsoffer är.
Även myndigheter, polis, etc gör dessa undersökningar och bedömningar för att få en helhetsbild av varför ev brott skett. Även här är det ju relevant vilken person Sandra egentligen är, just för att få en bild av sammanhang, osv.

Sedan får man nog hålla med om att vissa formuleringar om hennes person, här i tråden, kanske borde varit mer sansade, eller...?
Citera
2017-01-07, 14:52
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Hon har Svensk namn, Ja. Men hon ser knappast svensk ut !

Att det inte är hennes riktiga namn på FB. har man ju listat ut, men bara för att du byter namn gör dig inte Svensk.

Och vad har det med rasism att göra, för att man diskuterar varifrån hon kommer ?

Håller med. Idag kallas man rasist för att man kritiserar obefintlig integrationspolitik eller, som vissa här, försöker reda ut bakgrund på en person - vilket ju inte är ett dugg rasistiskt. Detta är riktigt korkat, eftersom de som verkligen är rasister försvinner i mängden. PK-maffian har skjutit sig själva i huvudet med denna taktik. Man gör halva svenska folket till rasister.
Citera
2017-01-07, 16:52
  #220
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har inte lusläst den här tråden, men från ett par tidigare trådar skulle jag gissa att de som låter mest dömande i högre utsträckning inte själva är väldigt gamla, utan har själva knappt kommit upp i myndig ålder. Jag gissar att många av oss som snarare ser det som du skriver i regel är lite äldre.

Jag var själv inget mönster i den åldern, så det faller naturligt att minnas tillbaka när man började se kritiskt på sina livsval, umgänge, ens egna romantiserade föreställningar m.m. och valde istället nya vägar med utbildning, utveckla sig som person, dra ned på alkohol och droger o.s.v. Det faller rätt naturligt att inte ha det perspektivet på människor om man själv är nära 18 år och aldrig har genomgått den utvecklingen.

Andra fortsatte mer eller mindre (i regel mindre) på samma väg som man själv hade varit på, medan man även kände till från uppväxten personer som tidigt började uppvisa ett väldigt utpräglat kriminellt beteende. Det faller kanske naturligt att i första hand skilja ut de mer asociala och psykopatiska typer som började och sedan fortsatte att odla en parasitisk och egoistisk livsstil med kriminalitet, där man inte tar hänsyn till andra människor och i värsta fall t.o.m. systematiskt skadar andra svårt.

Som sagt, jag tror det är mest en åldersgrej, eventuellt kombinerat med de specifika personliga erfarenheter man har.

Ja, det ligger förmodligen mycket i det. Samtidigt måste det finnas en bitterhet och känslor bakom dessa kommentarer som förmodligen inte är lätta att bära på. Jag menar, visst har jag själv "näthatat" (hatar ordet), och skrivit fula saker om offentliga personer och GM i vissa trådar. Men inte ens när jag var yngre tror jag jag attackerade ett BO på samma nivå som många här i tråden gör. Därav frågeställningen.

Jag känner också igen mig i din beskrivning av din egen uppväxt. Jag kan relatera till det eftersom jag själv ägnade mig åt dumheter. Men som sagt, i äldre ålder har vissa inte än lärt sig skilja mellan rätt och fel och kan ta till grovt våld över små oförrätter. Något jag märkt bland dem är dock att de ofta haft knepigare familjeförhållanden än jag haft.

Jag tror avslutningsvis att de flesta som blir utsatta för dödligt våld i Sverige inte har förtjänat det. Det är snarare så att det är de på andra sidan vapnen som gör det. Den skaran som just aldrig lärde dig skillnaden mellan rätt och fel. Det är småttingar framförallt som blir skjutna. Hur mycket 20-åringar än försöker bete sig som och klä sig som vuxna människor så är dem inte färdigvuxna. Att då sitta och glädjas över dödligt våld är för mig ofattbart. De som dödats hade många gånger kunnat vända sina liv med lite stöd.
Citera
2017-01-07, 17:42
  #221
Medlem
Redas avatar
Kanske dags att brudarna väljer sitt sällskap lite bättre nu i det mångkriminella Sverige?
Kanske dags att dom fattar att det är livsfarligt att hänga med gangsters?
I Uddevalla blev en oskyldig brud avrättad för att hon hängde med gangsters.
Citera
2017-01-07, 18:42
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kanske dags att brudarna väljer sitt sällskap lite bättre nu i det mångkriminella Sverige?
Kanske dags att dom fattar att det är livsfarligt att hänga med gangsters?
I Uddevalla blev en oskyldig brud avrättad för att hon hängde med gangsters.

Ja, det här är en trist historia som nog kunnat undvikas. Samtidigt är många småtjejer självdestruktiva och vissa saknar helt empati. Kan vara psykopater. Vet inte hur det är med denna tjej. Noterar att det går 10-20 killkompisar på varje tjej på fejjan. Lite ovanligt. Kan tänka mig flera förklaringar till detta men ingen av dem bådar gott för framtiden. Hoppas hon ändå har ett nätverk av vettiga mer mogna personer som kan stötta henne.

Tror inte hon förtjänat detta.
Citera
2017-01-16, 16:28
  #223
Medlem
RabiPunjabis avatar
Vet vi hur hon mår? Någon uppdatering?
Citera
2017-04-25, 23:00
  #224
Medlem
Vad var det egentligen som hände här?
Citera
2018-05-11, 19:33
  #225
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vad var det egentligen som hände här?
Citat:
Av misstag avlossade den 30-årige mannen sitt skjutvapen hemma i lägenheten – kulan träffade hans flickvän. Då bar han ut henne på gatan och ljög om att okända personer beskjutit dem, enligt polisen. Fjolårets händelse är en av allt fler skottlossningar i Malmö som polisen misstänker i själva verket varit vådaskott.

https://www.sydsvenskan.se/2018-05-0...-underlivet-av

Kan inte fritidsgårdarna börja med vapenträning? Hade sparat sjukvården mycket resurser.
Citera
2018-05-12, 00:38
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2018-05-0...-underlivet-av

Kan inte fritidsgårdarna börja med vapenträning? Hade sparat sjukvården mycket resurser.
De försökte ju med företaget Panga Mera men blev visst portade på skytteklubben som blev sönderskjuten. (finns i en fb tråd)
Citera
2019-03-22, 15:43
  #227
Medlem
hum.by.666s avatar
En 31-årig man åtalas för grovt vapenbrott och vållande till kroppsskada.

"Mannen var påverkad av narkotika vid händelsen, som enligt stämningsansökan orsakats av att han hanterat ett skarpladdat vapen på ett vårdslöst sätt. Skottet som träffade kvinnan medförde livshotande skador."

https://www.vk.se/2723995/man-atalas...vinna-i-hoften
Citera
2019-10-09, 12:49
  #228
Medlem
2,5 års fängelse. https://www.sydsvenskan.se/2019-10-0...5-ars-fangelse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback