Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-02, 23:23
  #1
Medlem
Såg precis en reklam på tvn där Arnold Schwarzenegger var med. Det var något krigsspel och han sa något och så exploderade det lite. Jag skulle uppskatta att reklamen varade i ungefär 25 sekuder.

Vad kostar det att hyra in ett känt ansikte till sin reklamfilm? Jag har själv en app som jag tycker är väldigt bra och att få en folkkär person som ansikte utåt för min app hade varit guld.

Några personer jag känner hade passat bra:
Ernst Kirchsteiger
Pernilla Wahlgren
Edward Blom
Leif GW (drömmen!!)

Vad tror ni dessa tar för ett par timmars inspelning till en cirkus 30s lång film?
__________________
Senast redigerad av Strumprunkare 2017-01-02 kl. 23:28.
Citera
2017-01-02, 23:38
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
5 miljoner $ har jag läst vet inte om det stämmer, sägs att david beckham fick 160 miljoner för en skoreklam
Citera
2017-01-02, 23:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
5 miljoner $ har jag läst vet inte om det stämmer, sägs att david beckham fick 160 miljoner för en skoreklam
Oj! Det var inte lite det. Jag har ungefär 50k att röra mig med. Lite av detta ska gå till appen också.

Någon som vet hur dyrt det är att köpa reklamtid typ onsdagsnatt mellan 03-04 på tv6 eller liknande?
Citera
2017-01-02, 23:55
  #4
Medlem
franges avatar
Alltså, dina 50k lär nog gå åt enbart för att få kändisen att vara med. Ska du sedan betala för att reklamsnutten faktiskt skall visas på TV, så... ja, det blir dyrare. Bra mycket dyrare.
Citera
2017-01-03, 00:02
  #5
Medlem
soligts avatar
25000-30000 får nog Tommy, Pernilla, Jonas, m,m skulle jag tro
Citera
2017-01-03, 00:06
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Alltså, dina 50k lär nog gå åt enbart för att få kändisen att vara med. Ska du sedan betala för att reklamsnutten faktiskt skall visas på TV, så... ja, det blir dyrare. Bra mycket dyrare.
Till och med vardagsnätter runt 3-tiden? Är reklamplatserna, eller vad de nu kallas, så dyra?
Citera
2017-01-03, 01:48
  #7
Medlem
trattfans avatar
Haha, kikade på den reklamen också tidigare och förundrades över att Arnold var med. Måste ändå kostat en del, och detta för ett gratisspel (ja, med in-game köp).

Aja, lycka till att få någon kändis för under 50k.
Citera
2017-01-03, 01:57
  #8
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
25000-30000 får nog Tommy, Pernilla, Jonas, m,m skulle jag tro

Lägg till en nolla så kommer du närmare sanningen. Om du med Tommy och Pernilla menar Nilsson och Wahlgren så brukar föredettingar som de kunna göra företagsgig och dra in sisådär 200 000 på en kväll. Svårt att tro kanske, men så är det faktiskt. Och de lär knappast sälja sig billigare till reklam som visas om och om igen.
Citera
2017-01-03, 02:01
  #9
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Lägg till en nolla så kommer du närmare sanningen. Om du med Tommy och Pernilla menar Nilsson och Wahlgren så brukar föredettingar som de kunna göra företagsgig och dra in sisådär 200 000 på en kväll. Svårt att tro kanske, men så är det faktiskt. Och de lär knappast sälja sig billigare till reklam som visas om och om igen.
¨

Tror du eller vet du? Det låter väldigt mycket
Citera
2017-01-03, 02:49
  #10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha, kikade på den reklamen också tidigare och förundrades över att Arnold var med. Måste ändå kostat en del, och detta för ett gratisspel (ja, med in-game köp).

Aja, lycka till att få någon kändis för under 50k.
Kanske Arnold kände utvecklaren/var bekant med någon knuten till spelet och gjorde det som en favour för en symbolisk summa?
Citera
2017-01-03, 02:55
  #11
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Kanske Arnold kände utvecklaren/var bekant med någon knuten till spelet och gjorde det som en favour för en symbolisk summa?

Nja, tror nog han fick bra betalt. Spelet har ju 700k likes på facebook och dyraste saken att köpa ingame kostar 200kr. Tror nog det spelet drar in bra med smet
Citera
2017-01-03, 03:01
  #12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Nja, tror nog han fick bra betalt. Spelet har ju 700k likes på facebook och dyraste saken att köpa ingame kostar 200kr. Tror nog det spelet drar in bra med smet
Kanske men det är knappast att Arnold behöver vända på slantarna, han är god för miljarder, så jag tror det är mer än kul grej för honom och att han inte krävde multum med pengar. Han behöver inte vara med i en reklamfilm för ett mobilspel för pengarnas skull så att säga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback